Ziņas

Rolls-Royce Spectre pirmais brauciens

Pirmais Rolls-Royce elektroauto
Sniedzamība - 530 km
Cena - 389 000 eiro

LŪK, SPECTRE – pirmais RollsRoyce pilnībā elektriskais modelis un ceturtais, kas radīts uz uzņēmuma īpaši pielāgojamās alumīnija platformas (Architecture of Luxury), un kupeja, kas, kā apgalvo Rolls-Royce, idejiski aizstāj agrāko Phantom, nevis nesen no ražošanas izņemto Wraith.

Spectre ir liels – 5,48 m garš un 2,02 m plats, kas to izmēru ziņā padara līdzīgu prāvam pikapam ar dubulto kabīni. Tam ir visu četru riteņu piedziņa ar diviem motoriem, pa vienam katrā galā. Priekšējais motors attīsta 190 kW un 365 Nm, aizmugurējais – 360 kW un 710 Nm, bet sistēmas summārā jauda un griezes moments ir 430 kW (584 ZS) un 900 Nm. Ar vienu pārnesumu, iespēju vadīt auto ar vienu pedāli un visām beztrokšņa un bezvibrācijas īpašībām, ko Čārlzs Rollss esot nodefinējis pirms 123 gadiem (“pilnīgi bez trokšņa un tīrs… bez smakas un vibrācijas”), šī konfigurācija ir kā radīta greznai braukšanai Rolls-Royce garā.

Spectre ir prāvs akumulators ar 102 kWh kapacitāti, ar ko pietiek 530 km nobraukumam jeb pagaram braucienam uz citu pilsētu un atpakaļ, ceļā nedarot neko, kas nepiedienībā pārspētu kafijas malkošanu lielveikala autostāvvietā. Rolls-Royce klientiem parasti ir vairāk nekā pusducis citu automobiļu, un, lai arī viņi ar saviem rolsiem vidēji gadā nobrauc ap 5100 kilometru, man ir aizdomas, ka

Spectre un publisko ātrās uzlādes staciju tikšanās būs ārkārtīgi retas. Kad tās tomēr notiks, maksimālā uzlādes jauda būs 195 kW. 700 kg smagais akumulators atrodas zem salona grīdas, un tajā ir kanāls, kas nepieciešams kabeļiem un dažādiem vadiem. Automobiļa apakšdaļa ir pilnīgi plakana, un tas palīdz Spectre būt aerodinamiski efektīvam – gaisa pretestības koeficients ir 0,25.

Aerodinamikas risinājumi ir neuzkrītoši, bet iespaidīgi arī citviet. Pie tiem pieder līdz šim platākais un elegantākais Rolls režģis, aizmugurējo lukturu korpusi, kas no sāniem nošķeļ gaisu, un slīpā aizmugure, kas izvirzīta tik tālu, cik vien iespējams, ievērojot triecienizturības normas. Pat pārveidotais Ekstāzes gars vēja tunelī ir pavadījis “simtiem stundu”.

Tā kā tā ir Rolls-Royce kupeja, tradīcijas prasa, lai tai būtu izteiksmīgs radiatora režģis (lai gan gaiss caur to nemaz neplūst) un garš motora pārsegs. Taču, kad visi Rolls-Royce kļūs par elektromobiļiem – pienākot 2030. gadam, Rolls-Royce “nekad” vairs neražos iekšdedzes dzinējus – cik ilgi tie tādi būs nepieciešami? Sānos automobilim ir 1,5 m garas durvis jeb garākās durvis, kādas līdz šim uzstādītas mūsdienu Rolls-Royce.

Tās paver ceļu uz greznu interjeru, kurā ir tikai četras sēdvietas, un sēdekļu stils un virsmu materiāli ir tādi, kas – ja esat Rolls klients, kā tas būs 60% Spectre pircēju gadījumā (mazāk nekā parasti), – uzreiz šķitīs pazīstami. Pēc uzņēmuma izpilddirektora Torstena Millera-Etveša teiktā, salonam jābūt tik atpazīstamam, ka klienti to sajustu pat aizsietām acīm (nav ieteicams testa braucienu laikā). Tālab tajā ir plaši ādas sēdekļi un biezi vilnas paklāji, kā arī īsti metāla vai kompozīta slēdži. Nospiediet kaut ko no metāla, un jums nebūs šaubu par materiālu.

Tas ir ļoti tradicionāls jaunās ēras Rolls, un, tā kā nesen esmu braucis ar 1964. gada Silver Cloud III, tad zinu, ka noskaņas ziņā tas pilnībā atbilst pagājušā gadsimta vidus Rolls. Spēka agregāts ir pavisam citāds, taču tas nenozīmē, ka mainīsies braukšanas pieredze. Rolls turpina izmantot mātesuzņēmuma BMW iDrive informācijas un izklaides sistēmu ar pielāgotu dizainu un ērti lietojumu programmatūru. Sistēma ietver gan skārienjutīgu ekrānu, gan rotējošu kontrolieri. Klimata vadība ir brīnišķīgi analoga. Ja esat bijuši jaunajos BMW i7 vai iX, Rolls pieeja jums, manuprāt, šķitīs neticami atsvaidzinoša. Patiesa greznība galu galā ir iespēja visu izslēgt un iziet no ikdienas rutīnas, kā to vēlaties. To var mēģināt izdarīt arī i7 vai Mercedes-Benz S klasē, taču jūs nekad netiksiet vaļā no to lietotnēm un savienojamības.

Tie ir kā luksusa dzīvoklis dokos – salīdzinoši labi izolēti, bet ar pastāvīgu kņadu, spilgtām gaismām un sirēnām fonā. Tikai Rolls-Royce un varbūt Bentley patiešām ļauj jums aizvērt durvis uz pasauli kā mājā, kas atrodas dziļi lielā parkā. Katrā ziņā Spectre to spēj. Aiz diviem priekšējiem sēdekļiem aizmugurē ir vieta diviem pieaugušajiem, kā tam arī vajadzētu būt, ņemot vērā automobiļa izmērus. Vienkārši iekāpt aizmugurē ir nedaudz grūtāk nekā priekšā. Taču tajos retajos gadījumos, kad redzēsiet garāmbraucošu Rolls kupeju un ielūkosieties iekšā, jūs vēl retāk pamanīsiet kādu sēžam aizmugurē. Lai arī šeit šī frāze varētu skanēt dīvaini, tie ir vadītāja automobiļi.

Vienkārši ar 2,9 tonnas smagu luksusa kupeju jūs braucat maķenīt savādāk nekā ar Porsche 911. Piekare ir Ghost modeļa balstiekārtas evolūcija ar pneimatiskajām atsperēm un aktīvajiem šķērsstabilizatoriem. Taču augšējo sviru amortizatori, ko izmantoja Ghost, lai slāpētu sāniskās svārstības, ir atmesti kā nevajadzīgi, jo virsbūves pretestība vērpei ir palielināta par 30%. Domājams, kuģa stabilitāti sekmē arī zemu virsbūvē novietotā akumulatora papildu masa. Tātad priekšpusē ir dubultās sviras, bet aizmugurē – daudzsviru sistēma.

Braucot pa taisnu posmu, šķērstabilizatori var pilnībā atvienoties, ļaujot riteņiem kustēties pilnīgi neatkarīgi. Rolss ir 23 collu diski, uz kuriem uzmontētas 255/40 Pirelli P Zero riepas priekšā un 295/35 aizmugurē. Jā, tie ir milzu veltņi, bet citādi nevar, jo mazāki riteņi pazustu virsbūves masā. Rolls dizaineri un inženieri runā par izolētību, kas ir vismaz tāda pat kā citiem uzņēmuma modeļiem. Un viņi kopumā zina, kas nepieciešams šādam automobilim: patiesi izolējoša gaita, nāvīgi precīza un konsekventi izsvērta stūres iekārta, kā arī spēja izcili vienmērīgi paātrināties no vietas un bremzēt līdz pat apstāšanās brīdim.

To novērtē gan īpašnieki, gan autovadītāji, gan pasažieri. Jums nebūs pārsteigums, ka Spectre ir ārkārtīgi kluss. Arī firmas V12 tukšgaitā darbojas tik gludi, ka grūti noteikt, vai dzinējs vispār ir ieslēgts. Taču, neraugoties uz milzīgo jaudu un griezes momentu, kustības uzsākšana ir brīnišķīgi plūdena, un reakcijai piemīt pareizā intensitāte. Izvēloties “B” režīmu, jūs varat braukt ar vienu pedāli, un, to atlaižot, automobiļa apstāšanās palēninājuma beigās ir ideāli maiga. Parastajā režīmā automobilis turpina kustību, un ir grūtāk precīzi modulēt apstāšanos. Taču tas ir kas tāds, ko pamana vienīgi spēkrata vadītājs. Ja vēlaties, skaļruņi salonu piepilda ar īpašu skaņu – sajaukumu no kosmosa kuģa hiperdzinēja, V12 un aborigēnu instrumenta (auklā ievērts koka gabals, ko griež ap galvu).

Man tas itin labi patika, bet jūs varat to neklausīties. Jums nav iespējas pašiem izvēlēties pārnesumus iekšdedzes Rolls-Royce, tāpēc bez tā var iztikt arī šeit. Kad ātrums pārsniedz automaģistrāles tempu, spēcīgais paātrinājums pamazām sarūk, un nav to secīgo impulsu, ko katrā pārnesumā dod iekšdedzes mašīna, taču kopumā automobilis ir ļoti straujš. Virsbūves kontrole taisnā līnijā ir diezgan vaļīga, ar nelielu šūpošanos uz vertikāliem ceļa izliekumiem un klusinātām dunku skaņām pie vidēja ātruma uz bedraina seguma. Nekas neparasts automašīnām ar pneimatisko piekari.

Stūres iekārta ir ideāli nosvērta un konsekventa. Tā vēlas vienādu spēku, un tai piemīt perfekti akurāta pašcentrēšanās. Tikai retumis šķiet, ka tā vēlas turēt kursu, ko ir uzņēmusi aktīvā aizmugurējo riteņu stūrēšana. Visvairāk mani pārsteidza automobiļa spēja braukt pa līkumotiem ceļiem. Es ko tādu negaidītu no ražotāja, kam nepatīk vārds “sportisks”, vai mašīnas ar 2890 kg pašmasu. Spectre patiešām izolē kā labākais no labākajiem, taču tas arī pretojās sānsverei un izbrauc no līkumiem kā viens no labākajiem. Cilvēki, kas rūpējas par šo zīmolu, konsekventi panāk vajadzīgo rezultātu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!