Auto lietošana
Ko nozīmē garantija?
Pērkot jaunu auto, tam ir vismaz 2 gadu garantija. Tā faktiski ir apdrošināšana pret mehāniska rakstura problēmām, kurā ražotājs apņemas samaksāt par atsevišķu komponentu remontu, ja tie salūst, vai nestrādā, kā nākas.
Lai pretendētu uz garantijas remontu, jums strikti jāievēro garantijas noteikumi – tāpēc kārtīgi tos izlasiet.- Garantijas noteikumi ir kā līgumsaistības – tāpēc, pirms sākat kaut ko darīt, izlasiet uzmanīgi, kas tajos rakstīts. Pārbaudiet, ko īsti garantija sedz un ko – nē. Daudzi uzskata, ka garantija sedz visus defektus, taču patiesībā tā nekad nav.
- Garantijas noteikumi pieprasa noteiktu rīcību no auto īpašnieka puses – daudzi saņem garantijas remonta atteikumu, jo nav veikuši servisa apkopi saskaņā ar ražotāja noteikto intervālu, piemēram, ik pēc 15 tūkstošiem kilometru. Servisa intervālus nosaka ražotājs, katram ražotājam vai auto tie ir citi. Tāpēc ievērojiet šos noteikumus, ja vēlaties pretendēt uz garantijas remontu, ja kaut kas sabojāsies.
- Pārbaudiet garantijas noteikumus - vai tie ļauj automašīnu remontēt kaut kur
citur, izņemot pie oficiālā dīlera. Atsevišķās Rietumvalstīs ir izplatīta prakse auto apkopes veikt servisos, kam ir ražotāja izsniegta franšīze, taču Latvijā šī prakse netiek piekopta, kaut gan nekas to neaizliedz.
- Neviena garantija nedrīkst ierobežot pircēja tiesības –
tādas, kā piemēram, atteikties no nekvalitatīvas preces.
- Ražotāja garantija parasti ir vismaz 2 gadi, pārsvarā 3, taču dažiem auto garantijas termiņš ir pat līdz 7 gadiem.