Testa brauciens

KIA EV9 pirmais brauciens

Masīvs un grezns KIA flagmanis
Minivena cienīgs komforts SUV veidolā
Pilnībā elektrisks ar 668 km sniedzamību

AutorsToms Timoško

Elektromobiļu ēra ir devusi zaļo gaismu vēl nebijušām idejām un pārdrošiem eksperimentiem. Kurš gan pirms dažiem gadiem varēja iedomāties, ka Kia metīs izaicinājumu tādiem snobiem kā Land Rover, Volvo vai leģendārajai vācu trijotnei. Taču nu tas notiek. Pārspēt minētās markas tirgus segmentos, kur tās darbojas no spēka pozīcijām, būtu pagrūts uzdevums, taču kāpēc to nedarīt sektorā, kur spēles noteikumus nediktē iedibinātas tradīcijas un paražas.

Kia izmanto iespēju spēkoties arēnā, kas vēl nesen vienkārši neeksistēja, – tas ir masīvs septiņvietīgs ģimenes SUV, kas pieejams tikai ar elektrisko piedziņu. Robustās virsbūves formas, kas atsauc atmiņā Filmas Robocop galveno varoni, apvieno novatorisku pieeju un askētisku stilu, un EV9 raksturam tas piestāv. Tas ir ģimenes SUV, kam prioritāšu augšgalā ir praktiskums un braucēju komforts, tāpēc lētas ārišķības ir atstātas citiem. Dienvidkorejiešu automobilis izceļas ar to, ka par braucēju komfortu rūpējas visās trijās rindās, turklāt to var pasūtīt gan ar septiņām, gan sešām sēdvietām.

Sešvietīgajā izpildījumā otrās rindas sēdekļus var pagriezt par 90 vai 180 grādiem, salona aizmugurējo daļu pārvēršot par kopīgu telpu, savukārt, ja otrai rindai izvēlas Relaxation krēslus, braucēji var izbaudīt limuzīna līmeņa ērtības. Būtiski, ka trešās rindas ložā tik tiešām nav būtisku kompromisu, kas septiņvietīgajos SUV parasti ir klupšanas akmens. Virs braucēju galvām ir divdaļīgs panorāmas stikla jumts, viņiem ir pašiem sava klimata kontrole un iespēja izvietot dzērienu pudeles un sīklietas. Cik citus SUV jūs zināt, kas piedāvā tik minivenisku pieeju?

Neuzbāzīgos toņos ieturētais interjers veidots no otrreizējā pārstrādē iegūtiem materiāliem. Tas apliecina Kia vēlēšanos radīt videi saudzīgus automobiļus iespējami visaptverošā veidā, bet var atgrūst klientus, kas šādas klases spēkratos pieraduši pie dabīgās ādas. Līdzās ekoapdarei uzmanību piesaista ne tikai izgaismotā Kia emblēma stūres centrā un izklaidējošās lietotnes skārienekrānā, bet arī progresīvās drošības sistēmas. EV9 prot sevi novietot stāvvietā, pats izbraukt no šaurām vietām, autonomi mainīt joslas uz lielceļa un daudz ko citu. Ja vēlaties, to var aprīkot ar digitāliem sānu spoguļiem.

12,3 collu informācijas panelis veido duetu ar tāda paša izmēra centrālo displeju, bet tiem pa vidu ir ierūmējies 5,3 collu klimata kontroles displejs. Kā tas ir vairumā jaunāko automobiļu, daudzu funkciju vadība ir izvietota skārienekrānā, taču Kia saprātīgā kārtā nav atteikusies no visām fiziskajām pogām un īsceļiem, kas bez šaubām atvieglos vadītāja dzīvi.

Fotoattēlos EV9 var radīt mānīgu priekšstatu par tā patieso izmēru. Klātienē tas šķiet milzīgs, un tā masīvo kubatūru apliecina arī bagāžas ietilpība. Aiz paceltiem trešās rindas sēdekļiem auto ietilpina 308 litrus, bet, nolaižot trešās un otrās rindas atzveltnes, tas uzņem gluži neticamus 2393 litrus. Priekšējais bagāžnieks joprojām nav pārāk biežs, bet Kia nav laiduši garām iespēju ierīkot glabātavu arī zem priekšējā pārsega – tā dod 52 litrus.

KĀ TAS BRAUC?

Mēdz teikt – kā kuģi nosauksi, tā tas peldēs, taču divi burti un viens cipars nav nekāda bagātīgā norāde. EV9 sver 2,6 tonnas (kas patiesībā nav daudz vairāk kā šāda izmēra iekšdedzes auto), un tā iecienītākā atbilde uz ceļa virsmas defektiem ir šūpošanās. 

Tomēr tā nepārsniedz kritisko amplitūdu, un, par spīti pneimatiskās balstiekārtas trūkumam un lieliem 21 collas diskiem, automobiļa uzvedībā ir atrasts pieņemams kompromiss starp komfortam nepieciešamo līganumu un stingrību, ko vajag drošai vadāmībai. Ievērojamā pašmasa gan netraucē sekot Tesla filozofijai ģimenes auto apveltīt ar sprādzienveida dinamiku.

EV9 ar tā 385 ZS jaudu līdz 100 km/h aizšaujas 5,3 sekundēs, piedāvādams vienu no ātrākajiem veidiem, kā telpā transportēt septiņus braucējus vienlaikus. Praktiķi tikmēr novērtēs pieklājīgo vilktspēju – EV9 piekabes var svērt līdz pat 2500 kilogramiem. Kad beidzas asfalts, Kia nav tāda paša līmeņa spēlētājs kā Land Rover, tomēr tam uz katras ass ir pa elektromotoram (abu jauda ir vienāda), tiem kopā nodrošinot pilnpiedziņu.

Uz stūres izvietots īsceļš, lai veikli varētu pielāgot braukšanas režīmu sniegam, smiltīm un dubļiem, taču tas drīzāk jāuztver kā rezerves variants, nevis pamudinājums neprātīgiem piedzīvojumiem. Vērts piebilst, ka EV9 ir ārkārtīgi kluss pat pēc elektroauto standartiem. To nodrošina grīdā iestrādāts absorbējošs slānis, laminēti sānu stikli un skaņu absorbējošās putas riepās. Efekts ir nepierasts, taču patīkams. Tā mēs nonākam pie uzlādes jautājuma, un šajā ziņā dienvidkorejieši pagaidām apsteidz eiropiešus par diviem soļiem. Tāpat kā Hyundai jaunākajiem automobiļiem, arī Kia ir 800 V elektrosistēma, kas sniedz vairākas priekšrocības, tajā skaitā spēju pieņemt ļoti lielu ātrās uzlādes jaudu, – EV9 tā ir 210 kW.

Nav nekāds brīnums, ka tādi modeļi kā EV6 un Ioniq 6 gūst atzinības citu pēc citas. Pilnībā uzlādējot akumulatoru, nākamreiz pēc kabeļa būs jāķer tikai pēc 505 km, savukārt pilsētā Kia sola pat 668 km sniedzamību. Skaidrs, ka teorija un prakse atšķirsies, tomēr šādu autonomiju pašlaik demonstrē vien retais krosovers. Ar 15 minūšu kafijas pauzi īpaši ātrās uzlādes stacijā būs pietiekami, lai 99,8 kWh akumulatorā iepumpētu 249 km, savukārt 10–80% uzlāde teorētiski iespējama 24 minūtēs.

Automobilim ir arī V2L (Vehicle-to-Load) funkcija. Tas nozīmē, ka auto ne tikai uzkrāj enerģiju, bet arī spēj ar to dalīties. No tā vilces akumulatora var darbināt un uzlādēt dažādas ierīces, piemēram, dārza instrumentus vai kempinga aprīkojumu, un tas pat var būt daļa no nākotnes energoapgādes risinājuma mājoklim.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Kia ir izaudzis no lētu masu auto ražotāja kurpēm. EV9 ir ne tikai neierasti liels, bet arī dārgs Kia – tā bāzes cena ir 89 990 eiro. Taču atšķirībā no tā sauktajiem premium konkurentiem, kas ar papildu aprīkojumu cenu mierīgi var piepūst par trešo daļu, šim auto visas drošības un komforta lietas ir standarta aprīkojumā, un potenciālā pircēja rūpēm nav jāsniedzas tālāk par krāsas izvēli.

Patlaban šajā segmentā ir maz sāncenšu, tomēr ne jau konkurences trūkums Kia elektrisko flagmani padara par ievērības cienīgu jaunumu. Tas ir tehnoloģijām bagāts un ļoti ietilpīgs ģimenes SUV, kas eiropiešiem parāda Korejas autobūves bezbailību, realizējot jaunas idejas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.