BMW 535i
Whatcar.lv iemēģina jauno 5.sērijas BMW
535i ar 3,0 litru benzīna turbodzinēju
Cena no 52 450 eiro
Ne velti 5.sērijas BMW ir viens no populārākajiem auto
Latvijā. Līdzšinējās, piektās paaudzes modelis daudziem auto pircējiem kalpojis
par mērauklu, pēc kuras tiek spriests arī par pārējiem biznesa klases auto. Tāpēc
to pārspēt nav viegls uzdevums. Taču Whatcar.lv testa brauciens ar jauno,
sestās paaudzes BMW apliecina, ka šo uzdevumu BMW ir izpildījuši ar uzviju.
Dinamika
Mēs devāmies izbraucienā ar BMW 535i, kuram zem motora pārsega atrodas 3,0 litru benzīna turbodzinējs. Savienots ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, tas demonstrē vienmērīgu jaudas padevi jau no zemiem apgriezieniem, taču tā spēks vidēju apgriezienu diapazonā ir iespaidīgs. Jau standarta režīmā (NORMAL) ar tā muskuļiem pilnīgi pietiek, lai veiktu dinamiskus apdzīšanas manevrus, taču īpaši azartiskai braukšanai ir pieejami arī SPORT un SPORT+ režīmi.
Lai vai kādu režīmu jūs izvēlētos, pārnesumu maiņa ir nemanāma un auto nekavējoties reaģē uz vadītāja komandām. Tāpēc lielākā daļa pircēju, tāpat kā līdz šim, izvēlēsies BMW ar automātisko pārnesumkārbu.
Aprīkojums
Mums gan nav pārliecības, vai lielākajai daļai pircēju ir vērts investēt teju pusotru tūkstoti eiro vērtajā, aktīvajā četru riteņu stūres sistēmā (Integral Active Steering). Tās darbība izpaužas šādi – ja auto ātrums ir zem 60 km/h, sistēma pagriež aizmugures riteņus pretējā virzienā, nekā priekšējos.
Tas lieti noder, piemēram, manevrējot mājas iekšpagalmā, vai novietojot auto stāvvietā. Savukārt, ja ātrums ir virs 60 km/h, aizmugures riteņi pagriežas tajā pašā virzienā, kurā priekšējie, tādējādi ļaujot veikt asākus pagriezienus. Tomēr Whatcar.lv testa brauciena laikā nepieciešamība veikt šādus manevrus radās ļoti reti. Taču nostiprinājās pārliecība, ka 5.sērijas BMW uz ceļa turas ļoti stabili, neatkarīgi no tā, cik enerģiski vadītājs rīkojas ar stūri un gāzes pedāli.
No daudzajiem elektroniskajiem papildaprīkojuma elementiem, mūsuprāt, pats ievērojamākais ir aktīvā piekares sistēma (Adaptive drive), kas maksā nedaudz virs divarpus tūkstošiem eiro. Izmantojot virkni sensoru, sistēma vēro jūsu ātrumu, braukšanas stilu un ceļa seguma stāvokli, pielāgojot piekares stingrību atbilstoši situācijai.
Turklāt, izmantojot iespēju izvēlēties braukšanas režīmu COMFORT, tiek novērsta problēma, ko daži uzskatīja par iepriekšējās paaudzes 5.sērijas BMW mīnusu, proti – pacietā gaita. Tādējādi ar jauno 5.sērijas BMW iespējams piedzīvot luksusa auto cienīgu braukšanas baudu, ko papildina lieliskā trokšņu izolācija.
Taču nedomājiet, ka jaunais 5.sērijas BMW tāpēc ir kļuvis „mīkstāks”.
Tā saķere ar ceļu ir labāka nekā visiem iepriekšējiem šī modeļa BMW, turklāt tas
ir fantastiski manevrētspējīgs. Arī asā
bremžu reakcija lieku reizi apstiprina BMW nolūku atrasties starp labākajiem sportisko
sedanu ražotājiem.
Komforts
Jaunais 5.sērijas BMW ir garāks nekā līdzšinējās paaudzes modelis un tam ir saīsināta jaunā 7.sērijas BMW šasija. Tas nozīmē, ka drusciņ vairāk vietas ir visiem pasažieriem, tai skaitā aizmugurē sēdošajiem. Taču, lai arī BMW apgalvo, ka auto ir piecvietīgs, diez vai to novērtēs tie, kam nāksies sēdēt aizmugurē pa vidu, jo druknais transmisijas tunelis laupa vietu kājām.
Interjers ir ļoti kvalitatīvi nostrādāts, izmantojot augstvērtīgus materiālus. Paneļa centrā ir jaunākā iDrive sistēma, kas ļauj orientēties daudzajās izvēlnēs, kuru skaits atkarīgs no tā, cik čakli ir atzīmēti krustiņi garajā papildaprīkojuma sarakstā.
Tieši šī iemesla dēļ testa braucienam piedāvātā BMW cena no nepilniem 53 tūkstošiem eiro bija izaugusi līdz 82 tūkstošiem eiro. Taču biznesa klasē tas nav nekāds pārsteigums, un, mūsuprāt, tādiem ražotājiem kā Audi, Jaguar un Mercedes-Benz ir pēdējais laiks sākt satraukties.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...