Pirmie iespaidi: Audi A1
Whatcar.lv brauc ar Audi A1
Audi A1 1,4 TFSI Ambition
Cena no 22 060 eiro

Audi A2 savulaik neguva cerēto atbalstu, jo cilvēki vēl
nebija gatavi maksāt Audi cenu par mazauto. Toreiz Audi krietni aizsteidzās
priekšā laikam, taču ideja nebija slikta.
Šogad klajā nākušajam Audi A1 tāds liktenis nedraud. Kāpēc? Vispirms, ir nobrieduši apstākļi mazu, elegantu, premium klases mazauto nākšanai klajā. Labi situēti cilvēki labprāt pārsēžas mazākos auto, taču vienlaikus grib saglabāt savu ierasto komforta vidi. Jau šopavasar Ženēvas autošovā Whatcar.lv aptaustīja Aston Martin, kas veidots uz Toyota iQ bāzes.
Otrkārt, Audi nespēj noskatīties, kā konkurenti no Bavārijas jau gadiem ilgi saimnieko mazu un pievilcīgu auto nišā ar Mini. Un treškārt – šoreiz Audi rīcībā ir pārbaudīta platforma, ko jau izmanto Volkswagen Polo, Seat Ibiza un Škoda Fabia. Jūsu uzmanībai – Audi A1!
Imidžs
Kļūdās tie, kas apgalvo, ka Audi A1 ir vienkārši „dārgs Polo”. Mazajam Audi ir tādi dzinēji, par kādiem tā radinieki var tikai sapņot, piemēram 122 ZS 1,4 TFSI, kuru šajā testa braucienā iemēģināja Whatcar.lv. Turklāt Audi ir piestrādājuši pie A1 piekares, padarot to galvastiesu pārāku dinamisko īpašību ziņā.
Arī interjers ir, kā Audi pieklājas. Godīgi jāsaka – mums nav nācies redzēt sērijveida mazauto ar tik kvalitatīvu interjeru. Turklāt tas nav akli nokopēts no, piemēram, līdzšinējās paaudzes Audi A4, bet individualizēts atbilstoši mazuļa vajadzībām, saglabājot Audi radurakstus. Jāatzīmē, ka labi aprīkotam Audi A1 interjerā ir vairāk kopīgu iezīmju ar šogad klajā laistajiem A7 un A8, nekā ar citiem Audi modeļu gammas pārstāvjiem.
Vadītāja sēdeklī sajūta ir ērta, sēdpozīcija ir augstāka, nekā Mini, viss izskatās dārgs, un ir pārskatāmāks un saprotamāks nekā Mini. Līdzīgi kā galvenais konkurents, arī šis tomēr ir jāuztver kā divvietīgs auto – ilgi nosēdēt aizmugurē nebūs ērti.
Gaita un vadāmība
Par Mini ir radies iespaids, ka tas patiks tiem, kurus aizrauj azartiska, sportiska braukšana. Un tā ir taisnība. Taču arī Audi A1 neliek vilties – manevrēt
satiksmes plūsmā ar to ir ērti, izmantojot atsaucīgās septiņpakāpju S-tronic
pārnesumkārbas un precīzās stūres sniegtās priekšrocības. Vienkārši Audi ir izdevies panākt labāku līdzsvaru starp sportiskumu un lietojamību ikdienā.
„Auto ir sporta piekare”, brīdināja Audi pārstāvis atdodot mums auto atslēgas, tāpēc ar bažām gaidījām brīdi, kad asfaltu nomainīs bruģis. Taču – nebija tik traki, kā varētu gaidīt. Auto pārliecinoši turas līkumos pat lielā ātrumā, taču, atgriežoties pie skaudrās dzīves realitātes, 17 collu diski un sporta piekare nav tā labākā kombinācija, ņemot vērā Latvijas ielu un ceļu stāvokli.
Komforts
Jau Polo ir klusāks, nekā viens otrs mazauto, taču Audi
spēruši soli tālāk, apveltot A1 ar tādu trokšņu izolāciju, kāda šajā klasē vēl
nav redzēta. Start/stop sistēma izslēdz
dzinēju krustojumos, Whatcar.lv testa brauciena laikā palīdzot noturēt
degvielas patēriņu pilsētā 8 litru robežās. To var arī atslēgt, tādējādi nodrošinot
atsaucīgāku S-tronic pārnesumkārbas darbību. Pārnesumu slēgšana „uz augšu” ir nevainojama,
taču pārslēgšanās no otrā uz pirmo pārnesumu, kā arī slēgšana atpakaļgaitā, nav
tik vienmērīga, kā varētu vēlēties.
Tieši tāpat kā Mini, arī Audi A1 diez vai atstās veikalu bez
papildaprīkojuma vairāku tūkstošu eiro vērtībā. Whatcar.lv testa auto bāzes cena bija nedaudz virs 22 tūkstošiem eiro,
kas pats par sevi ir dārgākais iespējamais variants, taču, pieliekot klāt tādas ekstras kā klimata kontroli (1350 eiro), MMI ar
navigāciju (2861 eiro), ksenona gaismas (971
eiro) un vēl dažus interjera akcentus, krāsojuma īpatnības un mūsu klimata apstākļiem
piemēroto sēdekļu un spoguļu apsildi, cena izaugusi līdz 31 991 eiro.
Audi pircējus tas nepārsteigs, taču tiem, kas sapriecājušies par A1 bāzes cenu 17 tūkstošu eiro līmenī, šis cipars varētu likt brokastu tostermaizei iesprūst rīklē. Taču jāatzīmē, ka arī Mini cenu spektrs ir apmēram tāds pats.
Spriedums
Ja jums patīk stilīgi mazauto, bet Mini šķiet pārāk radikāls retro koncepts, iespējams Audi A1 ir pareizā izvēle. Tas sniedz to pašu baudījumu, ko lielāki Audi, taču – par zemāku (relatīvi) cenu. Ja tas nav šķērslis, tad mums nav argumentu, kāpēc to nevajadzētu pirkt. Mums ir pārliecība, ka tālākpārdošanas vērtība turēsies labi, jo otrreizējā tirgū par A1 varētu būt liela interese.
Jums patiks: lielāku Audi imidžs un komforts mazākā iepakojumā.
Jums nepatiks: par šo cenu daži izvēlēsies lielāku Audi
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...