Pirmie iespaidi: Alfa Romeo Giulietta
Iemēģinam Alfa Romeo Giulietta
1,4 litru 170 ZS benzīna turbodzinējs
Pārdošanā - tagad

Alfa Romeo Latvijā izsenis ir bijis kaut kas eksotisks, taču jauna dīlera parādīšanās pie apvāršņa sola šo situāciju mainīt – jo īpaši ar tik interesantu piedāvājumu, kāds ir jaunais Giulietta. Tas ir modelis, kas stājies desmit gadus vecā 147 vietā un demonstrē simtgadīgā autoražotāja spēju mest izaicinājumu tādiem mazo ģimenes hečbeku klases līderiem kā Ford Focus un Volkswagen Golf, vienlaikus saglabājot tās īpatnības, kas Alfa Romeo padara par... Alfa Romeo.
Dzinējs, vadāmība, gaita
Giulietta Latvijā pieejams ar vairākiem jaudas agregātiem, taču mūsu uzmanību saistīja 1,4 litru turbomotors ar 170 ZS, kas, vismaz „uz papīra”, ir reāla alternatīva VW Golf 1,4 TSI dzinējam.
Alfa dzinējam ir stop/start sistēma un tas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Savdabīgs aprīkojuma elements ir „DNA” slēdzis, kas piedāvā izvēlēties kādu no trīs braukšanas režīmiem (viens paredzēts ziemai), kas ietekmē stūres un gāzes pedāļa reakciju, elektroniskās stabilitātes sistēmas elastību un elektroniskā diferenciāļa iestatījumus.
Neko sliktu par šo dzinēju nevar teikt – tas nodrošina
pieņemamu paātrinājumu (7,8 sekundes līdz 100 km/h) un tīri labu vidējo
degvielas patēriņu (testa brauciena laikā tas bija ap 7 litriem uz 100
km).
Zemu apgriezienu diapazonā tas ir kluss, taču, sākot progresīvas manipulācijas ar pedāļiem un pārnesumslēgu, tas demonstrē patīkamo, Alfa Romeo parauga skaņu. To gribas atkārtot vēl un vēl, turklāt, sajūtot, cik strauji Giulietta paātrinās vēl virs 100 km/h, ir visai grūti noticēt iepriekšminētajam apgalvojumam par 7 litru degvielas patēriņu.
Braukšanas baudas ziņā Giulietta nesarūgtina – līkumos auto turas pārliecinoši, bet stūres reakcijas „svars” maigi pieaug līdz ar ātrumu. Saķere ar ceļu ir nevainojama, arī virsbūves sasvere lielas problēmas nesagādā.
Jāatzīst gan, ka 18 collu diski, lai arī izskatās labi, ikdienas Latvijas ceļu segumam būs par skarbu – rekomendējam izvēlēties 17 collu diskus.
Salonā
Interjers ir tikpat pievilcīgs kā auto āriene, un uz tā rēķina var piedot dažu labu apdares materiālu izvēli. Sajūtas ir apmēram kā MINI – tev patīk šis auto, tātad tev patīk arī interjers un nekādi lieki jautājumi uzdoti netiek.
Pārredzamība uz priekšu ir laba, taču atpakaļgaitā jābrauc
uzmanīgi – jumta balsti nedaudz aizsedz skatu. Arī sēdekļi nav no ērtākajiem
šajā klasē.
Par ietilpību nevajadzētu raizēties – lai arī Giulietta nav pats praktiskākais mazais ģimenes hečbeks, ikdienas uzdevumu veikšanai vietas pietiks.
Spriedums
Būt par Alfa Romeo īpašnieku pēdējo gadu laikā nozīmējis uzņemties noteiktus riskus – šis ir zīmols, kas nav izcēlies ar augstu uzticamības reputāciju. Tomēr kompāniju ir skārušas pārmaiņas – mātes uzņēmumam Fiat ir lieli plāni, tāpat kā jaunajam Fiat/Alfa Romeo pārstāvim Latvijā.
Atliek secināt - ja jums nepieciešams kompakts hečbeks, bet nav vēlēšanās braukt ar garlaicīgi pareizu auto, Giulietta nav slikta alternatīva. Tas noteikti liks saspringt francūžiem Citroen un Peugeot.
Jo īpaši vilinošu to varētu padarīt jaunā TCT pārnesumkārba, jeb „itāļu DSG”. Tikai jārēķinās, ka fanu loks šim zīmolam ir salīdzinoši neliels, tāpēc arī tālākpārdošanas opcijas būs atkarīgas no tā, cik daudz jūs vēlēsieties zaudēt.
Jums patiks: dizains, vadāmība, dzinēja dinamika un ekonomija
Jums nepatiks: grūti prognozējama tālākpārdošanas vērtība, uzticamības reputācija
Lasi izvērstu Alfa Romeo Giulietta testu, salīdzini cenas, modifikācijas, aprīkojumuKarstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...