Testa brauciens

Mini Countryman Cooper S

Testa braucienā iemēģinam Mini Countryman
Cooper S modifikācija ar pilnpiedziņu
Pilnpiedziņas hečbeks vai tomēr krosovers?

Kopš Countryman klajā laišanas daudzi ir lauzuši šķēpus par to vai tas ir īsts Mini, vai tomēr nav, un, ja nav – kas tas galu galā ir? To mēģinājām saprast arī mēs, dodoties testa braucienā ar maksimāli aprīkotu Cooper S, kam bija ne vien pats jaudīgākais dzinējs, bet arī ādas sēdekļi, navigācijas sistēma un ALL4 pilnpiedziņa.

 Kas tas ir?

Skaidrs ir viens – tāpat kā standarta Mini, arī Countryman ir domāts stilīgiem cilvēkiem, kas vēlas tikt pamanīti, taču dzīvesveids pieprasa auto ar lielāku ietilpību.  

Mini apgalvo, ka neko lielāku par Countryman neplāno ražot, tāpēc – te nu tas ir, nedaudz vairāk kā 4 metrus garš Ford Focus vai Volkswagen Golf izmēra auto ar nedaudz augstāku klīrensu un sēdpozīciju nekā minētajiem hečbekiem. Šie faktori ļauj to ierindot krosoveru kategorijā, kaut gan reālajā dzīvē tas faktiski ir drukns hečbeks. 

Pārņem diezgan dīvaina sajūta, kāpjot Mini, kas izskatās pēc Mini, bet ir ievērojami lielāks. Četriem pieaugušiem vīriešiem vietas pietiks, taču, ja ir plāns pārvietoties divatā, aizmugures sēdekļus var piebīdīt diezgan cieši priekšējiem, paplašinot bagāžas nodalījumu. Tomēr pat šādā konfigurācijā Countryman bagāžas nodalījuma ietilpības ziņā nevarēs pārspēt jau minētos VW Golf vai Ford Focus, jo par prioritāti acīmredzami izvirzīta – vieta četriem.  Jebkurā gadījumā – abus reizē (ietilpību un vietu četriem) dabūt nevar.

Dinamika, gaita, vadāmība

Cooper S modifikācijas 184 ZS 1,6 litru turbodzinējs labi saskan ar automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu, taču, lai arī Countryman ir stabils un demonstrē labu saķeri ar ceļu, prāts uz piedzīvojumiem diez ko nenesas. 

Pirmkārt, pie Countryman ir jāpierod. Ja iepriekš ir braukts ar standarta Mini, nevilšus rodas vēlēšanās sagaidīt tādu pašu braukšanas prieku arī no izmēros lielākā radinieka. Tomēr Countryman piedāvā tikai vizuālu līdzību, uzvedība uz ceļa ir pavisam cits stāsts.  Jāņem vērā arī, ka šis pats dzinējs izmēros mazākajam standarta Mini liek nesties kā raķetei, taču smagākajam Countryman tas šķiet tikai atbilstošs, nekas vairāk.

Labā ziņa ir tā, ka vismaz stūres reakcija ir asa un precīza, tāpat kā „parastam Mini”, ļaujot Countryman bezbēdīgi mesties virāžās, kolīdz vien ir aprasts ar nedaudz jūtamo virsbūves sasveri.  

Interjers, aprīkojums

Šeit pārsteigumu nav – viss ir tā, kā citos Mini. Milzīgs spidometrs, stilīgi slēdži kā arī citi interjera arhitektūras elementi atklāj Mini dizaineru nolūku radīt kaut ko atšķirīgu, ne tādu, kā citos auto.

Par to lietošanas ērtumu nestrīdēsimies – ja pircējam patīk Mini, viņam patiks arī ņemties ap slēdžiem un vadības ierīcēm. Jāatzīmē, ka apdares materiālu kvalitāte ir kļuvusi labāka, attaisnojot salīdzinoši augsto cenu.

Spriedums

Mini Countryman noteikti ir potenciāls ieintriģēt tos pircējus, kuriem līdzšinējie Mini modeļi šķita mazi un nepraktiski. Tas ir ietilpīgāks, turklāt paaugstinātais klīrenss un pilnpiedziņa rada papildus drošības sajūtu ziemā. Tomēr Countryman nepiedāvā tās pašas azartiskās braukšanas īpašības, kādas raksturo standarta Mini. 

Jums patiks: izcelties citu ceļu satiksmes dalībnieku vidū, paaugstināts klīrenss

Jums nepatiks: par spīti pilnpiedziņai, apvidus auto tas nav


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mini Countryman

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ietilpīgāks, nekā līdzšinējais modelis, turklāt paaugstinātais klīrenss un pilnpiedziņa rada papildus drošības sajūtu ziemā. Retro stilam noteikti netrūks fanu, taču par šo cenu ir atrodamas labākas alternatīvas šajā segmentā.

Lietota auto tests

Mini hečbeks (01-06)