Testa brauciens

Ērtais amerikānis no Igaunijas - Dodge Ram pikapa lietotāja pieredze

Dodge Ram lietotāja pieredze
Pikaps ar lielisku komfortu
Cik reāli patērē 5.7 litru V8?

Pikaps ir uzticams sabiedrotais ne tikai darbā, bet arī ārpus tā. To apliecina arī SIA VILSA uzņēmuma direktors Vilnis Saulājs, kurš atklāj, ka jau ilgus gadus brauc ar amerikāņu pikapu un arī nākamais auto būs tieši Dodge Ram.

  • Ar ko nodarbojas SIA VILSA?

Mēs specializējamies impregnētu virpoto, mizoto mietu un pīto stiepļu žogu tirdzniecībā Latvijas un ārvalstu tirgos. Darbojamies jau kopš 2001. gada un tagad biznesu attīstām Vidzemes pusē – Siguldā un Augšlīgatnē.

  • Kāds ir uzņēmuma autoparks?

Mums ir vieglās automašīnas un vairāki pikapi. Varētu teikt, ka visu dzīvi esmu braucis ar pikapiem un saslimis ar šo vīrusu. Pats braucu ar Dodge Ram 1500 Longhorn. Ilgu laika posmu nobraucu ar iepriekšējās paaudzes modeli un tagad jau vairākus gadus esmu pie šī modeļa stūres. Ar katru no tiem nobraucu vairāk nekā 200 000 km un pilnīgi droši varu teikt, ka arī nākamo auto izvēlēšos pikapu.

  • Kāpēc tieši Dodge Ram?

Galvenais iemesls ir komforts. Protams, dažādus darbus lieliski var paveikt arī ar Toyota Hilux vai Ford Ranger, taču neviens no šiem pikapiem nesniedz tādas ērtības kā šis amerikānis. Ar šo auto var aizbraukt medībās, uz teātri un pat tālā ceļojumā. Garu distanču mērošana nebūs nogurdinoša un es pats par to esmu daudzkārt pārliecinājies.

Šeit ir arī ļoti bagātīgs aprīkojums, piemēram, elektriski izbīdāmie sānu sliekšņi un ventilējamie sēdekļi kā priekšā, tā aizmugurē, taču tas ir otršķirīgi. Mīkstais sēdeklis, balstiekārtas spējas tikt galā ar bedrēm un salona plašums ir tas, kas to visbūtiskāk atšķir no citiem darbīgajiem pikapiem.

Auto ir liels, bet noparkoties ar to var kā ar busiņu. Rīgā to ne visur būs viegli izdarīt, bet ne velti šādus auto vairāk iecienījuši tie, kuri dzīvo ārpus pilsētas.

  • Kādas priekšrocības sniedz pikaps, salīdzinot ar standarta automašīnu?

Papildus iepriekšminētajam komfortam, noteikti ir vērts atzīmēt lietošanas ērtumu. Kravas kaste ļauj pārvadāt visdažādākos priekšmetus un mantas krietni ērtāk, turklāt nav jāsatraucas, ka kaut ko nosmērēšu. Vai tas būtu motorzāģis, degvielas kanna vai tikko nomedīts dzīvnieks, standarta automašīnā vienmēr nāksies piedomāt, lai neko nesašmucētu, jo pēc tam nāksies papūlēties, lai to iztīrītu.

Dodge Ram 1500 gadījumā ir daudz nianšu, kas padara šo pikapu praktiskāku. Piemēram, kravas kastes sānos pieejamās RamBox mantu novietnes. Tāpat kravas kastes nodalījumu šeit var atvērt ne tikai vertikāli, bet arī horizontāli, atverot vāku divdaļīgi. Tas palīdz izcelt garus priekšmetus, jo uzreiz atrodamies tuvāk virsbūvei.

  • No ārpuses tas ir liels pikaps. Kā jūties salonā?

Ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē ir ļoti daudz vietas un pat 1.90 m braucēji šeit jutīsies ļoti labi, turklāt ērti jutīsies arī pieci pieaugušie. Teju par nevienu citu auto to nevaru teikt, bet man pat patīk sēdēt aizmugurē. Sēdekli var pabīdīt turp un atpakaļ. Arī mantu nodalījumi ir it visur: durvīs, uz paneļa, zem paklāja, zem sēdekļu pamatnes, savukārt zem masīvā roku balsta ir liela glabātuve dažādām mantām.

Tāpat ir ļoti viegli iztīrīt salonu. 30 minūtēs pats visu auto esmu kārtīgi iztīrījis, kamēr, piemēram, vācu automašīnā valda šaurums un tīrīšanas process ir ilgāks, tāpēc to vieglāk ir uzticēt profesionāļiem.

  • Tik masīvs auto ar benzīna dzinēju uzreiz rada priekšstatu par lielu degvielas patēriņu. Kā ir realitātē?

Jā, šī ir lieta, kas parasti interesē ļoti daudzus. 5,7 litru V8 ar eTorque tehnoloģiju vidēji patērē aptuveni 13 l/100km, 15 l/100km ziemā, tālos gabalos degvielas apetīti izdevās samazināt pat līdz 11,5 l/100km. Ņemot vērā manas vajadzības, viena bāka nedēļā sanāk. V8 dzinējs vienmēr ticis galā ar visiem uzdevumiem – vilkt, vest, celt.

  • Vai elektriskais pikaps iederētos tavā ikdienā?

Šobrīd noteikti nē, ja vien tas nespēj nobraukt vismaz 700 – 800 km ar vienu uzlādi. Mēs neorientējamies tikai ap pilsētu, tāpēc uzlādes punktu meklēšana kļūtu par aktuālu jautājumu. Ja jābrauc uz medībām, kur jāveic 250 km vienā virzienā, tad šī brīža elektroauto būs jālādē. Ne velti pat Amerikā Ford Lightning pārdošanas rādītāji nav pārlieku augsti. Arī Dodge jau ilgstoši atliek elektriskā RAM iznākšanu, kas liek uzdot jautājumus par elektrisko pikapu lietderību.

Protams ir fanāti, kuri brauc un priecājas. Zinu pat cilvēkus, kuri dodas arī tālos ceļojumos, bet tas prasa rūpīgu plānošanu. Pilsētā un mazās distancēs elektroauto rullē, bet ne lauku reģionos. Tiesa, tādi hibrīdi, kādi pieejami Toyota modeļiem, būtu labs variants.

  • Vai ir kas tāds, ko tu šajā auto vēlētos uzlabot?

Uzreiz varu pateikt – pilnīgi nekas! Iepriekšējā paaudzē liels mīnuss bija priekšējie lukturi, kas neradīja pietiekami daudz gaismas, taču šeit pat nav ko sliktu nosaukt.

  • Amerikā pikapi ir teju uz katra soļa, bet pie mums tas nav tā iesakņojies. Kāpēc tā?

Viņi arī kovboju cepures valkā. Diez vai tās ir pārlieku ērtas, bet viņiem patīk! Tam nav īsti racionāla izskaidrojuma, jo ne jau visiem tur pikaps ir nepieciešams, bet viņiem tas patīk. Patiesībā arī Latvijā pikapu ir daudz. Aizbraucot uz medībām, 80% ieradušies ar Toyota Hilux. 

Automašīna tika iegādāta Igaunijā, jo tur ir labāks serviss, tāpēc iesaku arī citiem iegādāties Ram 1500 tieši no Igaunijas dīlera Ameerika Auto. Pats braucu uz Tallinu, kur šis viss ir ļoti augstā līmenī. To arī pierāda fakts, ka Igaunijā šo modeļu ir krietni vairāk. 

  • Tātad problēmas ir ar dīlera pārstāvi, nevis pašu automašīnu?

Tieši tā! Manam Dodge Ram joprojām priekšā ir oriģinālie bremžu kluči pat pēc nobrauktiem 220 000 km! Izturīgs pikaps. Protams, kāda bukse vai svira balstiekārtā ik pa laikam ir jānomaina, bet tas ir tikai dabiskais nolietojums.

  • Tas noteikti arī atkarīgs no tā, kā ar auto brauc.

Jā, es Dodge Ram neuzskatu par bezceļu auto. Ar to var komfortabli nobraukt no asfalta uz grants ceļa. Piemēram, kad mednieki dodas medībās, sarežģītiem apvidiem tiek izmantoti kvadricikli un ar auto tur iekšā nedzenas.

  • Kādam braucējam Dodge Ram ir piemērots?

Tiem, kuri dzīvo lauku reģionos, kam ir meži. Uzņēmējiem. Tiem, kuriem sirdī ir medīšana. Kuri mīl komfortu un ērtības, vienlaikus vēloties uzticamu auto, kas nebaidās no darba.

Atslēgvārdi: USCAR, AmeerikaAuto, RAM, Noliktavas piedāvājums

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mercedes-Benz GLS

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Mercedes GLS dīzeļdzinējs demonstrē iespaidīgu jaudu un mieru. Elegantajā SUV salonā ērti varēs justies septiņi pasažieri, taču nedaudz liek vilties uzbūves kvalitāte un braukšanas komforts, ja ņemam vērā, ka šis ir luksusa klases SUV par ievērojamu cenu. Mūsuprāt, 450d ir visizdevīgākā versija.