Audi e-tron GT testa brauciens
Pievilcīgs un tehnoloģiski attīstīts elektroauto no Audi
Maksimālā jauda - 637 ZS
Konkurenti - Porsche Taycan, Tesla Model S
KAS TAS IR?
e-tron GT ne tuvu nav pirmais Audi
elektromobilis, taču tas ir pirmais e-tron, kas nav krosovers. Kamēr pazīstamo
hečbeku, sedanu un universāļu elektriskie analogi vēl tiek audzēti kaut kur
Ingolštates slepenajās laboratorijās, Audi nolēmis iekarot publikas uzmanību ar
versiju par otro iekārotāko elektromobili pasaulē aiz Tesla – Porsche Taycan.
e-tron GT un Taycan ir kopīga platforma un tehnika, tomēr Porsche versiju saimē
ir pieejams “vienkāršāks” izpildījums ar aizmugurējo piedziņu un salīdzinoši
nelielu akumulatoru, kamēr Audi vienmēr ir quattro, tātad ar diviem
elektromotoriem.
Ja Taycan izskatā var sazīmēt līdzību ar
Panamera, tad e-tron GT ir kaut kas pilnīgi neredzēts, un tā dizains bliež pa
vizuālajiem receptoriem kā no Marvel komiksa lapām izlauzies supermens. Lai gan
četrdruvju auto nomināli skaitās “limuzīns” jeb sedans, tā apveidi līdzinās
bodibildinga triecienkursu izgājušam fāstbekam, kas iespīlēts pārlieku mazā
uzvalkā. Spriedze lukturu līnijās gan priekšā, gan aizmugurē rada iespaidu, ka
aiz spēka pārpilnības Audi korpusā tūlīt plīsīs kāda vīle, un kas zina, varbūt
no virsbūves izlobīsies transformeris vai Dzelzsvīrs. To filmē no
blakusbraucošām mašīnām, pa trolejbusa logu un pa kluso no Narvesen kioska.
Augstākā atzinība automašīnai, kas nemaz necenšas izlikties par spēkratu no
nākotnes, tomēr neatturami rada šādu iespaidu.
Virsbūves ekstravagantās proporcijas un
tikai 1,4 m augstais jumts neļauj precīzi spriest, vai e-tron GT pietiek vietas
tikai Tonijam Stārkam un viņa ego vai arī piecmetrīgais rumpis tomēr pieļauj
veselas ģimenes pārvietošanos laikā un telpā. Tuvāk patiesībai ir otrā versija.
Priekšā sēdošos aptver paplašināts sporta auto kokpits, bet aizmugurē var
iekārtoties divi ne pārāk gari pasažieri. Pēdas gan būs jātur t.s. garāžā jeb
padziļinājumā akumulatora korpusā.
E-limuzīnam ir arī praktisks 405 litru
bagāžnieks un ekstra 81 litra telpa priekšā. Vadītāja vieta un interjers kopumā
ir paredzami kvalitatīvs, taču pārsteidzoši funkcionāls – slīpā skārienjutīgā
ekrāna vietā konsoles lejasdaļā e-tron GT ir parastas pogas. Audi nav aizrāvies
ar virtuāliem ventilācijas lūku manipulatoriem un tamlīdzīgiem pārspīlējumiem.
Automobiļa vadīšana un lietošana ir
vienkārša un saprotama, kamēr vien neložņājat pārāk dziļos centrālā ekrāna
labirintos. Stūre ir glīta, sportiska un parocīga, un arī pret transmisijas
sviru standarta šokolādes konfektes izmērā nav iebildumu. 12,3 collu
virtuālajam mērskalu panelim aiz stūres ir trīs dažādi skati, un nav teikts, ka
tieši unikālais “e-tron” ir tas pievilcīgākais.
KĀ TAS BRAUC?
Pa elektromotoram uz asi ļauj dekorēt
e-tron GT ar quattro uzrakstiem. Pat ja mums būtu darīšana ar Audi
elektromobiļu supervaroni – RS e-tron GT, tam būtu tas pats 93 kWh akumulators
un 800 voltu spriegums. GT summārā jauda 350 kW (469 ZS) darbojas tieši tā, kā
izklausās, – paātrinājums ir kosmisks, sevišķi, ja uz divarpus sekundēm
iedarbina superrežīmu, un jauda īslaicīgi sasniedz 523 ZS. 4,1 sekunde līdz 100
km/h diezgan trūcīgi raksturo norises brīdī, kad iegremdējat akseleratora pedāli
grīdā.
Ja aktivizēta “e-tron sporta skaņa”,
e-tron GT iet šalkdams vai drīzāk – dūkdams. Pilsētas satiksmē sporta skaņa pat
var šķist uzbāzīga, jo tiek atskaņota ne tikai salonā, bet arī ārpusē.
Dragreisā e-tron GT nav tik ātrs un eksplozīvs kā Audi RS6 Avant (tas
pārbaudīts Biķernieku trasē), taču vienmēr jau paliek RS e-tron GT. 590–637 ZS
un 3,3 sekundes līdz simtam ir krietni naidīgi, pat Tonijam Stārkam. Taču
lielāku sajūsmu nekā sniegums taisnēs ģenerē elektromobiļa apbrīnojamā saķere
dažāda tipa un rādiusa līkumos.
Temps, ar kādu e-tron GT spēj izšmaukt
cauri rotācijas aplim, spēj nobiedēt pat ar sešsimt zirgspēku rīkiem tuvu
pazīstamas personas. Iespējams, neparastās spējas skaidrojamas ar aizmugurējā
diferenciāļa bloķētāju ar t.s. griezes vektorēšanu (1698 EUR).
Kurš gan teicis, ka tāds var būt tikai
iekšdedzes Audi? Automašīna sver 2,3 tonnas un salīdzinājumā ir nedaudz
mīkstāka par Taycan, tāpēc dinamika ir atkarīga arī no izvēlētajām ekstrām. Ja
tas nav RS, tad pneimopiekare (1698 EUR), piestūrējošie aizmugurējie riteņi
(1574 EUR) un volframa karbīda bremžu diski (ak, Porsche…) ir papildaprīkojums.
Ja par divu pirmo lietderību šaubu nav, tad spīdīgas bremzes automašīnā, kurā
tās 90% laika rekuperācijas dēļ nemaz nestrādā, šķiet sālīts suvenīrs (3285
EUR). No otras puses, e-tron GT vienmēr var nonākt kādā sacīkšu trasē vai
vismaz uz autobāņa bez ierobežojumiem, un tur pat elektromobiļiem jāspēlē pēc
visiem kopīgiem noteikumiem.
Ja nu kas, maksimālais ātrums ir
elektroniski ierobežots līdz 245 km/h. Kā vairumam mūsdienu elektromobiļu, Audi
e-tron GT riepu izmērs ir tāds, ka par komplekta naudas ekvivalentu iznāktu
gluži braucams lietots auto. Tomēr gaita pat ar 20 collu veltņiem ir neticami
līgana. Braucot pa sliktu asfaltu vai granti, e-tron GT rites kom[1]forts
ir starp standarta Taycan (kam zemesceļi nepavisam nepatīk) un visceļu Taycan
Cross Turismo, turklāt stipri tuvāk otrajam. Žēl, ka Audi negrasās ražot e-tron
GT Avant.
e-tron GT nobraukuma rezerve – ap 400 km
ideālos apstākļos un ap 300 reālos – ir atzīstama, tomēr tā netiek līdzi
sniedzamības rekordistu sniegumam. No otras puses, nez vai to var prasīt, jo
neviens taču negaida, ka iekšdedzes auto ar līdzvērtīgu jaudu iztiks ar 10
litriem uz 100 km. Katrā ziņā pārvietošanās ar e-tron GT saasina ilgas pēc
plašāk pieejamiem lieljaudas lādētājiem, taču pat Rīgā un Pierīgā tādu pagaidām
ir ļoti maz. Turklāt akceptējamā uzlādes jauda Audi pacelta līdz 270 kW.
Iespaidīgi, taču kur ņemt tādu lādētāju?
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Audi e-tron GT ir ārkārtīgi skaists
automobilis un šoreiz patiesi rada ilūziju, it kā mēs brauktu ar konceptauto no
izstādes. Nekad neesam apšaubījuši Audi dizaineru talantu futūrisma realizēšanā
precēs ar cenu zīmi, taču e-tron GT ir īpašs. Ja ar formu vien nepietiek, Audi
piedāvā iespēju satriekt publiku ar Tactic Green krāsu.
Vienlaikus e-tron GT ir pietiekami
praktisks. Četras durvis tomēr ir labāk nekā divas, un, padomā tik, tajā var
nolocīt aizmugurējo sēdekļu atzveltnes. Ar to e-tron GT noteikti ir pārāks par
cenā līdzīgo Audi R8. e-tron GT gan pietrūkst visaptverošās drāmas, kas pavada
R8 pilotēšanu. Taču trakais paātrinājums un veids, kā tas tiek sasniegts – ne
apgriezienu, ne pārnesumu, veido pasakainu iespaidu, it kā spēkrats zaudētu
svaru un pārvietotos, vienkārši uzpūšot tam burvju putekļus. Šādi raugoties,
jāatzīst, ka 140 000 eiro par tik maģisku braucamo (lidojamo?) ir godīga
prasība, pat ja bāzes cena ir 104 tūkstoši
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...