Testa brauciens

Opel Insignia 2.0 Turbo

Whatcar.lv testē Opel Insignia 2,0 NHT
Elastīgs turbodzinējs
Solis biznesa klases virzienā

Mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka sākotnēji Opel jauno auto bija gatavi atkal saukt par Vectra. Tomēr galu galā General Motors, kura paspārnē atrodas Opel, nolēma, ka auto piedzīvojis tik lielas pārmaiņas, ka pelnījis citu vārdu. Tā radās Insignia, ar kura palīdzību General Motors vēlas sākt jaunu ēru Opel attīstībā, ēru, kuru raksturo stilīga āriene un kvalitatīvs interjers.  

Dinamika

Whatcar.lv testēja Insignia ar 2,0 litru benzīna turbodzinēju, kas attīsta 220 ZS pie 5300 apgriezieniem minūtē, kamēr maksimālais griezes moments – 350 Nm – pieejams starp 2000 un 4000 apgriezieniem. Šim dzinējam spēka ir vairāk nekā vajag, tas strauji nes Insignia uz priekšu, sasniedzot 100 km/h 7,8 sekundēs. Vidējais degvielas patēriņš – mazliet zem 10 litriem uz 100 km. Sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbība ir nevainojama, to pašu var teikt arī par dzinēja skaņu – neuzbāzīgu, bet apņēmīgu rūkoņu ikreiz, kad gāzes pedālis tiek nospiests stingrāk.

Turpinot par šo tēmu – Whatcar.lv testa auto pamataprīkojumā iekļauta Flex-ride sistēma, kas ļauj izvēlēties noskaņojumam atbilstošu braukšanas režīmu – „sport” vai „tour”. Vai arī nevienu no abiem. Izvēloties kādu no šiem iestatījumiem mainās ne tikai ciparnīcu apgaismojums, tiek mainīta arī stūres sistēmas un gāzes pedāļa atsaucība, kā arī piekares cietība. Jāatzīst, ka „sport” režīmā, kad ciparnīcas iemirdzas sarkanas kā satrakota vērša acis, Insignia nebūt nepārvēršas par rēcošu sacīkšu monstru. Gluži otrādi, nedaudz konkrētākā, stingrākā stūrēšana un asākā gāzes pedāļa reakcija ir tieši tas, ko mēs izvēlētos ikdienas braukšanai.

Gaita un vadāmība

Pārsteidzoši, bet pat ar salīdzinoši cietāko piekares iestatījumu Insignia labi panes Latvijas ceļu seguma īpatnības, kas ir slavējami, jo dažos citos auto šādas sistēmas kā Flex-ride noder vien pusstundai – paspēlējoties ar režīmiem, vadītājs nereti konstatē, ka „sport” ir pārāk ciets bet „comfort” - pārāk mīksts regulējums un tāpēc pārslēdz sistēmu atpakaļ automātiskajā režīmā.

Opel Insignia projekta vadītājs Džims Frederiko intervijā What Car? atzina, ka lēmumu par to, kādai jābūt Insignia vadāmībai, viņš pieņēmis uz Vācijas autobāņa, sēžot pie Ford Mondeo stūres. Viņa lēmuma rezultāts ir auto, kas izceļas ar nevainojamu taisnvirziena stabilitāti, bet nav tik aizraujoši provokatīvs kā Mondeo – toties krietni labāks nekā Vectra. 

Salons

Arī salona apdare ir liels solis uz priekšu, turklāt aprīkojumā iespējama virkne tādu komforta elementu, par kādiem šī kalibra ģimenes auto īpašnieki agrāk varēja vien sapņot, piemēram – sēdekļu ventilācija. Daudzās elektroniskās funkcijas sasniedzamas arī ar centrālā slēdža palīdzību – kā ikvienā auto, kas tēmē biznesa klases virzienā. Atpakaļskata redzamību gan traucē druknie jumta balsti un mazais aizmugures logs, taču tā mūsdienās ir ļoti izplatīta kaite daudziem jaunajiem auto. To atrisina distances sensori. 

Jums patiks: labāks nekā Vectra

Jums nepatiks: daudz lielāks nekā Vectra

Lasi detalizētu Opel Insignia testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.