Ziņas

Renault 5 gatavs cīņai par mazauto kroni

Leģendārais Renault 5 atdzimst
Sniedzamība līdz 400 km
Jumta spoilers Turbo 5 stilā

Kā solīts, topošais Renault 5 precīzi kopē 2021. gadā prezentēto konceptauto un ir 70. gadu oriģināla idejiskais sekotājs. Renault vēlas būt gatavs jaunajam mazo elektromobiļu vilnim, un, nākamgad nonākot tirgū, 5 maksās no 25 000 eiro. 

Modeļa pamatā ir jaunā elektromobiļa platforma Ampr Small (agrāk CMF-BEV), kuras pamatstruktūra ir līdzīga tai, ko izmanto Nissan Juke un Renault Clio. Šādā veidā izstrādes izmaksas esot izdevies samazināt par 30 procentiem. 

Renault apgalvo – izstrādājot jauno modeli, viena no galvenajām prioritātēm bijusi aizraujoša vadāmība, tāpēc tam aizmugurē ir īsta neatkarīgā balstiekārta, nevis vienkāršāka vērpes sija. Elektriskos komponentus nācies ierūmēt īsā virsbūvē, tāpēc elektriskā piedziņa ieguvusi dažus uzlabojumus. 

Piemēram, izmantots jauns 3 cm īsāks un 15 kg vieglāks invertors. Niķeļa-mangāna-kobalta akumulatora blokiem ir vienkāršots izkārtojums: 40 kWh variantā izmantoti trīs moduļi ar 31 šūnu katrā, un to kopējais svars ir 240 kg, savukārt 52 kWh akumulatoram ir četri bloki ar 46 šūnām, kuru kopējais svars ir 300 kilogramu. Līdz ar to 5 bāzes variantā sver tikai 1372 kg, savukārt ar 52 kWh akumulatoru auto pašmasa ir 1449 kg jeb tikpat, cik konkurentam Peugeot e-208. 

Atkarībā no izpildījuma Renault 5 būs 70, 90 vai 110 kW jauda, un paredzams, ka 90 kW variants līdz 100 km/h ieskriesies mazāk nekā 8 sekundēs. Sniedzamība atkarībā no akumulatora būs 300 vai 400 km, savukārt maksimālā uzlādes jauda – 80 vai 100 kW. Automobiļa standarta aprīkojumā būs 11 kW maiņstrāvas lādētājs. Piedevām automobilis ir gatavs darbināt ārējos patērētājus. 

Salona iekārtojumā redzama autosporta ietekme, kas izpaužas gan instrumentu paneļa un infoizklaides ekrāna izvietojumā un ietvarā, gan efektīgajos sēdekļos, kam atkarībā no izpildījuma var būt interesantas faktūras apdare. Lai kādu aprīkojuma līmeni izvēlētos pircējs, salona apdarē nebūs sastopama āda, un 18% automobilī izmantoto materiālu ir pārstrādāti, to skaitā 41 kg polimēru. 

Eksterjers, kas izceļas ar aizraujošām proporcijām, apvieno retro un modernus elementus. Piemēram, akumulatora uzlādes indikators ir iestrādāts priekšējā pārsega izcilnī, kas pats par sevi ir atsauce uz asimetriski izvietoto dzesēšanas atveri oriģinālajā pieciniekā. 

Lai gan šādu mazu un ducīgu pilsētas auto grūti apveltīt ar izcilu aerodinamiku, inženieri ir izmantojuši pāris atjautīgu triku. Tā dažus papildu autonomijas kilometrus dod jumta spoilers Turbo 5 stilā, īpašie riteņu diski un aizmugurējie lukturi.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.