Pirmais brauciens: Opel Astra Sports Tourer
Whatcar.lv iemēģina jauno Opel Astra universāli
2,0 litru dīzeļdzinējs ar 160 ZS
Cena no 15 120 eiro

Opel Astra hečbeks ir viens no vizuāli pievilcīgākajiem kompānijas ražojumiem, tāpēc daudzi ar bažām gaidīja universāļa versijas nākšanu klajā.
Vilties nevajadzēja – Parīzes autošovā oktobrī pirmizrādi piedzīvojušais auto godam pelnījis Opel doto nosaukumu Sports Tourer. Komplektā ar „pareizajiem” diskiem un atbilstoša platuma riepām neuzbāzīgi sportiskā auto aizmugure veiksmīgi slēpj savu praktisko dabu, liekot daudzu ģimenes tēvu acīm iemirdzēties. Starp citu, tā dizains radīts Vācijā, bet auto ir ražots Anglijā.
Whatcar.lv devās uz Stambulu, lai iemēģinātu Astra Sports Tourer reālajā dzīvē. Opel ar nolūku izvēlējušies šo Turcijas pilsētu Astra universāļa prezentācijai, jo tai pa vidu esošais Bosfora šaurums to sadala Eiropas un Āzijas daļā. Tāds, lūk ir arī Sports Tourer – hečbeka skaistums un universāļa praktiskums. Ko tik neizdomā mārketinga speciālisti...
Dizains un praktiskums
Jāatzīst, ka lai gan variants ar ietilpīgo bagāžnieku tika izstrādāts paralēli hečbekam, tomēr tam ir izteikti individuāla identitāte. No vidējā statņa līdz aizmugurei virsbūve ir radīta pilnīgi no jauna.
Sānu logu
grafika, kas sašaurinās aizmugurējā statņa virzienā, un muskuļotā plecu līnija,
kas noslēdzas uzkrītošā, trīs dimensijās veidotā aizmugurējo lukturu
komponentē, pastiprina Astra Sports Tourer atlētisko izskatu.
500 litru bagāžnieks ir tikpat liels kā Astra ST lielākajiem konkurentiem Volkswagen Golf un Ford Focus, turklāt tā pielietojamību neiegrožo nedz aizmugures riteņu arkas, nedz augsts slieksnis.
Nospiežot pogu, aizmugures sēdekļu atzveltnes ērti nolokāmas uz priekšu (Opel to sauc par FlexFold), atbrīvojot vēl lielāku plašumu. Kopējā Opel Astra Sports Tourer ietilpība mērojama ar 1550 litriem. Ar nolocītu aizmugurējo atzveltni bagāžnieka garums izaug līdz 1 835 milimetriem, kas ir par 28 milimetriem vairāk nekā Astra Caravan modelim pašreiz.
Dzinēji un dinamika
Opel Astra
Sports Tourer pircēji varēs izvēlēties kādu no deviņiem motoriem ar jaudas
spektru no 95 ZS līdz 180 ZS.
Whatcar.lv sēdās pie stūres Astra Sports Tourer ar 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas līdz 1,6 litru benzīna turbodzinēja versijas klajā laišanai ir jaudīgākais Astra ST modifikāciju paletē.
Tā jauda ir 160 ZS, griezes moments - 350 Nm, bet paātrinājums no 0 līdz 100 km/h - mazāk kā desmit sekundes. Oficiālie dati liecina, ka vidējais šī modeļa degvielas patēriņš ar manuālo pārnesumkārbu ir 5,1 l/100 km.
Whatcar.lv testa brauciens veda gan pa šosejām Stambulas pievārtē, gan kalnainiem un līkumainiem ceļiem, turklāt vismaz pāris stundas nācās sēdēt pamatīgos sastrēgumos. Rezultāts – 7 litri uz 100 km.
Braukšanas ziņā Opel Astra Sports Tourer ļoti atgādina hečbeku, uz kā bāzes tas ir veidots. Tas arī bija sagaidāms, ņemot vērā, ka abiem auto ir tā pati riteņu bāze un piekare.
Astra ST nav
pats aizraujošākais universālis šajā klasē, taču tajā atrasties ir patīkami un
nenogurdinoši. Stūres reakcija bāzes versijā dažiem varētu šķist ne pārāk
atsaucīga, taču papildaprīkojumā pieejamā iespēja izvēlēties Sport režīmu auto padara
dzīvelīgāku. Un otrādi – ja nav, kur
skriet, var izvēlēties Tour režīmu un mierīgā gaitā kreisēt no punkta A uz
punktu B. Opel to sauc par FlexRide.
Cenas
Lētākais Opel Astra Sports Tourer maksā, sākot no 15 120 eiro. Tas ir auto ar 1,4 litru benzīna dzinēju un pašu nepieciešamāko aprīkojuma komplektu, tai skaitā - kondicionieri, elektro paketi, ABS, ESP četriem drošības spilveniem.
Lētākā iespējamā modifikācija ar 2,0 litru dīzeļdzinēju maksā, sākot no
21 835 eiro (ar PVN).
Spriedums
Ņem vienu
iepriekšējās paaudzes Opel Astra universāli un noliek tam blakus jauno Astra
Sports Tourer. Diena pret nakti? Līdzīgi
kā hečbeks, tas ir viens no pievilcīgākajiem auto Opel jauno modeļu klāstā.
Ja ir jāizvēlas ne-dārgs darba auto, ko var izmantot arī brīvdienu izbraucieniem ar ģimeni
- šis būs gana praktisks un ekonomisks
variants, ņemot vērā labu bāzes aprīkojumu un optimālas lietošanas izmaksas.
Jums patiks: pievilcīgs dizains, pieņemamas lietošanas izmaksas
Jums nepatiks: Opel vairs nav starp lētākajiem auto
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...