Testa brauciens
Nissan X-Trail e-4ORCE pirmais brauciens
Jauna veida elektromobilitāte
Salons pārsteidz ar ārkārtīgi loģiskiem ekrāniem
Nissan ir atradis veidu, kā nomaskēt un kompensēt automašīnas svaru
KAS TAS IR?
Kopš ikoniskā Nissan Patrol “izrakstīšanās” no Eiropas tirgus lielākais šeit pieejamais SUV ar iekšdedzes dzinēju ir Nissan X-Trail. Ceturtajā paaudzē tas negaidīti atgriezies pie masīvi stūrainas, ultrapraktiskas formas, kāda iespiedusies atmiņā no divām pirmajām paaudzēm laika posmā no 2000. līdz 2013. gadam. Pēc tam X-Trail kļuva par palielinātu kompaktā SUV bestsellera Qashqai kopiju, kurai arī atradās ne mazums piekritēju, un vēl jo vairāk tādu ir lietotu automašīnu tirgū. Uzstājīgā, pat mazliet brutālā V-Motion stila priekšējā reste un savai klasei iespaidīgie izmēri liek internetā uzmeklēt šķirkli ar nosaukumu “Nissan Rogue”, jo šķiet, ka šoreiz Eiropas X-Trail izcepts amerikāņu gaumē.
Lai gan X-Trail nemaz nav pārvarīgi garš, nedaudz zem 4,7 metriem, jūras konteinera apveidi liek tam izskatīties lielam. Vietas tajā ir daudz – līdz pat septiņiem pasažieriem trīs rindās (aizmugurējā gan ir izteikta “bērnu” rinda), aizmugurējās sāndurvis atveras gandrīz 90 grādu leņķī, un bagāžnieks ir 560 litru liels. Kā zināms, bagāžas nodalījums, kas ir ietilpīgāks par puskubikmetru jebkurās proporcijās, uzskatāms par lielu.
Labākajās komplektācijās otrajai rindai ir atsevišķa klimata vadība, kas X-Trail ir jaunums, bet paši sēdekļi bīdāmi 20 cm diapazonā. Nissan X-Trail e-4ORCE Vai eksistē SUV dzīve bez dīzeļa un pieglaudīga dizaina? Jaunais X-Trail izcērt logu uz jauna veida elektromobilitāti.
PIRMAIS BRAUCIENS
Apsēžoties pie stūres, vadītāju ķer spējš déjà vu, ja vien pirms tam ir gadījies braukt ar jaunāko Nissan Qashqai. Ja ne, tad viesis būs patīkami pārsteigts par apdares materiālu kvalitāti, ārkārtīgi loģiskajiem ekrāniem, lērumu glītu kloķu un pogu un izteikti vertikālu paneļa orientāciju, kas zemapziņā ģenerē drošības sajūtu. X-Trail paneļa konstrukcija balansē uz robežas, aiz kuras to varētu apņurdēt par vecmodīgu. Bet, ja viss darbojas un ieslēdzas tieši tik elementāri kā Nissan, tad lai iet – labāk būšu vecmodīgs!
Katram gadījumam Nissan nodrošinājies ar bīdāmu, nevis slēdzamu pārnesumkārbas manipulatoru kā nodevu jaunajām auto dizaina tendencēm. Nevarētu sacīt, ka transmisijas pārvaldīšana ar kaut ko datorpelei līdzīgu būtu neticami ērta. Toties “pele” šiki izskatās viduskonsolē, kura svinīgo klavierlakas mirdzumu saglabā tieši līdz pirmajam pieskārienam.
KĀ TAS BRAUC?
Pazīstot Nissan neapvaldāmo vilkmi uz unifikāciju, nepārsteigtu, ja X-Trail būtu līdzīgi, ja ne vienādi dzinēji ar Qashqai. Taču jaunajā modelī mūs gaida patīkams pārsteigums. Pat starta modifikācijai MHEV 160 Xtronic ir maz kopīga ar kompaktnieka MHEV 158 Xtronic. Jā, skaitļi, kas apzīmē jaudu, ir līdzīgi, abi ir vieglie hibrīdi jeb MHEV, un abiem ir Xtronic variators. Taču atšķirībā no pazīstamā 1,3 litru četrcilindru turbo, kas darbina Qashqai, lielais brālis aprīkots ar progresīvāku trīscilindru agregātu, kas pazīstams kā 1,5 VCT.
Tā slēptais talants ir maināma kompresijas pakāpe atkarībā no slodzes, kamdēļ tehniskajos datos norādīts nevis konkrēts darba tilpums, bet diapazons no 1477 līdz 1497 cm3. Iekams esat paspējuši aptvert inovācijas nozīmi, seko nākamais pagrieziens. X-Trail e-POWER šis pats dzinējs strādā kā ģenerators, taču vairs nav savienots ar riteņiem. Tos griež 150 kW jeb 204 ZS elektromotors. Tādi pati shēma izmantota arī pilnpiedziņas modelim e-4ORCE, kur sistēmai pievienots vēl viens 133 ZS elektromotors aizmugurē. Pirms ķeras pie kalkulatora un uzgavilē 300 zirgspēku X-Trail, jāpiebilst, ka e-4ORCE summārā jauda ir tikai 213 ZS. Pusotra litra turbomotors un vienādotas priekš- un pilnpiedziņas elektroauto jaudas šķiet pazīstamas, taču jebkāda līdzība ar Toyota agregātiem ir tīrākā sakritība.
Automobiļi ar “gaitas pagarinātājiem” jeb elektromobiļi bez uzlādes laika gaitā iemantojuši visdažādākās atsauksmes, taču Nissan X-Trail e-4ORCE ir lielisks. Atšķirībā no šajā SUV izmērā izplatītajiem lādējamiem hibrīdiem Nissan sistēmai nepieciešama pavisam mazs 2,1 kWh akumulators, nevis desmitkārt jaudīgāks klucis, kas apēd pusi bagāžnieka un sagandē dinamiku. Pat septiņvietīgs e-4ORCE ar ādas salonu un plašām ekstrām ērti iekārtojas zem 2 tonnu pašmasas, kamēr priekšpiedziņas X-Trail e-POWER ir vēl vismaz par 100 kg vieglāks. Rezultātā iespaidīgais SUV bez piepūles paātrinās 7–8 sekundēs līdz 100 km/h, viegli vadās un tikpat nepiespiesti bremzējas. Dažkārt pat rodas iespaids, ka Nissan izmantojis kādu savam segmenta līmenim neraksturīgu metodi, kā nomaskēt un kompensēt automašīnas svaru. Tas padara X-Trail interesantāku aktīvas braukšanas cienītāja acīs, kaut pasmagais, kantainais Nissan uz entuziasta auto lomu nemaz nepretendē.
Agregātu izvietojuma un daļēji arī elektriskās piedziņas dēļ gaitas komforts ir pietiekami solīds, taču to reizumis pārtrauc satricinājumi uz nelīdzenumiem, kas jo pamanāmāki ar liela izmēra riteņiem.
Acent un N-Connecta riepas ir uzautas uz 18 collu diskiem, kamēr Tekna uz 19, turklāt pēdējai ir kārdinoša iespēja bez piemaksas izvēlēties 255/45 R20 veltņus. Vai e-POWER sistēmas iegādi attaisno ekonomiskie ieguvumi, to skaitā degvielas patēriņš?
CO2 izmešu ziņā ietaupījums nav liels, jo rādītāji aptuveni atbilst parastam pašuzlādes hibrīdam, tiesa gan, aptuveni Prius vai Corolla, nevis pilnpiedziņas drednauta izmērā. Faktiskais degvielas patēriņš atkarīgs no tā, cik dedzīgi vēlaties likt lietā vairāk nekā 200 ZS jaudu un plūdeno, elektrisko paātrinājumu. Dažādos režīmos un laikos mums gadījās redzēt gan 6,2, gan 8 litrus uz 100 km, tomēr pēdējais ietvēra negantus paātrinājumus un bezceļu, kam elektrificētajam Nissan ir atsevišķs režīms. To ieslēdz ar grozāmpogu viduskonsolē. Rāmā satiksmē var panākt arī degvielas patēriņu zem 6 litriem, kas ir vismaz līdzvērtīgi jaunākajiem pašuzlādes SUV hibrīdiem, piemēram, Honda CR-V.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Nissan X-Trail ir aizraujoša alternatīva septiņvietīgiem SUV ar ne mazāk alternatīvām piedziņām. Skarbs dizains, godkārīgs aprīkojums un inovatīva piedziņa ar pienācīgu jaudu ļāvusi X-Trail ieņemt augstāku sociālo stāvokli nekā Qashqai. Krosovers arī atstāj gaidīto iespaidu uz publiku. Šis panākums savukārt attaisno augstāku cenu. Benzīna modelim tā sākas no 36 030 eiro, e-POWER no 39 830, bet e-4ORCE no 42 330 eiro. Komplektācija ar Tan ādas apdari, kas visspēcīgāk veido premium gaisotni salonā, saucas Tekna, un te jārēķinās ar 48 330 eiro. Šādi skaitļi 2023. gadā nevienu vairs nemulsina, ja esat notēmējuši uz prāvu septiņvietīgu SUV. Nissan garantija ir 5 gadi, taču tikai līdz 100 000 kilometriem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...