Peugeot 408 pirmais brauciens
Ražots uz pagarinātas Peugeot 308 platformas
Liels un izskatīgs kupejas-krosovers
GT komplektācijā sākumcena ir 40 000 eiro
KAS TAS IR?
Vakar Peugeot teica, ka tas ir kupejakrosovers, šodien – ka sedans ar krosovera iezīmēm vai fāstbeks ar sedana funkcijām. Peugeot 408 formāta definīcija šaudās kā pinbola bumbiņa, un uzreiz pat grūti saprast, kas noticis: Peugeot virsbūvju klasifikatorā sajaucis lappuses vai, gluži otrādi, izplēsis un apēdis vajadzīgo ar mērķi pārrakstīt krosoveru vēsturi.
Tomēr Peugeot 408 iznācis apbrīnojami izskatīgs un… liels. Tas ražots uz pagarinātas jaunā Peugeot 308 platformas (to sauc par EMP2 V3), tāpēc riteņu bāze (2787 mm) un kopējais garums (4687 mm) teorētiski atpaliek no Peugeot 508, taču dabā viss izskatās citādi. Iztēlojoties kaut ko līdzīgu Audi A7 Sportback ar divkārt lielāku klīrensu, vizuālu melnas plastmasas balastu zemākajos virsbūves apgabalos un lukturus no jaunā Peugeot 308, un būsiet visai tuvu patiesībai.
Salīdzinājums ar premium produktu ārpus Stellantis koncerna ir neizbēgams, jo Peugeot 408 nav precīza analoga nedz pašu mājās, nedz konkurentu apcirkņos. Kia XCeed varētu būt kaut kas uz to pusi, taču ir mazāks, savukārt Citroen C5 X, ar kuru 408 tik tiešām dala gan platformu, gan tehniku, ir, atklāti sakot, citāds. Noteikti ne sliktāks, taču ne tāds, ko kāds paklusām dēvētu par “Lamborghini Urus tautai”. Un, pirms pajautājat, nē, jaunais un siluetā līdzīgais Citroen C4X nav tas pats, kas Peugeot 408. Kaut vai tāpēc, ka Peugeot bagāžnieka vāks atveras kopā ar stiklu, kurpretim Citroen – ne.
Salons ar mazformāta stūri un jaunāko trīsdimensiju i-Cockpit gandrīz pilnībā atkārto Peugeot 308, taču ir plašāks, un Peugeot 408 aizmugurē ir vairāk vietas. Tā kā krosovera sākuma komplektācijas līmenis ir Allure, nevis Active kā citiem, tas vienmēr ir tikpat izskatīgs kā bildēs, kur gan pārsvarā vērojama topversija GT.
Avangarda cienītājiem patiks dzirnakmeņa dizaina Peugeot 408 riteņu diski, savukārt plašākai publikai paredzēta visai izvērsta krāsu palete – tik spilgta personība tiešām ir pelnījusi ko vairāk par tradicionālajiem pasteļtoņiem. Šā paša iemesla dēļ Peugeot 408 virsma ir pārbagāta ar funkcionāliem un dekoratīviem aerodinamiskajiem elementiem, ieskaitot tā sauktās lapsas ausis jeb aizmugurējā spoilera pagarinājumus. To uzdevums ir padarīt efektīvāku jau tā pieklājīgo aerodinamiku, bet nekrāsotas plastmasas bruņas sargā krosoveru lēngaitas situācijās.
KĀ TAS BRAUC?
Ja, ieraugot Peugeot 408, jūsu nāsis baudkāri ieplešas jaudas orģiju gaidās, esam spiesti atvēsināt emocijas. Atbilstīgi platformas iespējām Peugeot 408 ir tikai priekšpiedziņa turklāt ar visai rezervētu agregātu izvēli: 1,2 litru trīscilindru benzīna turbomotors (130 ZS, kopš šā gada ar vieglā hibrīda sistēmu) vai 11 tūkstošus dārgāka lādējamā hibrīda iekārta ar 180 vai 225 ZS. Tam komplektā – diezgan izdarīgs astoņpakāpju automāts, kas jau pazīstams no citiem franču modeļiem.
Pirmajā iepazīšanās reizē Spānijā mēs kontaktējāmies ar uzlādējamo hibrīdu jeb PHEV, turklāt GT izpildījumā. Toreiz uzteicām veiksmīgo balstiekārtas adaptāciju garākam un augstākam automobilim par 308. Subjektīvi aplausus pelnīja arī stūres iekārtas kalibrējums, kaut faktiski tas neatšķiras no Peugeot 308.
Peugeot norāda, ka šis ir gran turismo tipa spēkrats komfortabliem braucieniem, nevis sportošanai. Stūre ir patīkami precīza un pat asa, taču uz komfortu orientētā balstiekārta delikāti, bet strikti liek noprast, ka pārgalvīgi ātri braukt nav ieteicams, un aizmugurē iekārtotais hibrīda akumulators, kas veido daļu no 300 kg papildu svara, klusējot piebalso. Uzspiežot auto dinamisku braukšanu, auto noslīgst uz viena ceļgala, respektīvi, uz ārējā priekšējā riteņa; aktīvi braucēji labāku rotaļbiedru atradīs Peugeot 308 personā.
Peugeot 408 nav plānoti demokrātiska izmēra riepu izmēri, jo tie kompromitētu iznesīgo koptēlu, līdz ar to maigā balstiekārta uz Latvijas asfalta atlūzām varētu izrādīties priekšrocība. Priekšrocība ir arī lieliskā skaņas izolācija, īpaši ņemot vērā cenas klasi.
Uzlādējamais hibrīds ir pieņemami ekonomisks arī pēc akumulatora rezervju izsīkšanas (tas notiks aptuveni pēc 50 kilometriem), taču jau pirmā brauciena laikā mēs vairākkārt iztēlojāmies, cik pilnasinīgi šis auto pārvietotos ar HDi dīzeli. Diemžēl tas nekad nenotiks, toties pēc gada varēsiet laist pa autobusa joslām ar simtprocentīgi elektrisku 408.
Modelis ar 1,2 litru turbodzinēju sver 300 kg mazāk, tāpēc auto ir viegls priekšgals, uzmundrinoša atsaucība stūrei, un nav manāmas ar izsvarojumu saistītās blaknes. Lai gan klusa braukšana skaitās PHEV prerogatīva, arī ar šo motoru auto pilsētā ir negaidīti kluss, bet uz šosejas akustiskais fons kļūst uzmācīgs tikai intensīvu paātrinājumu laikā, jo trokšņus efektīvi slāpē labā izolācija.
Standarta aprīkojumā iekļautā automātiskā pārnesumkārba tikmēr vaiga sviedros cenšas pēc labākās sirdsapziņas izmantot spēka agregāta pieticīgo potenciālu. Un pēc kāda laika jūs tiešām neviļus sākat apsvērt tālāku ceļojumu perspektīvas. Par tām mudina domāt arī salona plašums un praktiskums: aizmugurē komfortabli var justies divi pieaugušie (vietas ceļgaliem ir vairāk nekā galvai), un bagāžnieks ietilpina 471–1545 litrus.
Mazā motora reālais degvielas patēriņš ir ap 7 litri, kas ir vairāk, nekā rakstīts tehniskajos datos, tomēr pieņemami, un atlikušās degvielas līmenis krītas diezgan lēnām. Viens pozitīvs aspekts ir palielinātais klīrenss. 408, protams, nav apvidnieks, bet nelabvēlīgos laikapstākļos un uz slikta ceļa raižu ir mazāk.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Ņemot vērā izmērus, dizainu, salonā izmantotās tehnoloģijas un, mininums, Allure komplektāciju, būtu tikai loģiski gaidīt cenu, kas ir vismaz līdzvērtīga Peugeot 508. Realitātē Peugeot 408 cena iekārtojusies starp 308 un 3008, un tas ir patiesi intriģējošs cenas piedāvājums krosoveram ar spilgtu ārieni, plašu otro sēdekļu rindu un skaņas izolāciju, kādu parasti sagaidām no augstākas klases spēkratiem. Vienlaikus jārēķinās, ka pat vienkārša benzīna modeļa cena GT komplektācijā sākas no 40 000 eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...