Nākotnes klasika - Toyota GR86
Viegli vadāms un pieejams pūrista sporta auto
Japāņu kupeja nodrošina lieliskas braukšanas īpašības
Savas dzīves laikā jau kļuvis par klasiķi
Palēcies uz Mibrukas trases “slēpošanas tramplīna”, oriģinālais GT86 izlidoja cauri Autocar 2021. gada lielajam testam, iegūstot piecu zvaigžņu novērtējumu, un kļuva par vienu no retajiem auto, kura posteru uzliku uz savas sienas. “86” tā nosaukumā ir atsauce uz AE86 Corolla, kas tās ražošanas laikā no 1984. līdz 1987. gadam kļuva par Toyota simbolu un vēlāk iemantoja kulta statusu, driftējot mangas sērijas Initial D lappusēs.
Lai kāda būtu bijusi Panda Trueno ietekme uz GT86 izstrādātājiem, 2012. gada automobilis momentā kļuva par modernu klasiku. Pasaulē, kurā nemitīgi pieaug veiktspēja un valda arvien stingrāki noteikumi, tas bija cerību stars pūrisma piekritējiem, kuri ilgojās lasīt nevis par zirgspēkiem un 0–100 km/h laikiem, bet par reakciju, sajūtām un līdzsvaru.
Desmitgadi vēlāk jaunais GR86 ieslīd pasaulē, kas ir vēl vairāk pretēja tā garam, un sola atrisināt divas galvenās vecā modeļa problemātiskās jomas: salona kvalitāti un griezes momenta trūkumu. Zināma lētuma sajūta ir saglabājusies, taču tajā, kā kabīne atgādina aizgājušo gadu japāņu sporta interjerus ar to bagātīgo plastmasas un pogu klājumu, ir kaut kas priecīgāks un optimistiskāks.
Horizontāli digitālie indikatori ir izvietoti ap centrā esošo tahometru/spidometru un informē par akumulatora spriegumu un ūdens un eļļas temperatūru. Visā automašīnā jūtamas pagātnes leģendu atbalsis, un sarkani izgaismotie klimata kontroles elementi virs ‘alumīnija pārslēdzējiem’ atsauc atmiņā Nissan GTR. Bet tas, protams, ir tikai dekorācijai.
Sēdekļi ir visdārgākā interjera daļa – tāpat kā daudzu entuziastu pārbūvētajos auto, un vadītāja pozīcija ir lieliska. Subaru plakanais četrinieks, kura darba tilpums tagad ir 2,4 litri, jau no 3000 apgriezieniem dzen Toyota uz priekšu. Tas nerūc ar tādu attieksmi kā Impreza, taču brīvi griežas un ir fantastiski atsaucīgs. Sākotnēji mīkstais gāzes pedālis sapas ar diezgan aso sajūgu, kad sākat darboties kārtīgi, bet gaita izrādās krietni stingrāka nekā GT86. Jaunās paaudzes auto tiek raksturots kā nopietnāks braucamais, taču tā galvenā īpašība aizvien ir jautrība.
Automobilis ir pozitīvi uzlādēts ar sajūsmu, tāpēc ik līkums mudina ieslēgt zemāku pārnesumu un izdancoties ar lielisko stūri. Strādājot harmonijā, GR86 šķiet dinamisks brīnums laikā, kad tik daudzi jaunie automobiļi ir sapīti nebeidzamos kompromisos.
Diemžēl GR86 liktenis jau ir izlemts. 2024. gadā stāsies spēkā jaunie drošības noteikumi, kas pieprasa sensorus, kameras utt., bet to vienkārši nevarēs uzstādīt. Tāpēc viegli vadāmais, pieejamais pūrista automobilis izbauda pēdējo sānslīdi un vai nu ir izpārdots, vai arī vairs nav pieejams, un faktiski ir kļuvis par klasiķi jau dzīves laikā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...