Subaru Outback ar 2,0 dīzeļdzinēju
Whatcar.lv testē Subaru Outback
2,0 litru dīzeļa bokserdzinējs
Cena no 29 026 eiro

Piesnigušās un grūti izbraucamās pilsētas ielas ne vienam vien autobraucējam ir likušas apsvērt apvidus auto vai krosovera iegādi. Whatcar.lv šomēnes veikta aptauja liecina, ka pilnpiedziņa nākamā auto iegādē būs prioritāte vairāk nekā pusei potenciālo auto pircēju.
Taču, ja nav vēlēšanās iegādāties apvidus auto vai krosoveru, laba izvēle ir arī pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrensu, kā, piemēram - Subaru Outback, kas tagad pieejams arī ar 2,0 litru bokserdīzeli.
Izskats un interjers
Lai arī Outback ir klasiska ģimenes auto izmērā, vizuāli tas izskatās krietni lielāks.
Auto
garums ir 4,77 metri, kas ir par 20 – 30 cm vairāk, kā populārākajiem
krosoveru segmenta pārstāvjiem.
Tā rezultātā arī Outback salons ir nedaudz plašāks. Savukārt augstās sēdpozīcijas dēļ pie stūres rodas mānīga sajūta, ka tiek stūrēts
ja ne apvidus auto, tad vismaz krosovers gan.
Ja vien pasažieru vidū nav basketbola izlases pārstāvji, tad par vietu aizmugurē arī nevar sūdzēties. Bagāžnieka ietilpība ir 526 litri, kas aptuveni ir tikpat, cik piedāvā gan daži lielākie krosoveri, gan ģimenes universāļi.
Salona apdarē izmantoti dažādi materiāli - augstvērtīgi un ne tik augstvērtīgi, tomēr par montāžas kvalitāti un kopējo iespaidu ir grēks sūdzēties. Nekas negrab pat uz bedrainākajām Rīgas ielām.
Ņemot vērā, ka šādi auto ierasti tiek izmantoti ģimenēs ar bērniem (un/vai suni), tad iesakām nežēlot naudu (1850 eiro) un izvēlēties Business aprīkojuma līmeni ar salona ādas apdari.
Dzinējs un vadāmība
Bokserdzinējs ir viena no Subaru firmaszīmēm, tādēļ nav brīnums, ka tāds ir arī dīzeļdzinējs, turklāt tas ir pirmais sērijveidā ražotais bokserdīzelis.
2,0 litru turbodīzeļa jauda (150 ZS) šāda izmēra automašīnai ar pilnpiedziņu sākotnēji šķita nepietiekama.Tomēr dzinējs bez liekas vilcināšanās spēj izkustināt 1650kg smago Outback, kā arī pārliecinoši izpildīt apdzīšanas manevru uz šosejas.
Bokserdzinēja labākā īpašība ir nelielā
vibrācija, salīdzinot ar daudziem citiem, klasiskiem dīzeļiem. Tikai zemo apgriezienu tarkšķis norāda,
kādu degvielu izmanto zem motora pārsega esošais agregāts, savukārt vienmērīgā ātrumā dzinējs praktiski neliek
par sevi manīt.
Diemžēl Subaru šo dīzeļdzinēju aprīko tikai ar manuālo pārnesumkārbu - automāts šeit iederētos daudz labāk.
Pārvietojoties galvenokārt pa pilsētu un Zaķusalas ziemas trasi, vidējais degvielas patēriņš nostājās pie 9,5 litriem uz 100 km. No tā var hipotētiski secināt, ka vasarā Outback varētu arī iekļauties ražotāja norādītajā degvielas patēriņā (vidēji 6,4 l/100km).
Uz ceļa auto uzvedas pārliecinoši un viegli uzņem
dažādus nelīdzenumus. Kā jau auto ar paaugstinātu klīrensu, līkumos virsbūves sasvere ir jūtama, taču ne tik daudz, lai radītu nedrošības sajūtu.
Noteikti iesakām laikus padomāt par atpakaļgaitas sensoriem, jo, lai arī pārredzamība ir laba, lielo izmēru dēļ auto novietošana stāvvietā dažiem varētu radīt grūtības.
Spriedums
Iespēja bezrūpīgi pārvarēt sniegotās ziemas, lietainā rudenī
iebraukt mežā pēc sēnēm un visos citos brīžos izbaudīt ietilpīgu universāli
padara Outback par attaisnojamu izvēli Latvijas realitātei. Jo īpaši ar šo lielisko 2,0 litru dīzeļdzinēju.
Uz Audi A4 Allroad, Audi A6
Allroad un Volvo XC70 fona Subaru Outback cenas ziņā ir pieejamāks. Taču tas ir par apmēram 3 tūkstošiem eiro dārgāks, nekā līdzīgas komplektācijas Škoda Octavia Scout, kas piedāvā tikai nedaudz mazāku ietilpību.
Jums patiks: Dīzeļdzinēja jauda un patēriņš, pilnpiedziņa un paaugstinātais klīrenss
Jums nepatiks: Nav automātiskās pārnesumkārbas
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...