Ziņas

Lietots auto ar dīzeli, benzīnu vai elektrību?

Lietota auto iegāde un pārdošana
Ko šobrīd izvēlēties?
Sadarbībā ar e-mobile.lv

Mēdz teikt, ka cilvēks ir laimīgs divreiz – iegādājoties jaunu auto un pārdodot savu veco. Ātrāk, ērtāk un drošāk šo procesu palīdzēs nodrošināt profesionāļi, kuri uzkrājuši ievērojamu pieredzi. Lietotu auto eksportā un importā jau vairākas desmitgades specializējies uzņēmums e-mobile.lv, kas rūpējas, lai pircēju sapņi piepildītos.

“Tāpat kā nav lidmašīnu, kas paliek gaisā, tā arī nav automobiļu, kas nepaliek nepārdoti. Auto iegādeir prieks – laimes brīdis. Manā komandā ir tikai pieci cilvēki, taču mēs ik dienu pārdodam vismaz vienu automobili. Atšķirībā no vairuma tirgotāju mums nav fiziska auto plača. Tā vietā piedāvājam virtuālu skatlogu, strādājot attālinātā formā. Mēs koncentrējamies uz diviem pakalpojuma virzieniem – auto piegādi no Eiropas un jūsu automašīnas attālinātu pārdošanu. Kamēr jūs braucat, mēs tirgojam,” stāsta e-mobile.lv projekta autors Vilmārs Millers. Viņš norāda, ka Latvijā nav izteikta vidusslāņa, tāpēc automašīnas, kas maksā 20 000 – 40 000 eiro, šeit reti atrod nākamo pircēju. Jaunais saimnieks bieži tiek meklēts ārzemēs, turklāt viss notiek ar interneta starpniecību.

“Mūsdienās datubāzes paver ļoti plašu informāciju par lietotiem auto, un mūsu klientu atsauksmes runā pašas par sevi. Jau vairāk nekā 30 gadu strādājot auto tirdzniecībā, par vērtīgāko uzskatu reputāciju. No Latvijas tirgotājiem tieši mūsu mobile.de/ususauto konts ir visatzinīgāk novērtētais. Tas ir 15 gadus vecs, un tā vidējā atzīme ir4,7 zvaigznes no 5. Turklāt neguļam uz veciem lauriem, jo vērtējums ir aktuāls tikai par pēdējiem diviem gadiem. Tas nozīmē, ka klienti mums uzticas! Varam lepoties ar8,6 tūkstošiem sekotāju Facebook lapā un 18,5 tūkstošiem Instagram lapā, kā arī esam vienīgie Latvijā, kurus publiski var vērtēt Facebook profilā. Mums ir tā lielā pievienotā vērtība, ka varam saņem atgriezenisko saiti un vienmēr esam spējuši atrast kopsaucēju,” skaidro Millers.

Auto no Vācijas

“Gluži kā katrā rajonā ir frizētava, tā ir arī lietoto auto tirgotājs, taču svarīgi izvēlēties uzticamus pārdevējus. Kādreiz sauklis “auto tikko no Vācijas” bija kā saldais ēdiens. Tagad no tā vajadzētu baidīties kā no buļļa. Kad palūkojamies, cik šis Latvijā importētais auto maksā, un no cenas atskaitām atvešanas izdevumus, reģistrāciju, potenciālo pārdevēja peļņu un citus aspektus, nākas atskārst, ka Vācijā tik lētu automobili nemaz nav iespējams atrast. Tad rodas jautājums – kā tas ir iespējams? Kā es mēdzu teikt, tad te ir strādājis princips: žāvēts, remontēts vai tīts.

Līdzīgi kā dižciltīgus kucēnus mēs meklējam uzticamas automašīnas ar ciltsrakstiem – pārbaudāmu vēsturi. Varu minēt interesantu piemēru. Kad zvanām uz Vāciju, izmantojam Vācijas telefona numuru un runājam perfektā vācu valodā. Klausules otrā galā pārdevējam pat nav ne jausmas, ka zvanām no Latvijas. Kad sākam vaicāt par auto, dažkārt pārdevējs uzreiz atbild, ka tā domāta eksportam un citam vācietim viņš to negrasās pārdot. Tur patērētāju tiesību likumdošana ir pavisam citā līmenī, tāpēc viņi neriskē mānīties, jo tas var dārgi maksāt,” atklāj eksperts.

Dīzeli, benzīnu vai elektrību?

“Pirms desmit gadiem vairums ievesto automašīnu bija ar dīzeļdzinēju, taču šodien situācija ir mainījusies. Var teikt, ka no 15 ievestajiem automobiļiem pieci būs pilnībā elektriski, pieci ar benzīna motoru, bet atlikušie pieci ar dīzeli. Protams, šādas pārmaiņas stimulē gan Eiropas Savienības pieņemtie lēmumi, gan valsts atbalsts videi draudzīgu auto iegādē. Lietotu elektroauto, pateicoties valsts atbalstam, var nopirkt ar 3350 eiro atlaidi,” atklāj Millers. Viņš norāda, ka dīzeļdzinējus drīkst iegādāties arī tagad, taču jāņem vērā, ka atrodamies pārmaiņu laikā, kad lielāko Eiropas Savienības (ES)valstu pilsētās daudzviet vairs nedrīkst iebraukt ar lietotu dīzeļdzinēju, un šīs teritorijas tiks paplašinātas. Lai arī mūsdienu dīzeļdzinēji ir ļoti ekonomiski un efektīvi, svarīgi ņemt vērā, vai dzinējs paspēj ikdienas braucienā uzsilt, lai nerastos problēmas ar sprauslām DPF filtriem un citiem elementiem. Ja ņemam vērā potenciālās nodokļu izmaiņas un kopējo ES vīziju, tad dīzeļdzinēji Eiropā būs arvien mazāk pieprasīti. To arī pierāda fakts – jaunu auto segmentā šis degvielas tips sastopams arvien retāk, un daudzi zīmoli norādījuši, ka pārstās tā ražošanu.

“Šobrīd ir populāri plug-in jeb uzlādējamie hibrīdi, kas elektriskajā režīmā var nobraukt 50 un vairāk kilometru. Daudziem pilsētniekiem ar to būs pietiekami, lai veiktu ikdienas maršrutus. Kad jāmēro garāks ceļš, iekšdedzes dzinējs strādās hibrīda režīmā, un jūs nebūsiet piesaistīti uzlādes punktiem. Kas attiecas uz elektroauto, arī šī izvēle ir populāra, taču lielākoties tad, ja kalpo kā otrā vai trešā ģimenes automašīna. Ja cilvēkam ir pieejama sava infrastruktūra, kur uzlādēt šo auto, tad tā ir laba izvēle. Tā ir arī racionāla izvēle tiem, kas daudz brauc pilsētas robežās. Zinu arī cilvēkus, kuri iztiek tikai ar publiskās uzlādesstacijām, jo mūsdienīgs elektroauto spēj nobraukt visai daudz un tas nav jāuzlādē bieži. Dažviet to var izdarīt pat bez maksas. No savas pieredzes varu teikt, ka tālāku distanču mērošana prasa rūpīgāku plānošanu, un tas nebūs ērti visiem,” stāsta e-mobile.lv dibinātājs.

Ķīnas automašīnas

Mūsdienās liels skaits preču tiek ražotas Ķīnā, un izņēmums nav arī automašīnas. Kamēr Eiropā vairāki no Austrumāzijas zīmoliem kļuvuši atpazīstami, Latvijā pircēji pagaidām vēl atturīgi vērtē šo ražotāju produkciju. Vilmārs Millers gan uzsver, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz Ķīnas automobiļi gūs popularitāti arī pie mums.

“Sākumā arī Tesla automašīnām nebija infrastruktūras Latvijā. Patiesībā tās nav arī šobrīd, bet Tesla automašīnas mūsu ielās redzamas ļoti bieži. Ar laiku cilvēki sapratīs, ka arī mazāk pazīstama zīmola prece ir viņiem piemērota, turklāt tā var būt kvalitatīvāka nekā Eiropā saražotā. Protams, ES šīm automašīnām uzliek augstākas nodokļu likmes. Taču ir teiciens – ja durvis tiek aiztaisītas, var iekāpt pa logu. Ar laiku viss nostāsies savās vietās,” uzskata Millers.

Vai ir īstais brīdis pirktauto?

Automašīna ir emocionāls pirkums un no visām cilvēka nepieciešamībām ierindojas trešajā grozā, uzreiz aiz ēdiena un pajumtes, norāda eksperts. Finansiāli tas ir otrs lielākais pirkums aiz nekustamā īpašuma, tāpēc šim procesam jāpieiet arī ar apdomu. “Automašīnai jābūt tādai, ka tu uz to atskaties. Ja tev tā jau ir apnikusi, kādam citam tavs spēkrats ir sapņu auto. Tā būs vienmēr. Lai atvieglotu izpratni par izmaksām, e-mobile.lv mājaslapā var ielādēt pārlūka paplašinājumu, kas ļaus apskatīt atvešanas izmaksas un mūsu pakalpojumu cenrādi turpat mobile.de/ususauto sludinājuma logā. Nekādu noslēpumu – visu var viegli saprast. Atliek tikai izvēlēties savu īsto,” novēl Millers.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.