BMW 5.sērijas Gran Turismo
Whatcar.lv brauc ar 530d GT
Pārdošanā - šobrīd
Cena no 58 830 eiro
Tas ir liels, jo daži pircēji vēlas labu ceļa pārredzamību,
taču tas nav tik liels, kā X5 apvidnieks. Tas ir ietilpīgs, jo pircēji vēlas
praktiskumu, taču negrib braukāt apkārt ar universāli. Tas var lepoties ar izsmalcinātu apdari, jo daži
pircēji vēlas 7.sērijas BMW cienīgu luksusa līmeni, taču šajos krīzes laikos
nevēlas zīmēties, vizinoties lielā
limuzīnā.
Dinamika un komforts
Whatcar.lv devās izbraucienā ar GT 530d, kuram zem motora
pārsega atrodas lieliskais 3,0 litru dīzeļdzinējs ar 245 ZS un 540 Nm lielu
griezes momentu, kas ļauj 100 km/h sasniegt mazāk kā 7 sekundēs. Jaudas šim dzinējam netrūkst visai plašā
ātruma diapazonā, turklāt tas lieliski strādā tandēmā ar jauno astoņpakāpju
automātisko pārnesumkārbu, nešaubīgi, ātri un nemanāmi mainot pārnesumus atbilstoši
situācijai un vadītāja iegribām.
Salonā valda klusums, taču no auto, kura nosaukums ir Gran
Turismo, varētu vēlēties kaut ko vairāk. Par dzinēju sūdzību mums nav, taču
ceļa trokšņi ir dzirdami pat salīdzinoši nelielā ātrumā, arī piekares trokšņi
laiku pa laikam var atgādināt par Latvijas ceļu stāvokli.
Gaita un vadāmība
Tomēr jums ir iespēja kaut ko mainīt, izvēloties kādu no piekares un transmisijas režīmiem , izmantojot Adaptive Drive pakotni, kas piedāvā trīs režīmus – Normal, Sport un Sport +. Normal ir kompromiss starp komfortablu gaitu un vadāmību un ikdienas situācijās ar to arī pietiek. Sport režīmā piekare kļūst cietāka, bet pārnesumkārba – atsaucīgāka, taču Sport + režīmā papildus jau nosauktajam pazūd arī atsevišķi elektroniskie drošības palīgrīki.
Lai gan minētās iespējas paver plašas iespējas kontrolēt
gaitu un vadāmību, mums nav pārliecības, ka ikdienā jums gribēsies nepārtraukti
mainīt šos režīmus, līdzko mainās ceļa segums. Iespējams, tieši tāpēc, ka tas
ir BMW, mūsu prasības ir tik augstas. Tāpēc aizdomīga šķiet pārāk vieglā stūres
reakcija, kā arī fakts, ka tā nebūt nav tik informatīva, kā vienam otram citam
BMW produktam. Kaut gan, ņemot vērā auto
izmērus, saķere ar ceļu ir laba un stabilitāte – pārliecinoša.
Salonā 5.sērijas GT pārsteidz ar augstas kvalitātes apdari, kurā saskatāmi daudzi elementi no klasi augstākā 7.sērijas limuzīna. Arī interjera dizains ir līdzīgs – pogu un slēdžu nav daudz, jo visu var izdarīt ar iDrive, taču tas, ko var nospiest vai pagriezt, ik brīdi atgādina par BMW vēlmi iepatikties potenciālajiem 7.sērijas pircējiem, kam patīk no dzīves ņemt pašu kvalitatīvāko un labāko.
Lai gan BMW varētu mēģināt apgalvot pretējo, šis auto tomēr labāk kalpos kā četrvietīgs, nevis piecvietīgs braucamais. GT 530d, ar kuru brauca Whatcar.lv, bija elektriski regulējamas aizmugures sēdvietas ar atgāžamām atzveltnēm, kas faktiski ir tikpat komfortablas, kā priekšējās – ja ne vēl ērtākas.
Bagāžnieks ir liels, taču ne tik liels, kā varētu gribēt,
kaut gan maz ticams, ka šis būs šķērslis potenciālajiem GT pircējiem
Latvijā. Savdabīgs ir divdaļīgais bagāžnieka
vāks – tam, ja nepieciešams, var atvērt tikai apakšdaļu, tā pasaudzējot salonā
sēdošos no iespējamās auksta vēja brāzmas laikā, kad vadītājs nolēmis kaut ko
no tā izņemt. Taču reālajā dzīvē daudz ērtāk ir atvērt visu vāku, kas ļauj ātri
manipulēt ar bagāžniekā esošajām kravām.
Spriedums
5.sērijas Gran Turismo ir neparasts auto, kuram līdzīgu šobrīd nav. Tas ir liels luksusa hečbeks, kas dominē paša radītā nišā. Būdams BMW, tas noteikti atradīs savus fanus ātrāk, nekā to izdarīja tāds nišas produkts, kā R-Klases Mercedes-Benz. Tomēr cenšoties būt vairāki auto vienā personā, 5.sērijas Gran Turismo īsti nav neviens no tiem.
Jums patiks: luksusa līmenis salonā, lielisks dīzeļdzinējs un pārnesumkārba
Jums nepatiks: izskatās pēc liela hečbeka, ne tik praktisks, kā varētu padomāt
Lasi izvērstu BMW 5.sērijas Gran Turismo testu, salīdzini cenas un aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...