Testa brauciens

Volvo XC90: izmēģinam atjaunināto modeli

Volvo XC90 ieguvis jaunu dīzeļdzinēju
D5 aizstās B5 motors
Volvo XC90 cena

Šis ir pirmais Volvo solis ceļā uz jauno realitāti autoindustrijā – šogad tirgū nonākušais, ļoti saudzīgi modernizētais XC90 ir pirmais kompānijas modelis, kas atstāj rūpnīcu pēc paziņojuma, ka turpmāk ikvienā jaunajā  Volvo būs redzamas lielākas vai mazākas elektrifikācijas pazīmes.  

Šajā XC90 līdzšinējo un jau novecot sākušo D5 dīzeļdzinēju aizstāj jaunais B5 motors, kas tāpat pārtiek no dīzeļdegvielas, bet ieguvis 48v startera motoru/ģeneratoru un bateriju, kuru uzlādē gan bremzēšana, gan paātrināšanās. Volvo norāda, ka šī, tā dēvētā daļējā hibrīdsistēma, jeb mild-hybrid tehnoloģija ļauj samazināt degvielas patēriņu un emisijas par līdz pat 15%, salīdzinot ar D5.

Četrcilindru B5 dīzeļdzinējam ir nedaudz mazāk jaudas, nekā bāzes versijas T5 benzīna motoram, taču dīzelim ir lielāks griezes moments, mazāki CO2 izmeši un mazāks degvielas patēriņš. Motors, radiatora restes noformējums citu jaunāko Volvo modeļu stilā, kā arī plašāka riteņu disku un virsbūves krāsu izvēle faktiski ir būtiskākās „jaunā” un „vecā” XC90 atšķirības.  

Kāds tas ir?

Tas ir ļoti līdzīgs iepriekšējai XC90 interpretācijai. Daļējā hibrīdsistēma ir tik veiksmīgi ieintegrēta, ka brauciena laikā nevilšus jāsāk domāt, vai viss ir kārtībā – jo šķiet, ka vienīgais, kam jāpateicas par kustības uzsākšanu, ir dīzeļdzinējs. Taču tā nav. Baterija pieslēdzas nemanāmi, turklāt tikai paātrinājuma brīdī. 100 km/h ātrumu var sasniegt  7,6 sekundes, turklāt, ņemot vērā septiņvietīgā XC90 masu (vairāk nekā 2 tonnas), tas ir pieņemams rādītājs.

Pārējais atjauninātajā XC90 ir palicis bez būtiskām izmaiņām – tas nozīmē, ka gaitas komforts ir labs, auto stabili turas uz ceļa , bet stūre varēja būt informatīvāka. Tāpēc vadāmības un braukšanas baudījumādi konkurenti kā BMW X5 vai Audi Q7 joprojām ir starp labākajiem lielajiem

Kopsavilkums

Tiem, kas gadu gaitā atzinuši Volvo par „savu” zīmolu, nekas nav jāpaskaidro. Atjauninātā modeļa B5 varbūt trūkst T8 Twin Engine PHEV (XC90 modifikācija ar hibrīddzinēju) spēja noteiktus attālumus pārvietoties tikai ar elektrību vien (pieņemot, ka īpašnieks ir atcerējies iepriekšējā vakarā to pielikt pie rozetes uzlādēt), taču B5 ir ievērojami lētāks veids, kā iekļūt XC90 īpašnieku klubā. Degvielas ekonomija ir tikai nedaudz labāka, nekā līdz šim piedāvātajam D5, taču – jebkuri, arī nelieli uzlabojumi pareizajā virzienā vienmēr ir slavējami.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo XC90

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

2024. gada atjauninājumi ir veiksmīgu novērsuši vairākas problēmas. Atsvaidzinātais Volvo XC90 ir klusāks un komfortablāks nekā iepriekš, bet infoizklaides sistēma, kas agrāk bija tā Ahilleja papēdis, nu ir viena no modeļa stiprajām pusēm. Daži konkurenti demonstrē vienmērīgāku sniegumu, taču, ja izvēlēsieties vieglā hibrīda auto, jūs iegūsiet lielisku septiņvietīgu luksusa auto par salīdzinoši saprātīgu cenu.