Testa brauciens

BMW 3.0 CS - jaunības dienu mīlestība

Viens no leģendārākajiem BMW modeļiem
3,5 litru dzinējs
"Virsskaņas" dizains

  • Īpašnieks: Pēteris Bajārs
  • Pirmais klasiķis: VW Käfer 
  • Sapņu klasiķis: Porsche 901

Tie, kuri mani pazīst, zina, ka mana aizraušanās ar klasiskajām mašīnām sākās labi sen – pirms 27 gadiem es sev vārdadienā uzdāvināju Volkswagen vaboli. Vēlāk pirmajai sekoja divas citas, bet tām – [VW T1] hipiju busiņš.

Dzīvē viss plūst un mainās, tāpēc busiņš pašlaik dzīvo Šveicē, viena no vabolēm mīt pie manas bijušās draudzenes, tomēr divi lidoņi ir palikuši manā garāžā, un aizpērn tiem pievienojās mans jaunākais ieguvums – jeb BMW E9 jeb 3.0 CS.

Jāteic, ka mans ceļš pie BMW bija ļoti ilgs un interesants un sākās, kad vēl biju pirmo kursu students Rīgas Tehniskās universitātes arhitektos. Tolaik dzīvoju Ausekļa ielā, un netālu no manas mājas stāvēja tieši šāds sudrabots E9 ar Somijas numuriem. Diendienā staigāju tam garām un siekalojos, jo pirms tam neko tādu nebiju redzējis, tikām BMW kļuva aizvien pelēkāks, riepas aizvien mīkstākas, lapiņas ar piedāvājumiem atpirkt krājās, līdz kādudien mašīna pazuda, un es kriminālziņās izlasīju, ka Somijas pilsonim nofenderēts braucamais.

Tā BMW uz laiku nozuda arī no mana interešu horizonta, taču mani uzrunāja 60.–70. gadu periods, jo tajā tapušas daudzas ikoniskas lietas gan arhitektūrā, gan autobūvē. Tas bija zelta laikmets, jo arhitekti, inženieri un dizaineri nebaidījās eksperimentēt, un vienlaikus tālaika spēkratiem jau piemita viss modernais komforts.

Lasot vairāk, uzzināju, ka tolaik bija nodefinēts tāds “supersonic” dizains, kuram bija raksturīgs garš motora pārsegs, īsa kabīnīte un neliels bagāžnieks. Šim stilam pieder Karmann Ghia, Volvo P 1800, Fiat V8 Ghia un BMW 3.0 CS. Jāatzīst, domās tolaik tuvojos Volvo pirkumam, taču radās bažas, vai tā sportiskums neizpaužas tikai izskatā, un tā galu galā atgriezos pie savas jaunības dienu mīlestības. Joprojām skaidri atceros auto iegādes dienu. 

Kādā 2019. gada rudens vakarā mēs ar draugiem sēdējām leģendārajā bufetē “9 grādi” Kalniņa ielā, un, kamēr kolēģi tērzēja par arhitektūru, es klusiņām sarakstījos un sazvanījos ar specializētu dīleri Nīderlandē, līdz tieši tur un tad tika noslēgts darījums. Tādā veidā BMW ieguva vēl vienu mūža galamērķi, jo pirmo īpašnieku tas atrada Vācijā, tad aizceļoja uz Ameriku, pēcāk pārcēlās uz Nīderlandi un nu dzīvo Rīgā.

Nezinu, vai to tā publiski var teikt, bet mana datora pārlūkā ir simtiem atvērtu lapu, kurās sekoju vēl citiem potenciālajiem projektiem. To var uzskatīt par apmātību (domāju, “Dream Garage” ir mana lielākā mape Pinterestā), tomēr no “monitorēšanas” ir praktisks labums: vēsturisko auto tirgus ir ļoti mainīgs, un ir svarīgi novaktēt īsto brīdi un noķert savu sapni.

Apaļo dzimšanas dienu auto nesagaidīja uz ceļa, bet restaurētāji mani mierināja, sakot, ka tas jubileju svinēja šim vecumam vispiemērotākajā vietā – spa. Process sākās lieliem soļiem, bet tad, kā parasti, ievilkās, un es ceru, ka šī ziema būs tas laiks, kad izdosies pieķerties “pēdējiem” sīkumiem. Tā kā darbi notika tepat Latvijā (Vintage Sports Cars Riga), to sākumā nodomāju, ka nu gan parādīšu rietumniekiem, ka pie mums visu var izdarīt lētāk. Tomēr arī šeit viss kļuvis dārgāks, un beigās varēju vien priecāties, ka par pusotra gada ilgu darbu bija iespējams tāds kā dalītais maksājums. Ar rezultātu esmu ļoti apmierināts!

Lai raksturotu CS ar rokām izgatavoto virsbūvju īpatnības, pieminēšu kuriozu epizodi no restaurēšanas. Mašīnai pasūtīju jaunu vējstiklu, bet tas izrādījās pāris centimetru platāks nekā rāmis (jo – pasaulē nav divu identisku CS). Galu galā vienīgie, kas uzņēmās palīdzēt, bija stikla mākslinieki, un pēc trim mēģinājumiem stikls iegūla tur, kur tam jābūt.

Kādam tas skanēs neticami, bet VW vaboli un šo BMW vieno kopīga īpašība – milzīgs prieks no nobraukšanas. Kolīdz auto bija gatavs, es aiznesos uz Nidu, pieķerot arī grantsceļus, un restaurētāji, ieraudzījuši auto, saķēra galvu – Pēteri, ko tu dari? Bet ko man dos, ja mašīna stāv garāžā? Vai reta skaņuplate vai auto, tie ir jābauda!

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.