Testa brauciens

Volkswagen Tiguan pirmais brauciens

Volkswagen svarīgākais modelis
Spēcīga dzinēju gamma
Ērts un funkcionāls 15 collu skārienekrāns

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Tiguan ir Volkswagen svarīgākais modelis. To pārdod vairāk nekā ikonisko Golf, un bijušas nepieciešamas tikai divas modeļu paaudzes, lai krosovera noiets pārsniegtu 7 miljonus vienību. Lai arī Volkswagen kompakto krosoveru vilcienā ielēca ar pamatīgu nokavēšanos, Tiguan daudzviet kļuvis par segmenta līderi, nostumjot no troņa senākus, lētākus un pat izmēros lielākus konkurentus.

Tieši tāpēc jaunā Tiguan ierašanās tika gaidīta ne tikai ar ziņkāru nepacietību, bet arī mērenām bažām – vai tikai elektriskās fejas apburtais Volkswagen nesalaidīs kaut ko dēlī? No ārpuses jaunais Tiguan izskatās pēc pavisam cita automobiļa.

Otrās paaudzes skaldītās, vīrišķīgās šķautnes aizstājis maigāks dizains ar noapaļotiem stūriem un tikpat noapaļotu aerodinamiku. Lukturu skatiens arī nav tik prasīgs, kaut gan gaismekļu tehnoloģijās atkāpju nav: pat vienkāršākajam Tiguan ir LED starmeši, kam seko LED Plus lukturi augstākās komplektācijās, kā arī iespēja pasūtināt viedās IQ.LIGHT HD matricu gaismas.

Attēlos Tiguan izskatās sarāvies, taču patiesībā ir 3 cm garāks. Par 37 litriem pieaudzis bagāžnieka tilpums, kas tagad ir 652 litri. Riteņu bāze nav mainījusies, līdz ar to salona apjoms šķiet aptuveni tāds pats. Tomēr interjers ir pakļauts kapitālai restrukturizācijai, un tajā nav viegli saskatīt līdzību ar otrās paaudzes modeli. Pat stūresrats ir citāds, jo līdzīgi jaunajam Passat Variant atgriezies pie analogo pogu, nevis sensoru tipa vadības.

Pārnesumkārbas svira, tāpat kā Passat, pārcelta uz stūres kolonnu. Iesācējam tas var sagādāt jautrus brīžus, taču patiesībā sviras aiz stūres darbojas loģiski un intuitīvi, bet Mercedes-Benz ļaudīm vispār nerastos jautājumi. Pārnesumkārbas selektora migrācijas rezultātā viduskonsolē palikusi brīva vieta, kas aizpildīta ar starta pogu un Volkswagen automašīnā nebijušu jauninājumu – apaļu kontroliera ripu, kura komandē gan skaļumu, gan braukšanas režīmus. Šāds risinājums izraisa zināmu sajukumu, turklāt braukšanas režīmus ērtāk ieslēgt centrālajā ekrānā, savukārt pieklusināt pesimistiskas laika ziņas var vēl vismaz divos citos veidos. Viens no tiem ir daudz kritizētais slīdnis ekrāna apakšmalā.

 Tiguan digitalizācija gājusi rokrokā ar jauno Passat Variant. Tas nozīmē, ka krosovera saskarnes sistematizētas pēc augstākas klases modeļa parauga, un tas jāvērtē kā ieguvums. Digitālā mērskalu paneļa attēlojums tagad ir lakoniskāks un ne tik sīks detaļās, tāpēc vieglāk uztverams un jēgpilni lietojams visās tā izvēlnēs. Kokpita mezglpunkts ir 15 collu centrālais ekrāns, kas Latvijas tirgū ir standartaprīkojumā, sākot no City izpildījuma.

Pirmajā piegājienā šķiet, ka ekrāna grafikā nav nekā jauna, taču tā izrādās patīkama šķietamība. Pazīstamās ikonas tagad iespējams sagrupēt pēc prioritātēm, lietošanas biežuma u. tml., turklāt tās ir pietiekami lielas, lai vajadzīgo uzietu arī braucot. Ekrāna augšmalā iespējams iznest līdz piecām tiešas piekļuves ikonām, starp kurām noteikti jāieliek vadītāja asistentu simbols. Tas būs bieži nepieciešams, jo kaitinošā un obligātā ātruma brīdināšanas funkcija saskaņā ar ES jaunākajām instrukcijām automātiski aktivizējas un uzbudinoši pīkst ikreiz pēc dzinēja iedarbināšanas.

KĀ TAS BRAUC?

Volkswagen Tiguan vienmēr bijusi spēcīga dzinēju gamma, un jaunais modelis seko priekšteču pēdās. Vienīgais, kā pagaidām trūkst Latvijas cenu lapās, ir šajā modelī reti sastopamā divlitru benzīna turbomotora. Iecienītais 1.5 TSI tagad dēvējas par eTSI, jo ir aprīkots ar vieglā hibrīda sistēmu, un pieejams ar 130 vai 150 ZS jaudu atkarībā no komplektācijas.

Dīzeļdzinēju komandu pārstāv sulīgi TDI agregāti ar 2 litru tilpumu, 150 vai 193 ZS jaudu, kā arī 4MOTION pilnpiedziņu. Visiem Tiguan bez izņēmuma ir DSG divsajūgu pārnesumkārba. Pilnīgs jaunums ir 1,5 litru uzlādējamais hibrīds, kas attīsta 204 vai 272 ZS summāro jaudu un ar elektrību spēj veikt līdz 120 km. 

Tā kā analoģiska iekārta Passat Variant īsteno reālus 100+ km, turklāt nevairās braukt ar elektrību Rietumu autošosejas ātrumos, nav pamata apšaubīt Tiguan eHybrid spējas. Tomēr cenu atšķirības un izteikti pilsētnieciskā ievirze vilktin velk 1,5 eTSI virzienā, un tādi bija arī vairums pirmo testa automobiļu.

Krosovers tika izstrādāts uz Volkswagen MQB Evo platformas un presei tika prezentēts vienlaikus ar jauno Passat, tāpēc šķita loģiski sagaidīt vismaz tikpat spirgtas, tiešas un “sasodīts-kā-gan-viņi-šito-dabū-gatavu?” braukšanas īpašības kā iepriekšējam Tiguan R-Line. Tomēr jaunais modelis ir citāds.

Šķiet, ka tā primārā misija ir kļūt par jaunāko tehnoloģiju nesēju jaunam patērētāju lokam, kam vadāmība un sabalansēta balstiekārtas darbība ir svešvārdi. 150 ZS dzinējs intriģē ar pirmo uzrāvienu, taču paātrinājums drīz apsīkst pret-CO2 programmatūrā. R-Line 20 collu riteņi vairāk kalpo muskuļotai stājai, nevis dinamikas veicināšanai, un tā vien rādās, ka 18 vai 19 collu riepas Tiguan būtu piemērotākas.

Jaunā DCC Pro aktīvo amortizatoru sistēma (standartā hibrīdam un 4MOTION, pārējiem 1141 EUR) piedāvā izvērstu cietības regulēšanas diapazonu, tomēr atšķirības starp komforta un sporta galējībām dabā nav tik izteiktas. Orientējoties uz tehnikā mazāk prasīgu auditoriju, Volkswagen neviļus padarījis Tiguan braukšanā līdzīgu Nissan Qashqai. Tas nav slikti, taču Tiguan ir dārgāks, un tas ir Volkswagen, no kura vienmēr gaida vairāk nekā no citiem.

Dīzeļdzinēji atgriež Tiguan bundeslīgā, un atliek vien izvēlēties, vai jūsu favorīts būs 150 ZS pussargs vai 193 ZS uzbrucējs. Topmodelis ar pilnpiedziņu ir Tiguan perfektā versija: ātrs, dominējošs, atsaucīgs stūrei un akseleratoram, taču arī ar spēju pamatīgi izpostīt bankas kontu. Zelta vidusceļš teorētiski varētu būt uzlādējamais hibrīds kaut vai tāpēc vien, ka grīdā iebūvētais akumulators dara brīnumus ar izsvarojumu, turklāt jaunie VW hibrīdi pieņem arī ātro līdzstrāvas uzlādi, taču PHEV niša Latvijā vēl tikai tiek attīstīta.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Par spīti totālai koncepcijas maiņai salīdzinājumā ar 2007. gada modeli un amizantiem Bārbijas auto elementiem Volkswagen Tiguan ir nopietni būvēts automobilis. To ir viegli lietot, ar to ir viegli braukt, un mēneša maksājums no 317 eiro ir izdevīgs piedāvājums. Veicot nelielu aprīkojuma modelēšanu, pirmā izvēle ir un paliek 1,5 eTSI, un pat lejpus šikā R-Line tas būs auto, kas sniedz gandarījumu katru dienu.

Vidējais degvielas patēriņš nav tāls no o¢ciālā, 6,9–7,2 l/100 km pat pilsētas satiksmē, kas nozīmē, ka vieglais hibrīds Tiguan iekšienē dara savu darbu. Vēl tas ir pirmais automobilis savā klasē, kam ir 15 collu centrālais ekrāns, ko patiešām neticami viegli lietot. Par to liecina kaut vai fakts, ka pirmo reizi kopš neatminamiem laikiem mēs vairs neilgojāmies pēc fiziskām pogām.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!