Testa brauciens

Audi e-tron GT testa brauciens

Pievilcīgs un tehnoloģiski attīstīts elektroauto no Audi
Maksimālā jauda - 637 ZS
Konkurenti - Porsche Taycan, Tesla Model S

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

e-tron GT ne tuvu nav pirmais Audi elektromobilis, taču tas ir pirmais e-tron, kas nav krosovers. Kamēr pazīstamo hečbeku, sedanu un universāļu elektriskie analogi vēl tiek audzēti kaut kur Ingolštates slepenajās laboratorijās, Audi nolēmis iekarot publikas uzmanību ar versiju par otro iekārotāko elektromobili pasaulē aiz Tesla – Porsche Taycan. e-tron GT un Taycan ir kopīga platforma un tehnika, tomēr Porsche versiju saimē ir pieejams “vienkāršāks” izpildījums ar aizmugurējo piedziņu un salīdzinoši nelielu akumulatoru, kamēr Audi vienmēr ir quattro, tātad ar diviem elektromotoriem.

Ja Taycan izskatā var sazīmēt līdzību ar Panamera, tad e-tron GT ir kaut kas pilnīgi neredzēts, un tā dizains bliež pa vizuālajiem receptoriem kā no Marvel komiksa lapām izlauzies supermens. Lai gan četrdruvju auto nomināli skaitās “limuzīns” jeb sedans, tā apveidi līdzinās bodibildinga triecienkursu izgājušam fāstbekam, kas iespīlēts pārlieku mazā uzvalkā. Spriedze lukturu līnijās gan priekšā, gan aizmugurē rada iespaidu, ka aiz spēka pārpilnības Audi korpusā tūlīt plīsīs kāda vīle, un kas zina, varbūt no virsbūves izlobīsies transformeris vai Dzelzsvīrs. To filmē no blakusbraucošām mašīnām, pa trolejbusa logu un pa kluso no Narvesen kioska. Augstākā atzinība automašīnai, kas nemaz necenšas izlikties par spēkratu no nākotnes, tomēr neatturami rada šādu iespaidu.

Virsbūves ekstravagantās proporcijas un tikai 1,4 m augstais jumts neļauj precīzi spriest, vai e-tron GT pietiek vietas tikai Tonijam Stārkam un viņa ego vai arī piecmetrīgais rumpis tomēr pieļauj veselas ģimenes pārvietošanos laikā un telpā. Tuvāk patiesībai ir otrā versija. Priekšā sēdošos aptver paplašināts sporta auto kokpits, bet aizmugurē var iekārtoties divi ne pārāk gari pasažieri. Pēdas gan būs jātur t.s. garāžā jeb padziļinājumā akumulatora korpusā.

E-limuzīnam ir arī praktisks 405 litru bagāžnieks un ekstra 81 litra telpa priekšā. Vadītāja vieta un interjers kopumā ir paredzami kvalitatīvs, taču pārsteidzoši funkcionāls – slīpā skārienjutīgā ekrāna vietā konsoles lejasdaļā e-tron GT ir parastas pogas. Audi nav aizrāvies ar virtuāliem ventilācijas lūku manipulatoriem un tamlīdzīgiem pārspīlējumiem.

Automobiļa vadīšana un lietošana ir vienkārša un saprotama, kamēr vien neložņājat pārāk dziļos centrālā ekrāna labirintos. Stūre ir glīta, sportiska un parocīga, un arī pret transmisijas sviru standarta šokolādes konfektes izmērā nav iebildumu. 12,3 collu virtuālajam mērskalu panelim aiz stūres ir trīs dažādi skati, un nav teikts, ka tieši unikālais “e-tron” ir tas pievilcīgākais.

KĀ TAS BRAUC?

Pa elektromotoram uz asi ļauj dekorēt e-tron GT ar quattro uzrakstiem. Pat ja mums būtu darīšana ar Audi elektromobiļu supervaroni – RS e-tron GT, tam būtu tas pats 93 kWh akumulators un 800 voltu spriegums. GT summārā jauda 350 kW (469 ZS) darbojas tieši tā, kā izklausās, – paātrinājums ir kosmisks, sevišķi, ja uz divarpus sekundēm iedarbina superrežīmu, un jauda īslaicīgi sasniedz 523 ZS. 4,1 sekunde līdz 100 km/h diezgan trūcīgi raksturo norises brīdī, kad iegremdējat akseleratora pedāli grīdā.

Ja aktivizēta “e-tron sporta skaņa”, e-tron GT iet šalkdams vai drīzāk – dūkdams. Pilsētas satiksmē sporta skaņa pat var šķist uzbāzīga, jo tiek atskaņota ne tikai salonā, bet arī ārpusē. Dragreisā e-tron GT nav tik ātrs un eksplozīvs kā Audi RS6 Avant (tas pārbaudīts Biķernieku trasē), taču vienmēr jau paliek RS e-tron GT. 590–637 ZS un 3,3 sekundes līdz simtam ir krietni naidīgi, pat Tonijam Stārkam. Taču lielāku sajūsmu nekā sniegums taisnēs ģenerē elektromobiļa apbrīnojamā saķere dažāda tipa un rādiusa līkumos.

Temps, ar kādu e-tron GT spēj izšmaukt cauri rotācijas aplim, spēj nobiedēt pat ar sešsimt zirgspēku rīkiem tuvu pazīstamas personas. Iespējams, neparastās spējas skaidrojamas ar aizmugurējā diferenciāļa bloķētāju ar t.s. griezes vektorēšanu (1698 EUR).

Kurš gan teicis, ka tāds var būt tikai iekšdedzes Audi? Automašīna sver 2,3 tonnas un salīdzinājumā ir nedaudz mīkstāka par Taycan, tāpēc dinamika ir atkarīga arī no izvēlētajām ekstrām. Ja tas nav RS, tad pneimopiekare (1698 EUR), piestūrējošie aizmugurējie riteņi (1574 EUR) un volframa karbīda bremžu diski (ak, Porsche…) ir papildaprīkojums. Ja par divu pirmo lietderību šaubu nav, tad spīdīgas bremzes automašīnā, kurā tās 90% laika rekuperācijas dēļ nemaz nestrādā, šķiet sālīts suvenīrs (3285 EUR). No otras puses, e-tron GT vienmēr var nonākt kādā sacīkšu trasē vai vismaz uz autobāņa bez ierobežojumiem, un tur pat elektromobiļiem jāspēlē pēc visiem kopīgiem noteikumiem.

Ja nu kas, maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 245 km/h. Kā vairumam mūsdienu elektromobiļu, Audi e-tron GT riepu izmērs ir tāds, ka par komplekta naudas ekvivalentu iznāktu gluži braucams lietots auto. Tomēr gaita pat ar 20 collu veltņiem ir neticami līgana. Braucot pa sliktu asfaltu vai granti, e-tron GT rites kom[1]forts ir starp standarta Taycan (kam zemesceļi nepavisam nepatīk) un visceļu Taycan Cross Turismo, turklāt stipri tuvāk otrajam. Žēl, ka Audi negrasās ražot e-tron GT Avant.

e-tron GT nobraukuma rezerve – ap 400 km ideālos apstākļos un ap 300 reālos – ir atzīstama, tomēr tā netiek līdzi sniedzamības rekordistu sniegumam. No otras puses, nez vai to var prasīt, jo neviens taču negaida, ka iekšdedzes auto ar līdzvērtīgu jaudu iztiks ar 10 litriem uz 100 km. Katrā ziņā pārvietošanās ar e-tron GT saasina ilgas pēc plašāk pieejamiem lieljaudas lādētājiem, taču pat Rīgā un Pierīgā tādu pagaidām ir ļoti maz. Turklāt akceptējamā uzlādes jauda Audi pacelta līdz 270 kW. Iespaidīgi, taču kur ņemt tādu lādētāju?

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Audi e-tron GT ir ārkārtīgi skaists automobilis un šoreiz patiesi rada ilūziju, it kā mēs brauktu ar konceptauto no izstādes. Nekad neesam apšaubījuši Audi dizaineru talantu futūrisma realizēšanā precēs ar cenu zīmi, taču e-tron GT ir īpašs. Ja ar formu vien nepietiek, Audi piedāvā iespēju satriekt publiku ar Tactic Green krāsu.

Vienlaikus e-tron GT ir pietiekami praktisks. Četras durvis tomēr ir labāk nekā divas, un, padomā tik, tajā var nolocīt aizmugurējo sēdekļu atzveltnes. Ar to e-tron GT noteikti ir pārāks par cenā līdzīgo Audi R8. e-tron GT gan pietrūkst visaptverošās drāmas, kas pavada R8 pilotēšanu. Taču trakais paātrinājums un veids, kā tas tiek sasniegts – ne apgriezienu, ne pārnesumu, veido pasakainu iespaidu, it kā spēkrats zaudētu svaru un pārvietotos, vienkārši uzpūšot tam burvju putekļus. Šādi raugoties, jāatzīst, ka 140 000 eiro par tik maģisku braucamo (lidojamo?) ir godīga prasība, pat ja bāzes cena ir 104 tūkstoši

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!