Testa brauciens

Land Rover Defender 130 V8 pirmais brauciens

5358 mm garš SUV ar piecu litru benzīna motoru
Gatavs jebkuram bezceļu pārbaudījumam
Konkurenti - Audi RS Q8, BMW X5 M un Mercedes-AMG G63

KAS TAS IR?

Šajā automobilī ir kaut kas priecīgi nekorekts. Ņemot vērā tirgus trajektoriju un vadošo noskaņojumu sabiedrībā, 2024. gadā nekam tik lielam un rupjam nevajadzētu eksistēt. Šis milzīgais, iespaidīgais Goliāts – ar 2670 kg masu, 5358 mm garumu un piecu litru benzīna motoru – ir jaunākais papildinājums garā apokalipses visurgājēju virtenē un nāk no zīmola, kas jau tuvākajos mēnešos piedāvās savu pirmo elektrisko modeli. 

Ar 130 V8 Defender vārds ienāk līdz šim neapgūtā teritorijā, un runa pat nav tik daudz par izmēriem, cik par sadursmi ar jauna veida konkurenci. Kas tā būtu? Piemēram, Mercedes-AMG G63, bet netieši arī citi automobiļi ar V8 dzinēju, to skaitā Audi RS Q8 un daži Porsche Cayenne varianti. Tāpat kā 90 un 110 versijai, arī 130 jaudīgākajam variantam tiek izmantots JLR ražojuma AJ kompresordzinējs, nevis 4,4 litru BMW V8 turbomotors, ko uzstāda Range Rover topversijās, tiesa, šeit tas ir mazliet apslāpēts un attīsta “tikai” 500 ZS un 610 Nm. 

JLR bosi atteicās atklāt, vai šī ir pēdējā reize, kad baudām svēto AJ, taču pēc trim desmitgadēm tā ražošana ir beigusies, un te izmantotie dzinēji nāk no nezināma apjoma krājumiem, turklāt daži no tiem ir rezervēti pēdējam Jaguar F-Type. Citiem vārdiem – beigas ir tuvu. Nekas, autobūves vēsturē ir bijušas arī sliktākas gulbja dziesmas. Turklāt tajā, kā super-Defender lepni rūcina savu V8 kolosu, neatstājot ēnā vērtības, kas cieši saistītas ar tā vārdu, ir kaut kas cieņas vērts.

KĀ TAS BRAUC?

Iedarbinot dzinēju, atskan muskuļots, bet neuzkrītošs baritons, kas atbilst draudīgajai aurai, ko rada melnās un pelēkās krāsas salikums, kā arī hromēto izplūdes sistēmas uzgaļu četrotne. Automobilis izraisa notikuma izjūtu, kas tomēr būtiski atšķiras no tā iespaida, ko rada darba zirgi ar dīzeļdzinēju. 

Tas ir arī absurdi smieklīgi ātrs. Braucot taisnā līnijā, jauda tiek piegādāta tik spēji un ar tik spēcīgu skanisko dramatismu, ka jūs aizmirstat par mašīnas masu un izmēriem. Kompresora svilpšana ir tīrais prieks un, dzinējam uzņemot apgriezienus, pārvēršas dusmīgā rūkoņā, kam piemīt harizma, ar ko BMW nespēj konkurēt. Šī valdonīgā izrādīšanās var šķist pārspīlēta, taču tāda tā ir tikai tad, ja vēlaties. 

Braucot parastos ātrumos un vienmērīgā tempā, dzinējs nav uzbāzīgāks kā jebkurš cits Defender pieejamais motors. Jūs ar šo auto varētu nobraukt vairākas nedēļas un pilnīgi aizmirst, kas atrodas zem priekšējā pārsega – vai vismaz līdz brīdim, kad pamanītu, ka tā vidējais degvielas patēriņš ir vismaz 14 l/100 km. Salīdzinot ar citiem šāda tipa SUV automobiļiem, lielais dzinējs ir iebūvēts šasijā ar viegli lauksaimniecisku nokrāsu, un tas nozīmē, ka V8 eksplozīvo jaudu līkumos nekontrolē pārgudras šasijas sistēmas, kas palīdz mazināt svara pārnesi un efektīvāk izmantot jaudu. 

Rezultātā virsbūves sasvēršanās ir pietiekami spēcīga, lai pirms līkumiem jūs laikus samazinātu viegli uzņemto ātrumu. Savukārt stūres sistēma, darbojoties paredzami un nodrošinot labu stūres pretestību, nav ne ātrāka, ne atsaucīgāka kā parastākajos Defender. 

Tomēr – un tas ir daudz svarīgāk – par spīti 340 mm papildu garumam aiz aizmugurējās ass, kas samazina nobraukšanas leņķi, šis garākais no Defender variantiem ir patiesi spējīgs apvidnieks. JLR zīdaini strādājošais dīzelis ir loģiskāka izvēle nopietniem bezceļa darbiem, jo ir vieglāk vadāms un paredzamāks pie nelieliem apgriezieniem, un tam pat ir lielāks griezes moments, kas var noderēt, pārvarot īpaši sarežģītas vietas. 

Taču arī šajā versijā jūs varat paļauties uz vismodernāko braukšanas palīgu klāstu. Pat ja mūsu ceļā bija superstāvi kāpumi un nobraucieni, 130 nekad neradīja iespaidu, ka mēs tuvotos tā maksimālo spēju robežai. 130 standarta aprīkojums ietver pneimatisko balstiekārtu, līdz ar to jūs ar vienu slēdža klikšķi varat palielināt tā klīrensu līdz 291 mm jeb tikpat, cik visiem citiem Defender, un, ieslēdzot pazeminātos pārnesumus un izvēloties atbilstīgu nobraucienu režīmu, tas tiks pakaļ citiem Defender gandrīz visur, kur to ir saprātīgi gaidīt. 

Atšķirība starp 130 un 90 garumu ir vairāk nekā metrs, tāpēc 130 nenovēršami ir mazāk izveicīgs nekā īsākie Defender, un šaurās vietās mūsu maršrutā līkumus nācās izbraukt, manevrējot divos piegājienos. Attiecīgi grūtības var rasties arī pilnās, slikti apgaismotās stāvvietās, kur jūsu redze un koordinācija tiks pārbaudīta īpaši. Land Rover apgalvo, ka 130 izmēri, prestižs un praktiskums īpaši patiks svētdienas rīta regbija cienītājiem, taču es negribētu ar šādu auto mīcīties pa slapju pļavu pēc 80. minūtes svilpes signāla. 

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Tomēr galu galā tā 22 collu vieglmetāla diski, zemprofila riepas un pilsētai atbilstīgais krāsojums atklāj modeļa radītāju patiesos nodomus, proti, 130 V8 nebija iecerēts kā Defender tradicionālajā izpratnē. Savā ziņā tas ir muļķīgs, taču arī ļoti liels un ārkārtīgi spējīgs. Tas ir pretrunu pilns automobilis, un pasaulē (gandrīz) nav argumentu, kas racionāli attaisnotu tā iegādi. 

Bet kad gan tas ir bijis šķērslis pirkumam?! Turklāt Jaguar Land Rover ir ieviesuši piecu gadu garantiju visiem jaunajiem automobiļiem, kas ir garākais periods luksusa segmentā, tāpēc savu neprātīgo izvēli varēsiet izbaudīt bez lielām bažām par uzticamību.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!