Volkswagen Golf 1,4 TSI
Whatcar.lv testē Golf VI 1.4 TSI
160 ZS, 240 Nm
Septiņpakāpju DSG transmisija
1.4 TSI 160 ir jaudīgākā sestās paaudzes Volkswagen Golf versija – protams, līdz brīdim, kad parādīsies jaunais Golf GTI. Taču tas nav gaidāms ātrāk par nākamo vasaru, tāpēc Whatcar.lv ķērās pie tā, kas pašlaik Latvijā ir pieejams – 160 ZS tiešās iesmidzināšanas turbo kompresordzinēja.
Lai gan tas nav nekāds spridzeklis, tas nav arī gliemezis – Golf
1.4 TSI dinamika ir salīdzināma ar BMW 120i, taču VW ir ekonomiskāks. Turklāt
tas pieejams ar septiņpakāpju divsajūgu DSG pārnesumkārbu, kas
funkcionē gan kā manuālā transmisija bez sajūga pedāļa, gan arī – kā automātiskā
pārnesumkārba.
Pārdošanā ir arī 1.4 TSI
ar 122 ZS jaudu, kas pieejams arī ar sešpakāpju manuālo transmisiju, taču 160 ZS dzinējam
DSG ir vienīgā piedāvātā komplektācija, un jāatzīst – tā ir fantastiska
pārnesumkārba. Starp citu, Golf vairs netiek komplektēts ar parasto automātisko transmisiju.
Spēcīgi nospiežot gāzes pedāli, zem Golf motora pārsega
esošais kompresordzinējs iegārdzas, taču līdzko pārliecinošais paātrinājums
vainagojas ar vienmērīga ātruma sasniegšanu, motora troksnis pazūd un dzirdama
vien ziemas riepu protektora švīkstoņa.
Tomēr reāla uzrāviena, ko varētu gaidīt no
auto ar šādu dzinēju, nav, kaut gan visi 240 Nm ir pieejami jau no 1500
apgriezieniem. Iecērtot pedāli grīdā, atrodoties trešajā vai ceturtajā
pārnesumā, pirmajā brīdī rodas iespaids, ka zirgspēki ir aizbēguši atpakaļ pie
zirgiem.
Tomēr jāatceras, ka tas tomēr ir 1,4 litru dzinējs, tāpēc kopumā auto
dinamikai nav ne vainas, ņemot vērā arī mazo degvielas patēriņu. Kā transportlīdzeklis,
tas sevī iemieso faktiski visu, ko Golf pircēji jebkad vēlētos sagaidīt no
sava auto.
Jaunā Golf
pamatā ir iepriekšējās paaudzes modelis, taču tas ir ieguvis jaunu, izteiktāku
ārieni, kas tapusi dizainera Valtera de Silvas izstrādātajā Volkswagen dizaina
valodā. Ietilpība ir tāda pati kā agrāk, taču salonā tagad ir lielāks klusums.
Arī apdares kvalitāte ir tādā pašā līmenī, kādu izdevās sasniegt iepriekšējās
paaudzes modelim. Varētu pastrīdēties par atsevišķiem apdares elementiem,
piemēram, „viltus karbonu”, jeb oglekļšķiedras plastmasas imitāciju, kāda bija redzama
Whatcar.lv testa auto. Tomēr viss turas
kopā itin cieši un negrab.
Par gaitu un vadāmību sūdzēties nevar – sestās paaudzes Golf saglabājis sava priekšteča labākās īpašības, turklāt gardēžiem ir iespēja papildināt savu Golf ar adaptīvo atsperojumu, līdzīgu tam, kāds pieejams arī Passat CC un Scirocco.
Whatcar.lv testēja:
Volkswagen Golf Comfortline 1.4 TSI
Jauda: 160 ZS, 240 Nm
Lasi jaunā Volkswagen Golf testu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...