Ģimenes auto ar 1 l/100 km patēriņu – Škoda Kodiaq iV plug-in hibrīda lietotāja pieredze
Škoda Kodiaq plug-in lietotāja pieredze
Iespēja braukt, netērējot degvielu
Ģimenes auto ar iespaidīgu salona ietilpību

Kā tu nonāci līdz idejai, ka tev ir nepieciešams ārēji uzlādējamais (plug-in) hibrīds?
Fakts, ka varu uzlādēt automašīnu darbavietā, bija ļoti nozīmīgs faktors. Tas ļauj būtiski ietaupīt, jo ikdienā pārvietojos, izmantojot tikai akumulatorā uzkrāto enerģiju. Dzīvoju Purvciema pusē, darbā uzlādēju auto, aizvedu uz bērnus uz pulciņu, atbraucu atpakaļ – degvielu nedēļas skrējienā neleju vispār. Protams, arī 4500 eiro valsts atbalsts ir svarīgs. Ja darbavietā nebūtu pieejama uzlāde, tad izskatītu arī citas alternatīvas.
Cik garu distanci var nobraukt, izmantojot elektrību?
Ziemā ar pilnībā uzlādētu bateriju var nobraukt 65 – 75 km, vasarā virs 100 km. Akumulatoru var uzlādēt arī 50 kW ātrajā stacijā, taču, darbā izmantojot WallBox, uzlādei pietiek ar divām stundām.
Kā ar brīžiem, kad akumulators ir tukšs?
Kopš auto iegādes esmu nobraucis vairāk nekā 10 000 km un mans vidējais degvielas patēriņš ir 1 l/100km. Protams, kad baterija ir tukša, tad dzinējam degviela garšo, sasniedzot patēriņu 7-8 l/100km. Hibrīda režīmā patēriņš ir ļoti niecīgs, 3-4 l/100km. Viss ir ļoti atkarīgs no tā, kur tu brauc un kāda ir noslodze.
Tas nozīmē, ka labāk veikt uzlādi.
Ja vēlies zemu patēriņu, baterija būs jāuzlādē. Ir pat dažas bezmaksas vietas, kur to var izdarīt. Publiskajā stacijā 100 km uzlāde maksās 6 eiro. Ar degvielu 100 km brauciens izmaksās 7 - 12 eiro. Ziemā publiskajā stacijā uzlādēšanas izmaksas būs līdzvērtīgas braucienam ar iekšdedzes auto. Vasarā uzlāde būs krietni izdevīgāka. Esmu laukos arī no 220 V mājsaimniecības ligzdas lādējis, nakts laikā to var izdarīt.
Vai bija arī citas alternatīvas?
Skatījos arī VW Tayron, bet tas škita mazāks pēc sajūtām. Man gribas, lai uzreiz ir ērtuma sajūta un daudz vietas. Kodiq tāds ir. Šeit ir arī kvalitatīvs salons ar mīkstiem apdares materiāliem. Piemēram, Cupra man likās plastmasīgāka.
Ar 204 ZS jaudu ir pietiekami?
Pilnībā pietiek, jo Latvijā nav kur skriet. Rīgā ir daudz 30 km/h zonas, sodi ātri saskrien.
Kas mudināja pāriet no lietotas automašīnas uz jaunu?
Tie ir racionāli apsvērumi, jo arī lietotam auto jāpērk ir OCTA un KASKO, ko papildina negaidīti remonti. Jauna automobiļa gadījumā visu var vieglāk plānot, baudīt komfortu un nedomāt par liekām problēmām.
Automašīna maksā kā puse no divistabu dzīvokļa. Tas nav lēti, taču daudzi no mums ļoti daudz laika pavada braucot – stunda uz darbu, stunda atpakaļ. 10 – 20% sava darba laika pavadu mašīnā, dažreiz pat vairāk. Vēlos izjust ērtības.
Kāpēc tieši Škoda Kodiaq?
Dīleris nodrošināja 45% atpirkuma vērtību, ko papildina valsts atbalsts un salona sniegtā 1000 eiro atlaide. Ikmēneša maksājums ir pieticīgs. Ieskaitot apdrošināšanu, tie ir apmēram 350 eiro mēnesī. Es neleju degvielu, izbaudu komfortu un man ir sirdsmiers.
Kodiaq galvenais trumpis ir lielums. Aizmugurē ērti var ielikt divus bērnu sēdeklīšus, bet bagāžniekā bez raizēm ietilpst bērnu rati. Ne velti Kodiaq ir ļoti bieži redzams uz mūsu ceļiem! Uzticību raisa arī tas, ka tā pamatā ir Volkswagen tehnoloģijas.
Vai ir bijusi pieredze ar servisu?
Gadās pa kādai bērnu kļūdai, kā jau visām jaunām mašīnām. Piemēram, bija viena elektroniska kļūda, taču Verte Auto dīleris šo kļūdu redzēja attālināti. Ar mani sazinājās jau nākamajā dienā un veicu pierakstu. Viss ļoti ātri! Tāpat var iegūt arī dažādus uzlabojumus, piemēram, atpakaļskata kamera kļuvusi kvalitatīvāka pēc programmatūras atjaunināšanas.
Aplūko jaunāko Škoda modeļu piedāvājumu šeit!
Pāreja no lietota auto uz jaunu – kāds bija galvenais pamudinājums?
Iepriekšējā automašīna nebija bieži jāremontē, taču jaunam auto ir garantija – manā gadījumā 5 gadi vai 150 000 km. 100 000 km periodā man servisā jābūt tikai 3 reizes. Tāpat plug-in hibrīdam nav ikgadējā ekspluatācijas nodokļa, kas būs labs bonuss arī nākamajam saimniekam. Tev nav jādomā par lietām par kurām, tev nevajadzētu domāt. Samaksā līzinga maksājumu, nomaini riepas un turpini rullēt! Tā šobrīd ir ļoti pieprasīta lieta. Kā saka - jauns auto ir jauns auto!
Kādas ir braukšanas sajūtas?
Man ļoti patīk tas, kā šis auto brauc ar elektrību. Es neteiktu, ka esmu izteikti zaļi domājošs, bet man patīk gaitas īpašības un klusums. Savu artavu dod arī akustiskais stiklojums. Cik līgani tas uzņem ātrumu - lidmašīnas sajūta! Nejūtos, ka būtu džipā vai laivā, jo tas brauc kā sedans ar iespēju sēdēt augstāk. Es pat sāku domāt, ka nākamais varētu būt elektroauto.
Cilvēki baidās no 100% elektriska auto. Bet, ja tā padomā, cik reizes es dodos izbraucienā, kas garāks par 300 – 400 km? Vienreiz vai divreiz gadā. Tajā posmā, kur es braukšu, man būs kur uzlādēt. 20 minūtes iedzeršu kafiju un braukšu tālāk. Ir vienkārši jāizmēģina.
Piekrīti, ka plug-in kalpo kā pārejas no iekšdedzes uz elektroauto?
Pilnībā piekrītu! Es jau šobrīd sevi pieķeru pie domas, ka braucot meklēju, kur uzlādēt bateriju, lai arī uzpildīt bāku būtu krietni ātrāk. Radies pieradums.
Vai ir kas tāds, ko vēlētos šajā auto uzlabot?
Plug-in hibrīdam vajag 4x4 pilnpiedziņu – tas būtu punkts uz “i”. Tas īpaši noderētu ziemā. Pie ātrumpārslēga, kas atrodas uz stūres kolonnas, gan vajadzēja pierast. Tagad liekas ļoti ērti. Iekāpjot citā auto, netīšām ieslēdzu vējstikla tīrītājus.
Kādas funkcijas vari izcelt?
Smart Dials grozāmas pogas ir labākā lieta, kas izdomāta. Ļoti ērti! Vienlaikus, panelis nav pārbāzts ar elektroniku. VW man nepatīk skārienjūtīgā slīdvirsma zem ekrāna. Šeit skārienvirsmas ir tur, kur tām jābūt.
No vadītāja sēdekļa var regulēt blakussēdātāja sēdekli. Īpaši ērti tas ir brīdī, kad meita blakus bērnu krēsliņā aizmieg, tad viņai varu pieregulēt ērtāku pozīciju. Matrix gaismu tehnoloģija ir pilnīgs kosmoss – tumšajā laikā ļoti noderīgi. Turpmāk pat neizskatīšu automašīnas, kurām nav šādu gaismu. Tāpat ir arī viedtālruņa lietotne, kurā var redzēt braukšanas datus, patēriņu, izmaksas. Varu attālināti ieslēgt salona apsildi. Ļoti īsā laikā salonā jau ir 23 grādi, nevienam nav jāsalst vai jākasa stikli. Kamēr man nokususi mašīna, kaimiņi tīra! Perfekti! Vasarā salonu var atdzesēt.
Škoda ļoti lepojas ar Simply Clever risinājumiem.
Ledus skrāpīti neizmantoju, jo auto vienmēr jau ir silts, bet citas lietas gan. Bērnam somu uzkarinu uz āķīša bagāžniekā, pārtikas maisu nostiprinu ar pārvietojamo barjeru. Sievu pārsteidzu, parādot, ka durvīs ir lietussargs. Mantām domātos tīklus neesmu izmantojis, bet tie var būt noderīgi.
Kam Kodiaq būtu vislabāk piemērots?
Ģimenei ar bērniem, kam ir uzlādes iespēja pie mājas vai darba. Tiem, kuriem patīk ceļot un līdz jāņem daudz mantu. Šeit pastāv iespēja arī gulēt salonā, ja nolaid aizmugures sēdekļus. Latvijā arī daudzi vecāka gadagājuma cilvēki brauc. Šis auto rada labu sajūtu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...