Testa brauciens

McLAREN 750S pirmais brauciens

765LT nebēdnīgais raksturs
Cena - 304 000 EUR
Konkurenti - Ferrari 296 GTB un Maserati MC20

Ir pagājuši seši gadi, kopš McLaren laida klajā 720S – superauto, kura inženieri tolaik bija neparasi atklāti savās bažās par modeļa aizstāšanu nākotnē. Viņiem tam bija pamats. 720S personā McLaren bija radījuši ārkārtīgi vieglu, ārkārtīgi spēcīgu superauto, kas noteica savas klases standartus tajā, kā šādiem automobiļiem jāuzvedas uz ceļa. Viņi bija radījuši ko tādu, ko grūti atkārtot vai uzlabot. Šodien mēs zinām, ka paaudžu nomaiņa ietvers hibridizētu V8 spēka agregātu, kas tiks ieviests pēc dažiem gadiem.

Automobili, kurā šis dzinējs tiks iebūvēts, patlaban izstrādā McLaren jaunais izpilddirektors Maikls Leiterss (iepriekš strādājis Ferrari), bet par stilu rūpēsies Tobiass Zulmans, kurš pie darba galda Vokingā ir atgriezies pēc neilgas darba prombūtnes Bentley.

Kā 720S pēctecis tas būs lielākais brālis modelim Artura ar hibridizēto V6 dzinēju un iezvanīs pensionēšanos modelim, kas ienesa hiperauto veiktspēju superauto pasaulē un nostiprināja McLaren konkurēstspēju pret Ferrari. Ja runā par veiktspēju šajā cenu kategorijā, itālieši nomināli ir pārspējuši 720S. Lai to paveiktu, viņiem bija jāievieš uzlādējamā hibrīda V6 dzinējs ar 830 ZS, kas ir uzstādīts krietni smagākajā 296 GTB.

Taču 720S stāsts ar to nav galā, jo nu tas ir pārtapis par 750S. Jaunais nosaukums norāda uz vieglu modernizāciju. Tas, cik viegla tā ir, kļūst redzams, kad automobili pirmo reizi uzlūkojam Eštorilas trases garāžu celiņā, kur tas tiek prezentēts. Priekšējo lukturu acu dobumi ir nedaudz pievērti, un virsbūves krāsas bampers ir plašāks, zemāks un izskatās aerodinamiskāks. Gaisa atveres zem durvīm arī šķiet apjomīgākas. Aizmugurējais spārns ir kļuvis lielāks.

Tas ir aizgūts no 765LT, radikālā trases automobiļa, un aizmugurējam režģim ir jauns dizains. Izplūdes sistēmas izvads atrodas vidū un ir pacelts P1 stilā. Tuvumā tas viss izskatās iespaidīgi eksotiski, taču kopumā 750S slaidā, jutekliskā un organiskā forma šķiet pārāk pazīstama. Līdzīga izjūta rodas arī salonā. Taču, ja ņem vērā, ka īpaši vieglais oglekļa šķiedras monokoks nav pārveidots un automobiļa konstrukcijā nav principiālu pārmaiņu, tas arī bija gaidāms.

Tas joprojām ir izcils kokpits, kas, no vienas puses, rada valdzinošu gaismas un telpas izjūtu, un, no otras puses, stingri iespiež jūs mašīnā. Neviens cits superauto to nedara tik veiksmīgi. McLaren arī izveidojis stingrākus dzinēja stiprinājumus un darījis to tikai tādēļ, lai dotu vadītājam labāku dzinēja izjūtu. Lielākās pārmaiņas salonā ir atteikšanās no ne visai veiksmīgā nolokāmā instrumentu paneļa, kura vietā nu nācis panelis no Artura.

Tas ir par 1,8 kg vieglāks (McLaren vienmēr skaita gramus) un aprīkots ar “ausīm” jeb slēdžiem aktīvās balstiekārtas un dzinēju režīmu pārslēgšanai. Šīs lietas papildina jauna infoizklaides sistēma ar skārienjutīgo ekrānu, uzlabotu funkcionalitāti un Apple CarPlay. No citiem prozaiskiem, bet nozīmīgiem jaunumiem jāmin uzlabotā priekšdaļas pacelšanas sistēma.

Tās aktivizēšanai tagad nepieciešamas nevis 11, bet 4 sekundes, un tā ļauj stūrēt priekšējos riteņus lielākā leņķī. Jaunā modeļa īpašniekiem tas būs nopietns ieguvums. Izbraucam slapjajā Eštorilā. Sākotnēji diez ko nepalīdz tas, ka 750S ir uzautas ekstrēmākās no modelim paredzētajām riepām – Pirelli P Zero Trofeo R, kas domātas apļa laiku medīšanai. Būs interesanti, un dažus nedrošus pirmos apļus tā arī ir.

Automobiļa vidū novietotais dzinējs nepalīdz veidot priekšējās ass saķeri, un nelaikā atlaists akseleratora pedālis kaut kur līkuma vidū mēģina tā masu pārmest jums pār plecu, radot problēmas ar aizmuguri. Lai izpētītu tik muskuļota V8 dzinēja spējas, ko spēcīgi ietekmē turbopūte, nepieciešama tāda piesardzība, ko jūs izrādītu, plikām rokām barojot grizlilāci.

Tomēr, kad trase nožūst un riepu gumija uzsilst, 750S paredzami atdzīvojas. Labāka dzesēšana, lielāks turbospiediens, virzuļi no 765LT un otrs degvielas sūknis ir palielinājuši maksimālo jaudu no 720 līdz 750 ZS. Taču, ja godīgi, šis uzlabojums ir akadēmisks. Jaunākais Super Series McLaren taisnē ir tikpat satriecošs kā iepriekšējais.

Tiklīdz iekožaties griezes momenta līknes treknajā daļā – no aptuveni 4000 apgrie[1]zieniem, mašīna kustas kā vēja uzrauta lapa. Īsāks galvenais pārnesums no 765LT un vairāk augsto nošu pie lieliem apgriezieniem nedaudz paspilgtina drāmu, taču tas aizvien nav Lamborghini Huracán līmeņa priekšnesums, un patiesi romantiska pievilcība paliek ārpus Ricardo dzinēja spējām. Taču, ja runājam par vadāmību, 750S ir burvīgs. Trasē tas ir simpātisks mežonis. McLaren vēlējās jauno modeli aplipināt ar 765LT nebēdnīgo raksturu, taču bez trakajām sānslīdēm, un šķiet, ka tas ir izdevies.

750S ir uzstādīta pārveidota hidrauliski šķērssavienotā baltiekārta (tagad to dēvē PCC III) un tam ir 6 mm platāka priekšējā šķērsbāze, turklāt nedaudz mīkstākas priekšējās atsperes (3%) un nedaudz stingrākas (4%) aizmugurējās. Rezultātā mašīnai piemīt teju pārdabiskas trajektorijas koriģēšanas spējas līkuma ieejā, vidū un izejā, taču bez negatīvām blaknēm, un tas jums dod pārliecību pilnībā izpētīt automobiļa spējas. Dažiem cilvēkiem nepatīk tukšums bremžu pedāļa gājiena pirmajā daļā, taču tas paver iespēju bezgalīgi precīzi regulēt automobiļa uzvedību, iebraucot līkumos.

Tālāk jūs varat uzmīt akseleratora pedālim un pabeigt līkumu ar vieglu sānslīdi vai akurātu trajektoriju. Jāatzīst, ka pie ne pārāk precīzās 800 Nm griezes momenta padeves ir jāpierod, bet process sagādā daudz jautrības un nav īpaši biedējošs. 750S trūkst 296 GTB precizitātes tajā, kā auto kustas ap savu asi, un Porsche 911 GT3 RS cildenās precizitātes, taču tas spēj darboties vienā acu līmenī ar šiem vēl pavisam svaigajiem modeļiem. Tas ir arī labāks ielas auto nekā divi citi.

Mēs izmēģinājām 750S Spider uz publiskajiem ātrgaitas ceļiem, un ir skaidrs, ka 720S plūstošā daba nekur nav pazudusi. Šim automobilim ir labākas gaitas īpašības ne vien salīdzinājumā ar GT automobiļiem, bet arī daudziem sedaniem, kas radīti komfortablai braukšanai. Tā spēju viegli pārvietoties papildina lieliska redzamība visos virzienos un saprātīga bagāžas telpa, īpaši, ja neuzstādāt titāna drošības karkasu un tādējādi saglabājat piekļuvi aizmugurējam “klājam”.

Patiesībā 750S šķiet būvēts citvalstu trases dienām – jūs dodaties uz trasi, taču tā var būt kaut kur tālu prom. Šajā ziņā tas aizvien ir ārkārtīgi universāls superauto. Vai jums vajadzētu to iegādāties? Ja vēlaties to darīt, nav daudz iemeslu atturēties. Tiesa, 750S – par spīti jēgpilnajiem uzlabojumiem – nav tik pārliecinošs, cik savulaika bija 720S. Ar oglekļa šķiedras konstrukciju un vertigo izraisošu veiktspēju tas šķita neievainojams.

Taču Ferrari pāreja uz dvēselisko uzlādējamā hibrīda V6 dzinēju ir izrādījusies ārkārtīgi veiksmīga, piedevām 296 GTB piedāvā novatorisku dizainu, kas šāda veida automobiļiem ir ļoti svarīgi. Savukārt pašu mājās Artura, kura nosacītu subordināciju nodrošina tikai par 50 ZS mazāka jauda, neapšaubāmi ir aizraujošāk vadāms automobilis. Taču pat šodien, sešus gadus vēlāk, nekas cits nespēj apvienot tempu, lietojamību un vienkārši citplanētīgo izjūtu tā, kā to dara 720S. Un tā pēctecis 750S ir paaugstinājis sniegumu visos aspektos.

Daudz vairāk nekā tikai jauna seja

750S būtībā ir tikai modernizēts 720S, taču tas nav traucējis McLaren nodoties uzņēmumam raksturīgajai patoloģiskajai apsēstībai ar detaļām.

Mazo izmaiņu ir ļoti daudz. Elektrohidrauliskās stūres sistēmas pārnesums ir izmainīts, lai stūrēšana kļūtu mazliet asāka, un, braucot nelielā un vidējā ātrumā, stūres pretestība tagad ir lielāka. Oglekļa šķiedras sēdekļi nu ir standarta aprīkojums un ietaupa 17,5 kg salīdzinājumā ar 720S parastajiem sporta sēdekļiem (joprojām pieejami). Taču jūs varat izvēlēties supervieglos krēslus – katra čaula sver tikai 3,5 kilogramus.

Kalti alumīnija diski ar 10 spieķiem – vieglākie, kas jebkad uzstādīti McLaren sērijveida modelim, – ietaupa 13,8 kg. Vēl 2 kg nošķeļ amortizatori ar atsperēm. Balstiekārtas režīmi Comfort, Sport un Track ir pārveidoti, lai starp tiem būtu izteiktāka atšķirība (galvenais inženieris Sendijs Holfords apgalvo, ka Track faktiski nav izmantojams uz ielas).

Tad ir jauns bremžu pastiprinātājs, kas nodrošina nemainīgu pedāļa izjūtu. Un, ja vēlaties, jūsu auto uzstādīs sešu virzuļu priekšējās bremžu skavas no Senna. Es varētu turpināt, bet šeit vairs nav vietas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.