Opel Insignia ecoFLEX
Whatcar.lv brauc ar Insignia ecoFLEX
Vidējais patēriņš zem 6 litriem
Tikai 300 eiro dārgāks

Dzinējs
Opel norāda, ka mērķis bijis radīt videi draudzīgu auto, kas saglabājis standarta Insignia labās īpašības. Uzreiz jāatzīst – uzdevums izpildīts godam. Opel Insignia ecoFLEX ir aprīkots ar 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 160 zirgspēku jaudu un 380 Nm griezes momentu. Ar šādiem parametriem sprints no 0 līdz 100 km/h aizņem vien 9,5 sekundes.
Ražotāja norādītais vidējais patēriņš – vien 5,2 litri uz
100 km – ir pilnībā atbilstošs reālajai dzīvei, taču Whatcar.lv pārliecinājās,
ka tas var būt gan mazāks, gan arī – lielāks. Pat nedomājot par ekonomiju,
testa auto dienas beigās uzrādīja vidējo patēriņu zem sešiem litriem uz 100 km.
136 g/km CO2 izmešu daudzums gan Latvijas iedzīvotājiem pagaidām neko neizsaka,
taču domāts, lai iepriecinātu to valstu iedzīvotājus, kur auto nodokļi tiek
rēķināti tieši pēc šī skaitļa.
Jaunievedumi
Bez degvielas patēriņa samazinājuma, Insignia ecoFLEX ieguvums ir arī pārnesumkārba. Pirmie divi pārnesumi padarīti nedaudz īsāki, savukārt sestais, pēdējais pārnesums, ir garāks un piemērotāks tieši braukšanai pa šoseju. Vēl viens jaunievedums ir sensori katram no četriem dzinēja cilindriem, kas nemitīgi mēra kompresijas pakāpi, un regulē degvielas iesmidzināšanas daudzumu. Insignia ecoFLEX piedzīvojis arī vairākus aerodinamiskus uzlabojumus – auto kļuvis nedaudz zemāks, ieguvis jaunas riepas un lielāku plastikāta bākas aizsargu.
Uz ceļa šis ekoloģiski draudzīgākais auto uzvedas tieši tā
par kā jebkura cita Insignia versija, tomēr izmaiņas pārnesumkārbā liek par
sevi manīt uz šosejas, jo ar sesto pārnesumu motors bez piepūles sāk darboties
tikai pie ātruma, kas Latvijā draud ar soda punktiem.
Spriedums
Šobrīd ar ecoFLEX tehnoloģijām tiek aprīkotas Insignia
sedana un hečbeka versijas, taču jau drīz būs pieejams arī universālis Sports
Tourer. Tāpat ecoFLEX uzlabojumus drīz piedzīvos arī 2,0 litru bi-turbo dīzeļdzinējs. Tomēr pagaidām netiek plānots, ka Insignia ecoFLEX varētu komplektēt arī ar automātisko pārnesumkārbu - jo standarta 2,0 litru dīzeļdzinēja modifikācijai tā ir pieejama.
Tomēr slavējami, ka cena par Insignia ecoFLEX ir vien aptuveni 300 eiro liela
piemaksa pie standarta cenas. Lieki piezīmēt, ka cilvēkiem, kam ikdienā
jāpārvar lieli attālumi, šo summu uz degvielas ekonomijas rēķina izdosies
atpelnīt bez lielām pūlēm.
Jums patiks: Mazs degvielas patēriņš, dinamika
Jums nepatiks: nav pieejams ar automātisko pārnesumkārbuKarstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...