Testa brauciens

Škoda Superb pirmais tests

Superb nonācis ceturtajā paaudzē
Pieejams kā hečbeks un universālis
Joprojām ietilpības līderis

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR? 

Jaunais Škoda Superb seko pārbaudītai formulai, ko ļoti veiksmīgi sastādījuši un rūpīgi noslīpējuši tā priekšteči. Autoparkos un ģimeņu garāžās sastopamais

Superb izceļas ar izcili ietilpīgu salonu un bagāžas nodalījumu, un tam ir bagātīgs aprīkojums. Modelim tradicionāli ir arī izvērsts dzinēju klāsts, ko veido benzīna motori ar vieglā un uzlādējamā hibrīda tehniku, kā arī dīzeļi ar plašu jaudas diapazonu, kas mūsdienās nemaz nav pašsaprotami.

Latvijā Superb ir labi ieredzēts, un tagad tā pozīcijas ir tikai nostiprinājušās, jo no šā segmenta jau labu laiku ir prom Toyota Avensis, Renault Talisman, Ford Mondeo un Opel Insignia. Būtībā vērā ņemamu pretsparu tam var dot vienīgi Volkswagen Passat un mazākā mērā arī Mazda 6 un Peugeot 508.

Lai arī Superb vārds pirmoreiz parādījās 1934. gadā, par pirmo paaudzi tiek uzskatīts modelis, kas dienasgaismu ieraudzīja 2001. gadā. Ceturtās paaudzes Superb, tāpat kā jaunākais Volkswagen Passat, ir būvēts uz grupas MQB Evo platformas, un salīdzinājumā ar savu priekšgājēju tas ir nedaudz paaudzies.

Tas ir par 40 mm garāks (4902 mm) un par 15 mm šaurāks (1849 mm), savukārt virsbūves augstums palielināts par 5 mm. Priekšdaļas veidolā joprojām skaidri redzama Škoda DNS, un vienlaikus inženieri un dizaineri parūpējušies par krietni uzlabotu aerodinamiku, kas palīdzējusi Superb efektivitāti paaugstināt par 15 procentiem. Liels bagāžnieks allaž bijis Superb trumpis. Tagad tā ietilpība palielināta par 30 litriem un sasniedz 690 litru.

Papildus tam bagāžniekā ir dažādi āķi, tīkli un kravas nostiprināšanas elementi drošākai mantu pārvadāšanai. Jaunums ir elektrisks bagāžnieka iekšējais pārsegs, kas nostrādā automātiski, tiklīdz tiek atvērts vāks. Citiem vārdiem – ja meklējat universāli ar labāko bagāžnieku, Superb būs īstais. Aizmugurējiem pasažieriem ir daudz vietas kājām un galvai, savukārt priekšējie sēdekļi ir komfortabli un ar plašām regulēšanas iespējām, atvieglojot ērtas sēdpozīcijas atrašanu. Škoda ir arī viens no tiem ražotājiem, kas nav ļāvies totālai saskarņu digitalizācijai.

“Mēs ieklausījāmies savos klientos un ierīču vadībā mazāk izmantojam skārienvirsmas,” teic Johaness Nefts, Škoda tehniskās attīstības vadītājs. 10 collu virtuālais instrumentu panelis izvietots aiz stūres, 13 collu digitālais displejs paneļa augšdaļā, bet zemāk jaunā tipa Škoda Smart Dials spiedpogas, kas ietver vairāku funkciju vadību.

Vadītājs iepriekš var iestatīt, par kurām funkcijām katrs no grozāmajiem slēdžiem būs atbildīgs: gaisa temperatūru, ventilatora ātrumu, braukšanas režīmu izvēli u. tml. Pārnesumkārbas režīmu svira no viduskonsoles ir pārcelta uz stūres kolonnas, līdzīgi kā Kodiaq.

Tas nozīmē, ka priekšā valda lielāka brīvība un pieejams vairāk mantu novietņu. Interjers ne tikai izskatās labi, bet arī piedāvā augstu kvalitāti un patīkamu pieskāriena izjūtu. Lielākā daļa apdares materiālu ir mīksti un izturīgi, un to īpaši var attiecināt uz virsmām, kurām biežāk pieskaramies, piemēram, durvīm. Vienīgi minētie grozāmie slēdži netiek līdz uzstādītajai kvalitātes latiņai.

KĀ TAS BRAUC?

Latvijā Superb pieejams ar 1,5 litru benzīna dzinēju, kas, sajūgts ar elektromotoru, ieguvis vieglā hibrīda statusu un attīsta 150 ZS. Otra benzīna dzinēju izvēle ir 2 litru TSI ar 204 vai 265 ZS. Tāpat pieejams 2 litru turbodīzelis ar 150 vai 190 ZS, un jaudīgākajam paredzēta pilnpiedziņas transmisija. Ekodzinēju ®angā – 204 ZS uzlādējamais hibrīds ar 1,5 litru dzinēju, kas tīrā elektriskajā režīmā spēj veikt 120 km. Manuālo pārnesumkārbu pilnībā aizstājis DSG automāts.

Testa braucienos Lisabonā izmēģinājām vairākus dzinējus, un no visa klāsta mans favorīts bija 1,5 litru benzīnnieks. Tas ir kluss un pietiekami atsaucīgs, turklāt harmoniski sadarbojas ar divsajūgu septiņpakāpju automātu. Auto ar to nav īpaši straujš, jo līdz 100 km/h ieskrienas 9,3 sekundēs, tomēr kombinētā ciklā šis spēka agregāts patērē saprātīgus 5,1–6,2 l/100 km.

Zemākās jaudas dīzeļdzinējs uz papīra ir nedaudz ekonomiskāks (4,5–5,7 l/100 km), taču te jāsamierinās ar papildu vibrāciju un četrcilindru dzinēja troksni zemākā ātrumā. Pasaulē, kurā benzīna dzinējiem palīdz elektromotori, dīzelis jūtas nedaudz neveikli, taču uz šosejas tas kļūst pavisam rāms, un salonā tā darbību nevar dzirdēt. Kreisējot motora apgriezieni turas ap 1500 apgr./min, un ar vienu uzpildi iespējams nobraukt vairāk nekā 1000 km. Patīkami! Ar PHEV jeb uzlādējamo hibrīdu izbraucām gan pilsētas līkločos, gan ieskrējāmies līdz 140 km/h uz automaģistrāles, tāpēc skaidrs, ka Latvijas ātrumu limitiem tas būs pilnībā piemērots.

Ja vēlaties, spēka agregāts bez iebildumiem izmantos tikai 25,7 kWh akumulatorā uzkrāto enerģiju, līdz minimumam samazinot tēriņus par degvielu, taču tālākās distancēs labāk izvēlēties kombinēto režīmu, kurā elektromotors asistē iekšdedzes agregātam.

Kad akumulatoru nepieciešams uzlādēt, var izmantot ne tikai maiņstrāvas punktus, bet arī 50 kW līdzstrāvas uzlādes stacijas, kas Latvijā sastopamas visbiežāk. Atkarībā no ikdienas maršruta šī versija var izrādīties laba izvēle, turklāt tās iegādei pieejams valsts atbalsts – 2250 eiro.

Spēka agregāta izvēle Superb uzvedību uz ceļa īpaši neietekmē. Protams, benzīna agregāts šķitīs spriganāks, jo ar to auto ir visvieglākais, kamēr uzlādējamā hibrīda papildu masa gaitu padara līganāku. Dārgākajos izpildījumos Superb pieejams ar adaptīvajiem amortizatoriem, taču tiem nebūs izšķiroša iespaida uz gaitas komfortu. Ja vēlaties mīkstāku ripošanu, labāk izvēlēties mazāku vieglmetāla disku izmēru, lai balstiekārtai būtu vieglāk absorbēt ceļa nelīdzenumus.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Automobiļiem ar hečbeka virsbūvi cenas sākas no 33 030 eiro par 1,5 litru vieglo hibrīdu un pieaug līdz 49 910 eiro par visbagātīgāk aprīkoto versiju ar dīzeļdzinēju un visu riteņu piedziņu. Universāļu cenu diapazons ir 34 220–51 190 eiro. Uzlādējamā hibrīda sākumcena ir 43 300 eiro, taču te jāpatur prātā, ka tas pieejams vienīgi kopā ar universāļa virsbūvi. 

Superb seko vecmodīgai skolai, ietilpīgā ģimenes auto apvienojot kvalitāti, praktiskumu un spēju komfortabli pieveikt garas distances. Agrāk to mācēja daudzi, bet patlaban tieši Škoda modelis ir tas, kas to prot vislabāk

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Škoda Scala

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Nenovērtējiet Scala par zemu tikai tā cenas dēļ. Vairākās kategorijās tas ir labāks pat par cenas ziņā dārgākiem ģimenes auto – tam ir patīkama gaita, pienācīga vadāmība, moderna multimediju sistēma un iespaidīgs plašums gan aizmugurē sēdošajiem, gan bagāžnieka nodalījumā. Tā vienīgie trūkumi ir dažviet lētā salona apdare un tālākpārdošanas vērtība, kas nav tik augstā kā dažiem konkurentiem.