Lamborghini Revuelto – 1015 ZS hibrīds
Lamborghini Aventador pēctecis
6,5 litru V12 dzinējs
0–100 km/h 2,5 sekundēs
Ilgi gaidītais Lamborghini Aventador pēctecis Revuelto ir klāt un reprezentē itāliešu markas pirmo soli elektrifikācijas laikmetā.
Itāliešu uzņēmuma pirmais uzlādējamais hibrīds ar iekšējo kodu LB744 ir jaudīgākais superauto markas vēsturē, un tam ir reibinoši sprinta un ātruma rādītāji: 0–100 km/h 2,5 sekundēs, 0–200 km/h mazāk nekā 7 sekundēs, bet maksimālais ātrums pārsniedz 350 km/h. To nodrošina V12, ko papildina trīs 150 ZS elektromotori, – viens jaunajā astoņpakāpju automātiskajā divsajūgu pārnesumkārbā un pa vienam pie katra priekšējā riteņa. Sistēmas kopējā jauda ir 1015 ZS, un tās lielāko artavu, protams, ģenerē jaunais 6,5 litru V12 dzinējs.
Lai paturētu V12, vajadzēja pacīnīties. To atzīst bijušais galvenais tehniskais direktors Mauricio Redžāni, kurš vadīja Revuelto agrīno izstrādi. Volkswagen Group vēlējās samazināt dzinēja darba tilpumu un to kompensēt ar turbopūti. Par laimi, Lamborghini šajā cīņā uzvarēja, un tajā liela loma bija pārliecinošam klientu atbalstam. Viens no Revuelto jaunumiem ir arī dzinēja novietojums – salīdzinot ar Aventador motoru, tas pagriezts par 180 grādiem, turklāt ir par 17 kg vieglāks.
Vienlaikus ir palielināta maksimālā jauda: 825 ZS pie 9250 apgr./min, bet ierobežotājs nostrādā pie 9500 apgriezieniem. 70 kg smagais hibrīdiekārtas akumulators ir novietots tur, kur agrāk bija transmisijas tunelis. Ar tā 3,8 kWh kapacitāti pietiek 10 kilometru elektriskajam nobraukumam. Uzlādes pieslēgvieta atrodas priekšējā bagāžas nodalījumā, un tas liek domāt, ka Lamborghini neparedz regulāru Revuelto uzlādi no tīkla. Tā vietā V12 var tieši uzlādēt akumulatoru, tam izmantojot aizmugurējo motoru, un ražotājs apgalvo, ka šis process aizņem tikai 6 minūtes.
Tāpat kā Lamborghini hiperhibrīdi Sián FKP 37, Countach LPI 800-4 un Ferrari modelis SF90 Stradale, Revuelto brauc atpakaļgaitā tikai ar elektrisko piedziņu (kas ļauj ietaupīt svaru), taču ar iespēju piedzīt visus četrus riteņus. Degvielas ekonomijas un CO2 izmešu rādītāji vēl nav precizēti, taču Lamborghini apgalvo, ka tie būs par aptuveni 30% labāki nekā Aventador pēdējam variantam – Ultimae.
Oglekļa šķiedras korpuss ir gan vieglāks, gan gan stingrāks: tā noturība pret vērpi palielināta par 25%, bet svars samazināts par 10 procentiem. Piedevām no oglekļa šķiedras izgatavota arī priekšējā triecienkonstrukcija – tā ir pasaulē pirmā ielas automobilī. Neraugoties uz gramu un kilogramu nošķelšanu, kur vien iespējams, Revuelto ir iznācis smagāks – sausā masa ir 1772 kg pret 1550 kg Aventador Ultimae.
Lielas pārmaiņas arī balstiekārtā. Ir atmesta Aventador sistēma ar horizontālajiem amortizatoriem, tās vietā nākusi tradicionālāka shēma – ar dubultsvirām katrā stūrī un vertikāliem statņiem. Šāda izvēle izdarīta, lai atvieglotu komponentu “sapakošanu”, un sava loma bijusi progresam amortizatoru tehnoloģijās. Dizainā izmantoti daudzi pazīstami Lamborghini motīvi, taču ir arī daudz jauninājumu, sākot ar kompaktajiem LED lukturiem, kas atrodas zem pārsega, un beidzot ar apzināti redzamiem, priekšējā režģī integrētiem radara sensoriem. Interjers ir gan ietilpīgāks, gan daudz modernāks nekā Aventador.
Revuelto digitālo instrumentu displeju un vertikālo 8,4 collu infoizklaides skārienjutīgo ekrānu papildina konfigurējams 9,1 collas displejs pasažierim. Pēc Lamborghini izpilddirektora Štefana Vinkelmana teiktā, pirmo divu gadu Revuelto ražošanas kvota jau ir izpārdota. Oficiālais cenrādis vēl nav publicēts, taču visai droši var prognozēt, ka jaunā modeļa cena pārsniegs 400 000 eiro. Līdztekus Lamborghini atklājis, ka jauno arhitektūru ar elektrisko pilnpiedziņu izmantos arī Huracán pēctecim, tiesa, mazajam modelim atmosfēriskā V10 vietā būs V8 ar divām turbīnām.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...