Ziņas

Lamborghini Huracán Sterrato pirmais brauciens

Lamborghini, kas radīts bezceļiem
3,4 sekundes līdz 100 km/h
Konkurenti - Marc Philipp Gemballa Marsien, Porsche 911 Dakar

KAS TAS IR?

Par Huracán Sterrato – pēdējā un, iespējams, izklaidējošākā Lamborghini superauto varianta – pastāvēšanu mums jāpateicas Urus. Izstrādājot ātrgaitas SUV, uzņēmuma inženieri testa automobili trieca pa Nardo izmēģinājumu poligona sterrato (itāliešu valodā – zemesceļš). Lieliski pavadījuši laiku, viņi devās vakariņās un to laikā sāka prātot, cik daudz braukšanas prieka šādos braukšanas apstākļos varētu sagādāt Huracán.

Daudz nekavējoties, viņi ķērās pie darba un atdzīvināja nodzītu izturības testu prototipu, kam uzstādīja jaunu balstiekārtu, kas būtiski palielināja klīrensu. Un ikviens, kas ar to izbrauca, no skeptiķa vai vienaldzīgā kļuva par idejas piekritēju. Tā nu mēs esam šeit. No visiem Huracán, kas vēl tiks izgatavoti, pirms nākamā gada beigās tiks pārtraukta modeļa ražošana, trešdaļa jeb 1499 vienību būs Sterrato.

Sterrato pamatā ir parasts Huracán Evo ar četru riteņu piedziņu. Pārbūves rezultātā tas ir paaugstināts par 44 mm, atsperes ir par 25% mīkstākas, piekares gājiens priekšā palielināts par 35%, bet aizmugurē par 25%. Šķērsbāze ir palielināta par 30 mm priekšā un 34 mm aizmugurē, savukārt garenbāze pieaugusi par 9 milimetriem. Tad vēl šeit ir tas, ko izstrādes vadītājs Rūvens Mors dēvē par godīgu šasijas regulējumu, tam ietverot arī nedaudz izmainītus pilnpiedziņas transmisijas griezes momenta pārdales iestatījumus, griezes vektorēšanu ar bremzēšanas palīdzību un ierobežotas slīdes diferenciāļa izmantošanu.

Tikai tad, kad bija noregulēta un saskaņota šo elementu darbība, inženieri ķērās pie atbilstīgas elektroniskās stabilitātes sistēmas kalibrēšanas. Darbs pie Sterrato tika pabeigts, tam uzstādot robustas virsbūves uzlikas no plastmasas, rallija stila papildu lukturus, Bridgestone Dueler riepas ar izturīgiem bortiem un 266 970 eiro cenu. Mors apgalvo, ka dažādie Huracán – kā jebkurš Lamborghini, tiek izstrādāti, visupirms domājot par galvenajiem veiktspējas rādītājiem. Tos izvirza jauna modeļa izstrādāšanas sākumā, un rādītāju sasniegšana ir svarīga konkurētspējai. Arī šeit piemērota šāda pieeja, taču liels uzsvars likts uz subjektīvajām automobiļa vadīšanas izjūtām.

KĀ TAS BRAUC?

Plānoto testu veido divas daļas. Pirmā ir vienkārša, ātruma ziņā ļoti ierobežota braukšana pa parastiem ceļiem, bet otrā – gāziens pa rallijkrosa ātrumposmu.

Lamborghini ir viens no tiem superauto ražotājiem, kas nevairās no spilgtiem, uzmanību piesaistošiem risinājumiem, taču, kad iesēžaties Sterrato salonā, par tā īpašo statusu liecina vien dažas detaļas: prožektoru slēdzis, dažas izmaiņas mērpulksteņos (slīpuma mērītājs, kompass un stūrēšanas leņķa rādītājs), kā arī jauns braukšanas režīms – Rally.

Atmosfēriskais 5,2 litru V10, pēdējais Lamborghini motors bez elektriskām piedevām, pamostas ar niknu rējienu un sāk turēt skaļu tukšgaitu. Tāpat kā citas uz trasi orientētās Huracán versijas, arī šī nepieder neuzkrītošākajiem auto pasaulē. Laikam tieši tāpēc pārsteidz tas, cik paklausīgs Sterrato ir uz ceļa. Ar 235/40 R19 (priekšā) un 285/40 R19 (aizmugurē) riepām tas brauc rāmi, viegli absorbējot ceļa faktūru, šīm iezīmēm esot pretrunā ar 610 ZS dzinēja asumu un ātro septiņu pakāpju divsajūgu automātu. Tas man atgādina Ariel Nomad (es vienmēr esmu teicis, ka šis automobilis ir celmlauzis).

Mors ar Nomad nav braucis, taču atzīst, ka viņa iedvesmas avots bijis Alpine A110 – viegls automobilis ar mierīgu, relaksētu gaitu, kas labprāt iegriežas līkumā, kad atlaiž akseleratora pedāli. Uz šosejas Sterrato patiešām piemīt šādas tendences. Ja tas nebūtu tik ellīgi skaļš, ja salons nebūtu tik šaurs un fokusēts, ja atpakaļskata spoguli nebūtu padarījusi bezjēdzīgu uz jumta uzstādītā gaisa ņēmēja liekšķere, no tā iznāktu patīkams ceļojumu auto.

Arī stūres iekārta ir lieliska: ar mērenu stūresrata pretestību, ļoti precīza un komunikabla. Kad pienākusi kārta braukšanas programmas otrajai daļai, Moram ir man divas instrukcijas: “Pirmkārt, izbaudiet! Un, otrkārt, lieciet sānslīdē!” Šo posmu pa pusei veido asfalts, pa pusei putekļainas smiltis un grants. Un automobilis sagādā daudz jautrības. Lamborghini cilvēki ierosina izmantot Sport režīmu asfalta posmam un Rally grantij, taču pēdējais padara stabilitātes kontroli un ABS vaļīgāku, tālab auto ir brīnišķīgi kustīgs arī uz cieta seguma.

Sterrato ir ārkārtīgi izklaidējošs. Tas brauc sāniski, taisa lielisku troksni un ir viegli vadāms. Patīkami tas, ka, neraugoties uz jautrību, kas ir neizbēgama ar šādu dzinēju un mīkstu balstiekārtu, tā kustības dinamikai piemīt patiess dziļums un efektivitāte. Automobilis jūtami sasveras gan uz sāniem, gan gareniski, taču elektromagnētiskie amortizatori acīmredzami darbojas ļoti gudri un efektīvi apslāpē atsitiena fāzi, nepieļaujot auto palēkšanos uz augšu. Tāpēc jūs varat veikli kontrolēt virsbūves svārstības, līkumu ieejā pārnest svaru uz priekšu un gaidīt – un gaidīt, kā jūs to varētu darīt, vadot A110, – līdz auto sāk rotēt ap savu asi, un tad spiest gāzi un izbraukt no līkuma kontrolētā sānslīdē.

Kas vēl labāk, Sterrato ļauj jums to visu darīt gan uz cietas virsmas, gan grants seguma. Uzkabiniet iekšējo riteni uz apmales, un auto novilks vēl ciešāku trajektoriju. Iešūpojiet auto, lai tas līkuma ieeejā nonāk sāniski, un izbrauciet no tā ar pilnu jaudu. Tas ir ļoti, ļoti labs.

Lai arī asfalta trasē tā apļa laiks ir par vairākām sekundēm lēnāks nekā jaunākajiem uz trasi orientētajiem Huracán, Lamborghini uzskata, ka tas ir tikpat ātrs kā agrīnais modelis. Galu galā, neraugoties uz melnā karoga risku trases dienās par trokšņa līmeņa pārsniegšanu un sānslīdēm, jaunā versija Lamborghini inženieriem ir devusi lielu gandarījumu un labu vielu pārdomām par to, kādam jābūt Huracán pēctecim. Hm, iemesls būt pateicīgiem Urus. Kurš gan to būtu domājis!?

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Retorisks jautājums… Šis Lamborgini ir tikpat skaļš un lepns kā vienmēr, taču nu ar atbilstīgām spējām uz sliktiem ceļiem. Kas gan te var nepatikt!?

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lamborghini Urus

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Urus varbūt nav pats praktiskākais SUV, taču tas apvieno galvu reibinošu ātrumu ar tādu komfortu un praktiskumu, kas ļauj to izmantot kā ikdienas auto.

Lietota auto tests