Testa brauciens

Hyundai Santa Fe pirmie iespaidi

Septiņvietīgs ģimenes SUV no Hyundai
Ar elektrību pilsētā var veikt 69 km distanci
Maksimālā ietilpība ap 2000 litru

KAS TAS IR?

Lai pieblīvētajā SUV tirgū ienāktu ar blīkšķi, patlaban nepieciešams ļoti spilgts automobilis, un jaunās paaudzes Santa Fe nudien ir tāds, ko nepamanīt nav iespējams. Ar monolīta formu, plakanām virsmām, garu siluetu, vertikālu bagāžnieka pārsegu un H formā veidotu lukturu gaismas rakstu dienvidkorejiešu markas auto rada tādu efektu kā melnais objekts filmā 2001: A Space Odyssey.

Tiešu analogu tam grūti iedomāties. Šur tur Santa Fe salīdzināts ar Land Rover Discovery, bet paralēles drīzāk gribas vilkt ar Ford Flex, paretam arī Eiropā redzētu modeli, kas oriģinālā veidā miksēja SUV un minivenu. Iespaidīgo apveidu dēļ var būt pagrūti izprast, kuram tirgus segmentam 4830 mm garais Santa Fe pieder.

Latvijas pircēju iemīļotais Škoda Kodiaq ir 7 cm īsāks, un tam ir 2791 mm garenbāze iepretim Santa Fe 2815 mm, savukārt pieminētais Discovery ir vēl 12,5 cm garāks un sēž uz 2923 mm bāzes. Neraugoties uz revolūciju ārējā izskatā, tehnisko pamatu piektās paaudzes Santa Fe ir pārņēmis no neuzkrītošā priekšteča un ir pieejams divās hibrīda “nokrāsās” – potenciālo pircēju ziņā ir izvēlēties pašuzlādes variantu vai ārēji lādējamo mašīnu.

Abiem kopīgs ir 1,6 litru benzīna turbomotors, sešu pakāpju automātiskā pārnesumkārba un pilnpiedziņas transmisija, taču elektriskajā sadaļā parādās būtiskas atšķirības.

Tā pašuzlādes hibrīdam ir 48 kW elektromotors un 1,49 kWh gaitas akumulators. Sistēma ģenerē 215 ZS. Kombinētajā ciklā WLTP degvielas patēriņš ir 7,3 l/100 km, bet CO2 izmeši – 166 g/km. Uzlādējamajam hibrīdam ir jaudīgāks 72 kW (304 Nm) elektromotors un deviņas reizes ietilpīgāks 13,8 kWh akumulators. Pa abiem spēka agregāti saģenerē 253 ZS. Uzlādes sadaļa, vismaz uz jaunāko konkurentu fona, ir pārsteidzoši konservatīva.

Mašīnu var lādēt no publiskās vai mājas maiņstrāvas stacijas, taču iebūvētais lādētājs spēj pieņemt tikai 3,3 kW jaudu, un minimālais uzlādes ilgums ir trīsarpus stundu. Līdz ar to elektriskās rezerves atjaunošana jāplāno pa nakti mājās vai pa dienu, kamēr īpašnieks strādā. Tīrais elektriskais nobraukums ar pilnībā uzlādētu akumulatoru ir 58 km kombinētajā ciklā un 69 km pilsētā.

Uzlādes režīmā tas patērē 7,6 litrus, bet kombinētajā – 1,6 l/ 100 km. Santa Fe ir globāls modelis, tāpēc tam jāspēj atbilst gan amerikāņu vērienam, gan eiropiešu gaumei. Vēsture rāda, ka šīs prasības var būt savstarpēji izslēdzošas, taču Santa Fe gadījumā būs nostrādājis trešās puses faktors, tai izpildot diplomātijas mākslā trenētu vidutāja lomu.

Vadītāja un priekšējā pasažiera sēdekļi nav vienkārši sēdekļi, bet pamatīgi krēsli, no kuriem paveras skats uz modernu priekšējo paneli un viduskonsoli. Var just, ka interjers izstrādāts nesen, jo līdzās vienā lielā panelī salaistiem instrumentiem un multividei ir izvietotas fiziskas pogas un slēdži, savukārt displeju grafika un ātrdarbība rada sajūtu, ka jūs ātri sapratīsiet, kā te viss iekārtots, un tā arī ir.

Apdares materiāli ir labi, kaut ne šiki, bet vadošais motīvs ir solīds pamatīgums. Pašā lepnākajā izpildījumā – Calligraphy – sēdekļiem ir augstvērtīgs napādas polsterējums, tomēr tumšā apdare ģimenes auto šķiet par drūmu. Par laimi, Style un Premium līmenī Hyundai piedāvā arī dzīvespriecīgus toņus, kas šim auto piestāv labāk. Otrajā rindā var būt divas vai trīs sēdvietas, un, ja sēdekļa bīdīšana garenvirzienā ar atvieglotu piekļuvi trešajai varbūt nebūtu nekas neparasts, tad izteikti komfortabla sēdpozīcija ar zemāk atgāztām atzveltnēm tomēr nav pašsaprotama.

Pasažieru pārvietošanos sekmē garas un plati atveramas durvis, un interjeristi ir gādājuši, lai pašā aizmugurē netrūktu ērtību: tur ir gan savs klimats, gan vieta sīklietām, gan uzlādes ligzdas. Bagāžnieka tilpums piecvietīgajai versijai ir nedaudz virs 700 litriem, septiņvietīgajai – 620 litru, bet maksimālā kapacitāte ap 2000 litru.

KĀ TAS BRAUC?

Santa Fe ir pašam savas idejas, kā ar to jābrauc, bet, ja pieņemsiet tā noteikumus, jūs gaidīs patīkama pieredze. Automobiļa gabarītu dēļ manevri jāveic ar apdomu, jo, piemēram, iebraucot veikala stāvvietā vai tamlīdzīgā vietā, Santa Fe vairāk atgādina kuģi, kas ienāk ostā. Taču tas nav tūļīgs vai pārlieku neveikls. Ja teorijā 1,6 litru dzinēja izmantošana tik masīvam spēkratam šķiet aizdomīga ideja, praksē duetā ar elektrisko motoru – īpaši ar jaudīgāko uzlādējamā hibrīda variantu, kā mūsu testa mašīnai – tas automobili viegli paātrina, un ar nelielu impulsu pietiek, lai iekļautos neritmiskajā pilsētas plūsmā.

Īpaši Santa Fe atplaukst uz šosejas. Tas ir kluss, ļoti stabils, un salonā drīz parādās sajūta, ka jūs nudien gribētu ar to ceļot ģimenes vai draugu kompānijā. Labo iespaidu vairo arī tas, ka šajā mašīnā visi tehniskie aspekti atkāpjas dziļā dibenplānā – jūs pārstājat ievērot, kurš motors nodrošina kustību, nav impulsu no transmisijas, nav trokšņu. Tas vienkārši darbojas. Piedevām griezes momenta un jaudas ir pietiekami, lai operatīvi ieskrietos līdz 120–130 km/h, un automobilis patīkami precīzi seko stūrei, vadītājam radot paļāvības izjūtu.

Balstiekārtas darbība jāvērtē kā laba. Lielie riteņi vietām uzrībina, bet, ja ievēro mašīnai piestāvošo mēreno ritmu, tas nerada saērcinošu diskomfortu. Santa Fe komforta zona vai optimālās darbības spektrs beidzas tur un tad, kad sākat no tā prasīt pārmērības. Piemēram, ātros līkumos tas teju burtiski jautā – vai tu zini, cik es sveru? Vai, teiksim, uz grantsceļa pat nedomājiet atstāt manevrus uz pēdējo brīdi. Tā šis auto nestrādā.

Taču Santa Fe gadījumā tas viss ir hipotētiski, un patiesībā vienīgais nepārliecinošais punkts ir bremžu sniegums. Pedālis neļauj precīzi prognozēt palēninājuma dinamiku, tāpēc, ņemot vērā visu iepriekš teikto, labāk rīkoties ar zināmu apsteidzi un pietāti. Kamēr automobilis bija mūsu rīcībā, mēs to palādējām no parastās rozetes, bet tas nav efektīvs process. Neraugoties uz šo minimālo elektrisko piešprici dažu kilovat stundu apmērā, vidējais degvielas patēriņš uz 500 km ceļa izrādījās 6,0 l/100 km. Nav slikti, vai ne!?

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Atkarībā no hibrīda veida jaunais Santa Fe maksā no 53 990 vai 56 990 eiro, kas nav maz. Taču, ja meklējat auto šajā klasē, tad jaunais korejietis ir teju obligāts kandidāts iespējamo pirkumu sarakstā, vēl jo vairāk tāpēc, ka uz uzlādējamo hibrīdu attiecas 4500 eiro atbalsts, bet, mašīnu pērkot daudzbērnu ģimenei un ar septiņām sēdvietām, pat visi 9000 eiro. Santa Fe labā runā arī piecu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.