Testa brauciens

Toyota C-HR pirmais tests

C-HR jau otrajā paaudzē
Jauna un vēl efektīvāka hibrīdsistēma
Salonā vieta būs četriem pieaugušajiem

KAS TAS IR?

Kad C-HR parādījās 2017. gadā, tas izskatījās pēc maza betmobiļa, kas varētu sadumpoties un taranēt pīlārus, uz kuriem turas Toyota pasaule – apdomību un praktiskumu.

Taču aiz pārdrošās ārienes patiesībā slēpās pragmatiska formula, kas pilsētnieku pieprasītu auto tipu un pārbaudītu tehniku apvienoja ar kupejas siluetu. Iespējams, “neprātīgā” Toyota bija mazliet riskanta, taču tirgus reakcija bija ļoti pozitīva, un mazais krosovers kļuva par zīmola ceturto pieprasītāko modeli, turklāt vairāk nekā puse pircēju ir bijuši pārbēdzēji no citām markām.

Panākumu iedrošināti, dizaineri un konstruktori ķērās pie otrās paaudzes, lai eiropiešiem atkal piedāvātu eiropiešu izstrādātu mašīnu (izstrādes centri bija Beļģijā un Francijā), darbam noritot ar ambiciozu saukli – konceptauto ikdienai.

Faktiski ražotājs redzēja iespēju radīt augstvērtīgāku automobili jeb, kā saka mārketingā – premium produktu, par kura dizainu un izpildījumu klienti būtu gatavi maksāt ekstranaudu.

Priekšdaļa ar kompleksu gaismas tehniku, sānu izliekumi, aizmugurējo durvju forma, durvju virsmā iegremdētie rokturi, aizmugurējais lukturis ar izgaismotu modeļa logo tiešām izskatās nākuši no konceptauto. Un, ja priekšgājēja etniskā izcelsme, neraugoties uz pierakstu Eiropā, tomēr šķita japāniska, tad jaunais automobilis ir iznācis īsts kosmopolīts.

Salonā otrās paaudzes autoru uzdevums bija novērst priekšgājēja trūkumus, proti, klaustrofobiju otrajā sēdekļu rindā un dizaina disonansi starp eksterjeru un interjeru.

Kabīne nerada tik spēcīgu iespaidu kā āriene, taču arī tajā konceptuālā ir vairāk nekā prozaiskā. Īpaši izceļas durvju paneļi, kas, ieskaujot sēdvietas, savienojas ar priekšējo paneli, un vadītājs ir ierāmēts skaidri iezīmētā kokpitā.

Toyota nav gribējusi kaitināt klientus ar skārienvirsmām, un visas galvenās funkcijas var vadīt ar pogām; pārnesumkārbas režīmu pārslēgšanai ir atvēlēta parasta, kompakta svira. Veselā saprāta prevalenci apstiprina arī parocīga izmēra centrālais infoizklaides ekrāns ar loģisku saturu, kas strādā tik ātri, lai nenāktu prātā to salīdzināt ar novecojušu telefonu.

Salona aizmugurē joprojām ir patumšs un pašaurs, taču inženieri un dizaineri ir izdarījuši divas konkrētas lietas. Aizmugurējās jumta statnes ir sašaurinātas tik daudz, lai, vadītājam skatoties pār plecu, aiz tām nevarētu noslēpties pat markas mazākais modelis (Aygo), un, otrkārt, C-HR pēc izvēles var aprīkot ar stikla jumtu, kas padara salonu gaišāku.

Tā ir atjautīga konstrukcija: stikla panelis bez rāmja neierobežo vietu galvām un nelaiž cauri siltumu. C-HR salonā var braukt četri pieaugušie, un otrajā rindā vietas pietiek gandrīz visu vecumu bērniem, taču šis auto negrib būt pasažieru pārvadāšanas čempions. T

iesa gan, bagāžas nodalījums ietilpina līdz pat 443 litriem (430 l pilnpiedziņas mašīnām), pārliecinoši nodrošinot to praktiskuma minimumu, kas nepieciešams ikdienā Interjerā ir liels otrreizēji izmantoto materiālu īpatsvars, taču nevajag bažīties, ka tam ir negatīvs iespaids uz to, kā virsmas izjūtat ar pieskārienu. Audekli, stūres apdare un citi materiāli šķiet tikpat dabīgi (vai nedabīgi) un kvalitatīvi kā vienmēr.

KĀ TAS BRAUC?

Iekāpjot pie stūres, vēlreiz jāatzīst, ka “konceptauto ikdienai” nav tukšvārdība un C-HR savā izpildījumā iesniedzas kaut kur pa vidu starp Toyota un Lexus. Materiāli un dizaina idejas varbūt nav prestižas markas līmenī, taču C-HR negarlaiko ar ikdienību.

Īpaši efektīgi izskatās GR SPORT, taču arī vienkāršākā izpildījumā salonā ir patīkama, mūsdienīga vide. Iekārtošanās priekšējos sēdekļos un ergonomika nerada jautājumus, tomēr oriģinālajam dizainam ir viena blakne. ‘Bura’, kas savieno centrālo konsoli un paneli, priekšējiem pasažieriem var radīt šaurības izjūtu, kaut nav tā, ka fiziski trūktu vietas.

C-HR tehnisko arsenālu faktiski veido viss jaunākais un labākais, ko var piedāvāt Toyota. Tie ir piektās paaudzes hibrīda spēka agregāti ar 1,8 un 2 litru benzīna dzinēju, turklāt pie mums 2 litru mašīna pēc noklusējuma saņem pilnpiedziņu, ko nodrošina palielinātas jaudas elektromotors (papildus tagad ir pieejams arī uzlādējamais hibrīds ar 66 km elektrisko nobraukumu un priekšējo riteņu piedziņu). Iekārta ar 1,8 litru benzīna dzinēju attīsta 140 ZS, savukārt 2 litru varianta maksimālā jauda ir 198 ZS. Dinamikas izteiksmē tas nozīmē 9,9 un 7,9 sekundes līdz 100 km/h.

Viens no jauno hibrīdu plusiem, īpaši 1,8 litru dzinēja gadījumā, ir uzlabota akseleratora un variatora kalibrācija, proti, automobilis daudz asāk un precīzāk reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, līdz ar to pat mēreni jaudīgais bāzes dzinējs nodrošina labu dinamiku un prognozējamu paātrinājumu visā ikdienā nepieciešamajā ātruma diapazonā.

Divu litru motors padara auto jūtami sparīgāku, vienlaikus apstiprinot, ka mazais dzinējs ikdienas braukšanai tomēr ir pilnīgi pietiekams.

Vēl viena 2 litru motora priekšrocība ir patīkamāka, atlētiskāka skaņa, piedevām laika sprīži, kad tas jādarbina ar augstākiem apgriezieniem, ir īsāki. Abi hibrīda spēka agregāti ir pārliecinoši efektīvi. Mūsu braucienu laikā patēriņš bija 5–5,5 litri. Pilsētā auto diezgan daudz brauc elektriski, un tā ir praktiska, galvu nemežģoša atbilde, ja gribas braukt ekonomiskā un videi saudzīgā veidā.

Piedevām C-HR degvielas tvertnes tilpums ir 43 litri, tālab auto īpašniekam nedraud nejēdzīgi bieža braukšana uz degvielas uzpildes staciju. No kompakta krosovera jūs diez vai gaidītu izcilu vadāmību vai gaitas īpašības, taču Toyota iekšienē turpinās renesanse, un tās rezultāts nav tikai GR Yaris.

C-HR piedāvā organisku, harmonisku auto vadīšanas pieredzi. Auto viegli un precīzi iegriežas līkumos un neizrāda nestabilitātes pazīmes, pat ja to provocē ar pārāk lielu ātrumu. Stūres mehānismam ir veiksmīgi izvēlēts pārnesums, un vadītājam nav jāmin, ko dara priekšējie riteņi. Kopumā auto uzvedība krietni pārsniedz minimālās prasības pret šādu spēkratu sniegumu, un braucējs, kam nav vienaldzīgs auto vadīšanas process, to novērtēs.

Jāpiebilst, ka pilnpiedziņas ietekme uz sausa asfalta nebija jūtama, tāpēc būs interesanti izmēģināt auto Latvijas slidenajos apstākļos. Latvijā tā pa īstam varēsim novērtēt arī jaunos frekvences jutīgos amortizatorus, kas radīti, lai samazinātu sīku nelīdzenumu (seklas bedrītes, salaidumi, aku vāki) ietekmi, vienlaikus nepadarot auto par zvalstīgiem ratiem.

Visbeidzot jāpiebilst, ka C-HR ir kļuvis par labāku starppilsētu auto, jo salons pie 100 km/h ir pietiekami kluss. Pilnveidojumus varētu vēlēties bremžu sistēmā. Bremzes ir gana spēcīgas, taču gribētos iespēju bremzēšanu vadīt precīzāk un ar labāku pedāļa atgriezenisko saiti.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Ja, izlasot līdz šai vietai, jums ir radušās aizdomas, ka C-HR varētu nebūt ekonomiskās klases auto, jūsu intuīcija strādā pareizi. Toyota C-HR konfiguratorā pašlaik ir seši pamata varianti. Mašīnām  Active, Style un Luxury izpildījumā standartā ir 1,8 litru spēka agregāts, un šādi braucamie maksā no 32 600 eiro.

Seko GR SPORT, GR SPORT Premiere Edition un C-HR Premiere Edition, kam ir 2 litru spēka agregāts un pilnpiedziņa. Te cenu pakāpieni ir 45 100, 47 500 un 47 800 eiro par Premiere Edition, kas izceļas ar specifiku divu toņu salikumu, kas pieejams tikai pārdošanas sākumā.

Izvēloties 1,8 litru motoru, potenciāli populārāko Style izpildījumu un pievienojot pāris aprīkojuma paku, lai mašīna nešķistu tikai C-HR mulāža, iznāk 37 240 eiro. Vienlaikus jāpiebilst, ka Premiere Edition mašīnām ir ļoti bagātīgs standarta aprīkojums, lai gan arī tām atstātas papildu ekstras. CH-R, protams, cīnīsies pret sāncenšiem no savas klases, piemēram, Peugeot 2008 Hybrid (no 26 900 EUR) un Volkswagen T-Roc (no 29 598 EUR), taču konkurents varētu izrādīties arī turpat Toyota salonos atrodamais Corolla Cross.

Abiem ir identisks spēka agregātu klāsts un riteņu bāze, gandrīz vienāds platums un līdzīgs bagāžnieks (Cross ir 10 cm garāks, bet bagāžnieks ietilpina par 20 l mazāk), un Luxury izpildījumā ar 1,8 litru hibrīdu tas maksā no 35 700 eiro.

Bet, ja Corolla Cross ir mērķtiecīgi veidots kā moderns, bet neuzkrītošs pārvietošanās līdzeklis, tad C-HR ir kliedzošs manifests. Šādā salīdzinājumā arī vislabāk izpaužas C-HR būtība un sūtība. Tā auditorija ir pircēji, kam stils un auto lietošanas izjūta ir svarīgāki nekā maksimāls praktiskums. Izskatās arī, ka, ieviešot C-HR, Toyota iztausta ūdeņus citiem premium produktiem, un, ja tā, C-HR lielākoties ir pārliecinošs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.