Testa brauciens

BMW M2 pirmais testa brauciens

Otrās paaudzes BMW M2
460 ZS jauda un 550 Nm griezes moments
Līdz 100 km/h tas ieskrienas 4,1 sekundē

Otrās paaudzes BMW M2 Coupé ir slavenās BMW M nodaļas pēdējais piedāvājums ar iekšdedzes dzinēju, un, atvadoties no slavas mirkļu bagātās ēras, tas līdzi nes krasu jaudas un veiktspējas pieaugumu.

Jaunā modeļa prezentācija noslēdz īpaši darbīgu BMW M gadu, kurā tā ne vien atzīmēja savu 50. gadadienu, bet laida klajā M4 CSL, pirmo M3 Touring, M Hybrid V8 izturības sacīkšu bolīdu, atjaunināto M8 un – pavisam nesen – XM SUV, nodaļas pirmo uzlādējamā hibrīda modeli.

M nodaļas vadītājs Franks van Mīls sauc M2 par “M kluba ieejas biļeti”. Automobilis pamatīgi izaugušās M saimes hierarhijā ieņem vietu zem M3 un M4 un kalpo svarīgam mērķim, jo nodrošinās konkurenci tādiem sāncenšiem kā Porsche 718 Cayman un Alpine A110 dārgajām versijām. BMW raksturo M2 kā leģendārā 2002 Turbo (un vēl tiešāk – īsu mūžu piedzīvojušās 1. sērijas M kupejas) idejisko pēcteci.

Minhenieši arīdzan atgādina, ka oriģinālais modelis, ko ražoja līdz 2020. gadam, ātri kļuva par visvairāk pārdoto M klāsta automobili, un galu galā tā globālais pārdošanas apjoms sasniedza 60 000 vienību. Otro paaudzi ražos Meksikā līdzās 2. sērijas kupejai, taču viena no otras tās ir tikpat tālu kā M3 no 3. sērijas – patiesībā lielākā daļa trasē slīpētās šasijas ir aizgūta no lielākā un jaudīgākā sedana.

Pagaidām M2 plānots tirgot vienā izpildījumā ar automātisko vai manuālo pārnesumkārbu. Pārdošana sāksies 2023. gada pavasarī, un Vācijai noteiktā cena

ir 72 800 eiro – par 10 000 eiro augstāka nekā priekšgājējam. Neraugoties uz sadārdzinājumu, M2 cenas ziņā ieturēs krietnu distanci no 718 Cayman GTS, par kuru prasa 88 490 eiro. M nodaļas bosi gan pieļauj iespēju, ka nākotnē M2 versiju klāstu varētu papildināt vēl cietāki ierobežotas sērijas spēkrati, piemēram, M2 “CSL”, kam atbilstīgi veiktspējai būs pat vēl ekstrēmāks dizains. M2 dzinēja jauda tiek nodrošināta ar B58 3 litru sešcilindzu dzinēju, kas aizgūts no M3 un M4, un M2 izpildījumā attīsta 460 ZS jaudu un 550 Nm griezes momentu.

Ar to pietiek, lai nelielā kupeja līdz 100 km/h spētu ieskrieties 4,1 sekundē un sasniegtu maksimālo ātrumu 250 km/h. Šie rādītāji padara mazo M gandrīz tikpat ātru kā M4. Pēc van Mīla teiktā, M2 tika izstrādāts, lai būtu ekstravertāks nekā citi M, vienādi lielu uzmanību pievēršot izteiksmīgai dinamikai (lasi – riepu dedzināšanai sānslīdēs), ātruma spējai un vadītāja iesaistei. “Šis modelis dzīvo viena auto segmentā,” viņš teic. “Cita tāda nav.”

Vienlaikus viņš atzīst, ka iepriekšējais M2 bija mazliet rotaļīgāks, un piebilst – jaunajam M2 ir mazāk vaļīga aizmugure, un, mērot apļa laikus, trasē tas ir ātrāks. Tomēr, “izvēloties atbilstīgus iestatījumus, jūs varēsiet sarīkot pamatīgu šovu”, jo automobilis izstrādāts tā, lai katrs no trim braukšanas režīmiem – Road, Sport un Track – nodrošinātu izteikti atšķirīgas braukšanas īpašības. M2 aizvien nav visu riteņu piedziņas, jo inženieri vēlējās piedāvāt auto, kas atbilst oriģinālajai M automobiļa formulai. Atbilstīgi tam M2 tiek piedāvāts arī ar manuālo pārnesumkārbu.

Van Mīls apgalvo, ka viņam BMW iekšienē nācies “intensīvi diskutēt”, lai pārliecinātu, ka M2 jāpiedāvā arī ar manuālo pārnesumkārbu: ņemot vērā lielāku degvielas patēriņu un sliktāku dinamiku salīdzinājumā ar moderno Steptronic automātu, “tai vairs nav jēgas”.

Manuālā pārnesumkārba 0–100 km/h sprintam nepieciešamo laiku palielina par 0,2 sekundēm, taču M nodaļai joprojām ir daudz klientu, kuri vēlas izjust ciešu saikni ar automobili.

M2 ir par 219 mm īsāks nekā M4 (4575 mm), bet 114 mm garāks par priekšteci. BMW uzsver, ka 2747 mm riteņu bāzei un gandrīz ideālam svara sadalījumam starp asīm ir milzīga loma automobiļa dinamiskajā uzvedībā, turklāt 54 mm riteņu bāzes pieaugums ir palielinājis vietu kājām un vairo M2 ikdienas praktiskumu.

Platāka kļuvusi arī šķērsbāze: priekšā attālums starp riteņiem palielinājies par 38 mm, bet aizmugurē par 4 mm (nu tā ir tāda pati kā M4). Platā stāja vizuāli akcentē atšķirību starp standarta 2. sērijas kupeju un M2. Galvenie šasijas uzlabojumi ietver stingrākus priekšējās piekares stiprinājumus un speciāli izstrādātu alumīnija apakšrāmi, pastiprinātus C statņus un uz trasi orientētus, M sērijas modelim pielāgotus balstiekārtas un stūres sistēmas iestatījumus.

Atbilstīgu bremžu spēku nodrošina 380 un 370 mm diski, kurus satver attiecīgi sešu un viena virzuļa skavas zilā vai sarkanā krāsā. No līdz šim jaudīgākās 2. sērijas kupejas versijas – 374 ZS M240i – M2 atšķiras ar uzpampušiem spārniem, spoileru, zemu novietotu difuzoru, četriem izplūdes sistēmas izvadiem un īpaši veidotu priekšpusi ar “nierēm” bez rāmja un platiem lukturiem, ko iedvesmojušas BMW kompaktās kupejas no 60. un 70. gadiem.

Kopumā auto veidots daudz stūraināks un agresīvāks nekā iepriekšējais M2, un, pēc van Mīla vārdiem, vizuāli tas ir tuvāks BMW pašreizējiem sacīkšu automobiļiem. M2 tiek aprīkots ar 19 collu diskiem priekšā un 20 collu aizmugurē, taču kā papildu aprīkojums būs pieejami arī 20 un 21 collas diski. Pēc izvēles M2 var aprīkot arī ar oglekļa šķiedras jumtu, kas samazina automašīnas svaru par 6 kg (no 1700 kg) un pazemina smaguma centru.

Īpaši prasīgajiem paredzēta M Race Track pakotne, kas ietver oglekļa šķiedras sacīkšu sēdekļus un izslēdz ātruma ierobežotāju, palielinot M2 maksimālo ātrumu līdz 280 km/h.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.