Testa brauciens

Honda Civic ar 1,6 litru dīzeļdzinēju

Jauns 1,6 litru dīzeļmotors
Papildina Honda Civic modifikāciju klāstu
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Jaunākās paaudzes Honda Civic piesaista uzmanību ar savu vizuālo tēlu, bet pircēju lielākā daļa tomēr dod priekšroku Volkswagen Golf, Ford Focus vai Škoda Octavia. Kā viens no iemesliem tam iepriekš tika minēts maza tilpuma dīzeļdzinēja trūkums.

Šogad japāņu autoražotājs ir atrisinājis šo problēmu un laidis klajā 120 ZS 1,6 litru i-DTEC dīzeļdzinēju, kas vidēji tērē 3,6 litrus degvielas uz 100 km.

Civic ir pirmais no Honda modeļiem, kas to saņems, vēlāk tas papildinās arī CR-V modifikāciju klāstu. Mēs devāmies uz Franciju, lai to izmēģinātu.

Kāds tas ir?

Nelielā ātrumā un brīvgaitā tas ir kluss, vienīgi paātrinājumā jūtama gan skaņa, gan vibrācija. Tomēr maksimālais griezes moments (300 Nm) ir pieejams jau zemā apgriezienu diapazonā, tāpēc nav lielas jēgas celt apgriezienus virs 3000.

Par dinamiku sūdzību nav - brīžiem rodas ilūzija, ka zem motora pārsega ir 2,0 litru dīzeļmotors.

Vēl viens jaunums ir sešpakāpju manuālā pārnesumkārba – pārnesumi ir īsi un jāmaina bieži, lai turētu dzinēja apgriezienus zemā līmenī, neļaujot motora troksnim traucēt mieru salonā.

Stūres reakcija ir viegla, kas atvieglo manevrēšanu pilsētā, taču, ātrumam pieaugot, rodas vēlēšanās, kaut tā būtu smagnējāka.  

Laba ziņa ir tā, ka 1,6 litru dzinējs ir vieglāks, salīdzinot ar jau labi zināmo 2,2 litru motoru, tādēļ auto labāk absorbē  ceļa negludumus. Lai arī gaitas komforts joprojām atpaliek no VW Golf, japāņu autoražotājam tas ir liels solis uz priekšu.
















Interjers, praktiskums

Jaunās paaudzes Civic, tiesa gan ar benzīna dzinēju, bija mūsu rīcībā pagājušā gada nogalē. Šī modifikācija ne ar ko neatšķiras – interjers ir stilīgs, interesants, taču ergonomiski tas nav izdevies.

Daudziem varētu nepatikt, ka stūre daļēji aizsedz spidometru un atpakaļskata pārredzamība ir diezgan ierobežota. Par borta datora un info sistēmas īpatnībām jau esam rakstījuši.

Civic nav slikts auto, taču tas būtu vēl labāks, ja vietas salonā būtu vairāk, īpaši aizmugurē sēdošajiem. Laba ziņa ir tā, ka bagāžnieks ir salīdzinoši liels, turklāt zem tā grīdas slēpjas vēl viens nodalījums. Aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolaist, izveidojot patiešām lielu kravas nodalījumu.



Vai tas būtu jāpērk?

Dinamikas un degvielas ekonomijas ziņā tas ir labāks par daudziem konkurentiem, turklāt Honda ir ļoti laba uzticamības reputācija.

Ja ir vēlēšanās izcelt savu individualitāti un atšķirties no vienveidīgās satiksmes plūsmas, tad Civic nenoliedzami ir labs pirkums, īpaši ar šo, ekonomisko 1,6 litru dīzeļdzinēju.

Modifikācijas bāzes cena ir mazliet virs 22 tūkstošiem eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.