Ziņas

Nākotnes klasika - Bentley Continental

W12 pienācis laiks atvadīties
Potenciālā nākotnes klasika
Cena 296 200 EUR

Pašreizējās pārmaiņas autopasaulē liks skumt par daudzām lietām, taču īpaši liels caurums entuziastu sirdī paliks, kad no Krū manufaktūras izripos pēdējie automobiļi ar W12 dzinēju. Slavenais spēka agregāts pirmo reizi parādījās Audi A8 motortelpā, taču galvenā loma tam bija Bentley pārdzimšanas procesā Volkswagen paspārnē, turklāt pašas jaudīgākās versijas allaž piederējušas Lidojošajam B.

Izveidots no diviem VR6 motoriem, šis dzinējs pārsteidza visus, kam bija laime to izmēģināt – ar jaudu un ārkārtīgi vienmērīgu darbību. Tomēr, daudzus gadus spītīgi turējies pretī darba tilpuma samazināšanas tendencei, Bentley nu spiests padoties, un 2024. gada aprīlī tiks uzbūvēti pēdējie slavenās spēkstacijas eksemplāri. Turpmāk Continental GT būs pieejams tikai ar 4 litru V8.

Tas nav nekāds pasaules gals, jo “mazais” motors skan labāk, tomēr, dažu ieskatā, absolūtais luksuss nozīmē 12 cilindrus. W12 attīstība sasniedza apogeju līdz ar aktuālo GT Speed. Šajā versijā tas attīsta 659 ZS jaudu un 900 Nm griezes momentu (jau no 1500 apgr./ min!), un, uzsākot ražošanu, kompānija to pieteica kā visu laiku jaudīgāko ielas Bentley (iepriekšējās paaudzes Supersport gan bija 710 ZS, bet laikam ražotājs to redz citā kategorijā). GT Speed supermodelis ripo savas pēdējās jūdzes, jo varenajam W12 pienācis laiks atvadīties.

Vienubrīd šis Bentley var būt absolūti rāms, gandrīz kā elektromobilis, taču atliek ieslēgt pāris pakāpju zemāku pārnesumu, un motors ierunājas ar attālu rūcienu, un automobilis strauji metas uz priekšu. Visiespaidīgākais ir tā bezgalīgais griezes moments – lai kādi būtu dzinēja apgriezieni, atliek pieskarties akseleratora pedālim, un jūs sajutīsiet lineāru paātrinā

jumu. GT Speed nav pasaulē ātrākais automobilis, taču ir maz citu mašīnu, kam piemistu tāda elastība. Iepriekšējiem Continental GT bija līdzīgas spējas, W12 nodrošinot lielu jaudu, taču tas, ar ko izceļas trešās paaudzes Continental GT un jo īpaši Speed, ir uzvedība līkumos. Pateicoties modernai griezes momenta vektorēšanai un aktīvajiem šķērsstabilizatoriem, tas demonstrē tādu izveicību un savāktību, par kādu iepriekšējie automobiļi nevarēja sapņot.

Papildus tam jūs iegūstat vienu no apburošākajiem saloniem visā plašajā autopasaulē. Supergrezno automobiļu biznesa īpatnība ir tajā, ka dažu pēdējo izcilības procentpunktu sasniegšana izmaksā nesamērīgi dārgi, un tas attiecas arī uz GT Speed. Vairākumam tas nekad nebūs racionāli attaisnojams pirkums, taču ir ļaudis, kuri vēlas visbagātīgāk aprīkoto Continental GT, kāds redzēts, ar vislabāko vadāmību, un viņi paģērēs tieši 12 cilindrus.

Viņu acīs pēdējais Speed 12 ir un paliks augstākais sasniegums. Tiesa, tiem, kuri tīko jaunu automobili, jārīkojas, jo, kad skatījāmies pēdējo reizi, W12 mašīnu pieejamība bija ļoti ierobežota.

FAKTI 

  • Dzinējs 5950 cm3 W12, turbo, benzīns; 659 ZS pie 5000–6000 apgr./min; 900 Nm pie 1500–5000 apgr./min;
  • Pārnesumkārba 8 pakāpju automātiskā, pilnpiedziņa;
  • Pašmasa 2273 kg;
  •  0–100 km/h 3,6 s;
  • Maks. ātrums 335 km/h;
  • Patēriņš 13,7 l/100 km;
  • CO2 311 g/km;
  • Cena 296 200 EUR

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.