Opel Astra 1,6 Turbo
Whatcar.lv iemēģina Astra 1,6 Turbo
180 ZS un sešpakāpju manuālā pārnesumkārba
Pārdošanā - tagad

Par to, cik liels solis uz priekšu Opel modeļu gammā ir jaunākās paaudzes Opel Astra, rakstījām jau pēc starptautiskā testa brauciena Frankfurtē pērnā gada rudenī un kopš tā laika mūsu domas nav daudz mainījušās.
DzinējsJau pirms iekāpšanas šajā testa auto, kam zem motora pārsega
ir 1,6 litru benzīna turbodzinējs, mēs zinājām, ka tas ir labākais, kas
atrodams Astra dzinēju paletē.
Būdams savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, tas nevainojami „ceļ” jau no zemiem apgriezieniem, turklāt ar 180 ZS jaudu un 230 Nm griezes momentu tas spējīgs no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 7,9 sekundēs. Ar šādiem dinamikas rādītājiem tas ir ātrākais Opel Astra, kāds šobrīd ir pieejams.
Dzinējs ir pārsteidzoši kluss, izņemot gadījumus, kad nākas cītīgāk spiest gāzes pedāli – turklāt līdz zināmam brīdim 1,6 turbo motora skaņa pat ir
kvalificējama kā patīkami sportiska.
Bez lieliskā 1,6 litru turbodzinēja, gaita un vadāmība ir vēl viens Astra veiksmes stāsts – šajā ziņā tas nopietni pietuvojies starp mazo ģimenes auto klases līderiem - Focus un Golf.
Whatcar.lv testa auto bija uzlabots ar papildaprīkojumā pieejamo FlexRide sistēmu, kas nepārtraukti novēro vadītāja braukšanas stilu, atbilstoši pielāgojot amortizatoru, gāzes pedāļa un stūres reakcijas asumu.
Kā tā darbojas? Pārsvarā – neuzbāzīgi, jo tās nolūks ir pielāgoties vadītājam, nevis otrādi. Taču uz paneļa ir divas pogas – Sport un Tour, kas ļauj pašam manipulēt ar šo sistēmu.
Aktivizējot Sport režīmu, pārmaiņas ir acīmredzamas, jo īpaši, ja braucat
diennakts tumšajā laikā. Ciparnīcas uzliesmo sarkanā krāsā kā satrakota vērša
acis, bet auto nevilšus sāk kustēties straujāk, pat ja labā kāja uz gāzes
pedāļa nav pakustējusies.
Kamēr Sport režīms padara stūres reakciju un piekari
stingrāku, Tour to atvieglo. Taču kopumā nav jūtama milzu atšķirība no Astra ar standarta piekari, kas ir gana stingra, lai stabili un ātri izbrauktu asus līkumus,
taču pietiekoši piekāpīga, lai apslāpētu pavasarīgās plaisas un bedres Latvijas
ceļu asfaltā.
Tāpēc, mūsuprāt, tērēt 1257 eiro par FlexRide sistēmu nav vērts – sākumā paspēlēties ar to ir interesanti, bet diez vai kāds to spēs novērtēt pusgadu pēc auto iegādes.
Aprīkojums
Astra ir paveicies, ka Opel, tēlaini izsakoties, to ir
veidojuši no tā paša māla, kas izmantots klasi augstākajā Insignia, jo rezultāts ir vienlīdz labas kvalitātes
produkts - tikai daudz kompaktākā veidolā.
Jo īpaši uzskatāmi tas redzams šajos attēlos redzamajā auto, kurā ir praktiski viss iespējamais aprīkojums, kāds tiek piedāvāts Opel Astra pircējiem – sākot no precīzas, ērti lietojamas navigācijas ierīces līdz pat nokrišņu un distances sensoriem, par ādas salona apdari un divzonu klimatkontroli nemaz nerunājot.
Viduskonsole gan šī iemesla dēļ šķiet pārāk pārblīvēta ar dažāda izmēra pogām, taču pie tām nav grūti pierast - jau otrajā piegājienā ir skaidrs, ko brauciena laikā vajadzēs un ko nevajadzēs izmantot. Psiholoģiski palīdz arī viltus alumīnija apdare, kas iekļauj viduskonsoli – tā it kā satur kopā šo pogu un slēdžu ganāmpulku, kurā ir gan navigācijas kontroles taustiņi, gan vadības ierīces tālrunim, salona ventilācijai un audiosistēmai.
Spriedums
Neliela tilpuma turbodzinēja izmantošana palīdz sasniegt labu līdzsvaru starp jaudu un degvielas ekonomiju. To lieliski demonstrē arī 1,6 Turbo. Tāpēc, ja ir nolūks iegādāties Opel Astra, mēs noteikti iesakām apsvērt šī dzinēja izvēli.
Vienlaikus jāatzīst, ka, lai arī ļoti patīkams, komforta aprīkojums
tomēr nav par velti. Pagaidām Opel nav vēl sadūšojušies mīt korejiešu autoražotāju
pēdās un piedāvāt visu par vienu cenu. Tāpēc šāds Opel Astra jums izmaksās virs 25 tūkstošiem eiro – proti, ciparu, kas tiek prasīts par Volkswagen Golf Highline,
vai, vēl labāk – Golf GTI. Un tā, lūk, ir viela pārdomām.
Jums patiks:izskats, interjers, dinamika, gaitas komforts
Jums nepatiks:tālākpārdošanas vērtības kritums, ceļa pārredzamība krustojumos
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...