Testa brauciens

Lexus LBX pirmais tests

Visu laiku mazākais Lexus
Ekspresīvas dizaina formas
Ieguvis efektīvu hibrīda tehnoloģiju

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

LBX ir visu laiku mazākais Lexus modelis un tikai otrais aiz supermašīnas LFA, kam nosaukumu veido trīs, nevis divi burti. Neoficiāli šī detaļa skaidrojama ar Citroën pretenzijām pret ieceri krosoveru saukt par BX, lai gan pēdējais šādi dēvētais franču hečbeks pateica ardievas konveijeram jau pirms trīsdesmit gadiem. Kā allaž, līdzskaņu kombinācijai ir marketologu atšifrējums, un šoreiz tas ir Lexus Breakthrough Crossover.

Ja raugās uz tehnisko pusi, LBX nekāda dižā izlaušanās nav, jo līdz pat dzinējam un pārnesumkārbai balstīts uz Toyota Yaris Cross. Toties konceptuāli mazās klases premium krosoveri japāņiem ir jauna teritorija, jo mazāka modeļa par NX viņiem līdz šim nav bijis, bet CT 200h nav krosovers.

Tikai 4,2 metrus garajam LBX ir atjautīgs un pievilcīgs dizains, kurā atpazīt Lexus palīdz trapecveida radiatora reste. Viss pārējais ir tik atlētisks un koncentrēts, ka LBX viegli varētu noturēt ja ne par kāda Eiropas zīmola, tad katrā ziņā ne jau Toyota grupas uzņēmuma ražojumu.

Lukturu dizains, sānu līnija un spēcīgās riteņu arkas aizmugurē nepārprotami izveidotas ar nodomu, jo LBX galvenais noieta tirgus ir tieši Rietumeiropa ar tās pārpildītajām, uz stilu tendētajām metropolēm.

Citur pasaulē LBX var izrādīties pārāk mazs, jo aizmugurē tiešām ir šauri. Lexus ir sava premium automašīnas definīcija, kuras pamatpostulāti kopš 90. gadiem nav mainījušies, ja nu vien papildināti ar jauniem.

Lai gan LBX ir mazākais un attiecīgi lētākais Lexus, nekādu pielaižu kvalitātē nedrīkst būt. Ārējo paneļu salaidumi ir tik precīzi, ka starp tiem grūti ieslīdināt papīra lapu, bet durvju aizvēršanas skaņa ne bez pūlēm pievilkta lielo Lexus sniegumam. Nebūtu liels brīnums, ja LBX kļūtu par pirmo modeli savā klasē ar durvju pievilkšanas mehānismiem. Tik tālu Lexus gan nav uzdrīkstējies iet, taču magnētiski durvju rokturi no jaunā RX tam ir.

Ārējam rokturim nav mehāniskas saiknes ar slēdzeni, kamdēļ rokturīši ir spiežami, nevis pavelkami. Interjera dizaineri pelnījuši uzslavu par mūsdienu Lexus vides pārnešanu mazā izmēra automašīnā. Iekšpusē nekas neatgādina par Toyota, gluži otrādi. Tvirtā, masīvā stūresrata, virtuālā paneļa un dziļā sēdekļa savstarpējais novietojums drīzāk ir bavārisks – zems, ar plašu redzesleņķi un tādiem attālumiem, kas neprasa sniegšanos pēc ātrumkloķa vai nedabīgu stūres satveršanu.

Tiktāl Lexus LBX pat šķiet entuziastiska mašīna. Ļoti uzrunā arī centrālā ekrāna kvalitāte, novietojums un neuzkrītošā zisko pogu klātbūtne, kādas tik bieži trūkst dažos Lexus konkurentos. Pat variatora režīmu svira LBX ir vienkārši svira – īsa, patīkamas formas un ar pilnībā saprotamu lietošanas algoritmu.

Manevrējot stāvvietā, bijām ne mazums pārsteigti, atklājot, ka LBX apkārtskata kamerām ir tā sauktā caurspīdīgā motora pārsega funkcija, kas ļauj virtuāli ieskatīties starp priekšējiem riteņiem. Parasti kas tāds sastopams nopietnākas ievirzes un prāvāka kalibra SUV. Lai arī mazai, premium automašīnai jāpiedāvā paplašināta krāsu un salona apdares kombināciju izvēle.

LBX ir četri dažādi interjera apdares komplekti, ieskaitot vegāniem pieņemamu materiālu izlasi, kā arī dažas gaisīgākas virsbūves krāsas, bieži kombinācijā ar citas krāsas jumtu. LBX ir pirmais Lexus, kas ne pārāk saistoši izskatās balts, un pieskaņot plastmasas uzlikas jebkurai krāsai nekad nav bijis viegls uzdevums. No savas puses riskējam ieteikt modīgo bronzas krāsu un Cool salona apdari ar pieklājīgiem pusādas sēdekļiem. Atkarībā no komplektācijas nelielo salonu izolē arī dubulti sānu stikli.

KĀ TAS BRAUC?

Ja dizainā Lexus jutis vien nenozīmīgus platformas noteiktus ierobežojumus, tad piedziņas sadaļā vietas improvizācijai faktiski nav atlicis. Vienīgais, ko izdevies īstenot, ir nedaudz lielākas ietilpības akumulators, kas savukārt ļāvis ieviest spēcīgāku elektromotoru.

Tas LBX devis lielāku jaudu nekā izejas modelim, taču tie tik un tā ir mēreni 136 zirgspēki. Pilsētas satiksmē ar to pilnīgi pietiek, ja nepieprasām no krosovera negaidītus izlēcienus, taču, kad aiz Valensijas robežas asfalts izplešas autostrādē, mazais Lexus sāk atpalikt no 150 zirgspēku hečbekiem un vieglajiem dīzeļiem.

Variators uz akseleratora dīdīšanu atbild ar skaļiem dzinēja apgriezieniem, kas sniegumu uz ātrgaitas maģistrāles uzlabo maz.

Nē, labāk dosimies atpakaļ pilsētā. Tur LBX ir savā elementā un lielajās perifērajās ielās pat uzdrīkstas parādīt klasi, ja vien atminamies to laikus paskubināt ar zemstūres svirām – vislabāk Sport režīmā. Interesanti, ka Lexus hibrīdsistēma piespiedu spēka demonstrējumus neņem ļaunā un gluži labprāt paliek pie piecu litru patēriņa.

Diez vai ārpus reto mazlitrāžas dīzeļu orbītas atrastos krosovers ar tik mazu bāku (36 litri) un vienlaikus tik pieņemamu nobraukuma rezervi, kas teorētiski sasniedz 800 kilometru. Liekot lietā īsāku stūres pārnesumu, citādus balstiekārtas elementus un specisku amortizācijas regulējumu, Lexus izdevies piešķirt LBX ļoti blīvu gaitu un tiešu vadāmību. Gan bremzējot, gan paātrinoties krosovera virsbūve svārstās minimāli.

Ņemot vērā klīrensu, kas tomēr ir lielāks nekā parastam hečbekam, sākumā tas šķiet pat mazliet neierasti – it kā no atsperēm nebūtu izņemtas transporta bukses. Tomēr pēc neilga laika LBX atlēta stāja jau šķiet pašsaprotama, un auto reakcijas ļoti ātri izraisa veselīgu atkarību. Vismazākajam Lexus vēl jāpierāda sevi mūsu daudzšķautņainajos ceļos, tomēr pieredze rāda, ka mašīnas ar savāktu balstiekārtu nepieviļ arī uz mūsu šaubīgākā asfalta.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Tirdzniecībā nemaz nav tik daudz īsteni kvalitatīvu mazformāta krosoveru, turklāt par aptuveni 40 000 eiro Lexus LBX var iegūt pat ar elektrisku pilnpiedziņu – ekstru, kura gan būs noderīga, ja dzīvojat kaut kur kalnos. Jaunā modeļa mīnuss ir trūcīgā dzinēju izvēle.

Faktiski tādas nemaz nav, jo LBX pieejams viens vienīgs hibrīddzinējs un arī ne tas jaudīgākais. Taču zirgspēku dueļi Lexus maz uztrauc pat divas klases augstākos modeļos, kur nu vēl transportlīdzeklī, ko izvēlēsies ļaudis, kas daudz labāk orientējas jaunākajās viedierīcēs un uztura bagātinātājos

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.