Testa brauciens

Iemēģināts: Kia Picanto

Whatcar.lv izmēģina jauno Kia Picanto
Pārdošanā - tagad
Cenas no 9490 EUR

Šis mazauto ir momentāni atpazīstams kā "jaunais Kia", pateicoties vizuālajai koncepcijai, ko attiecībā uz visiem jaunajiem dienvidkorejiešu ražotāja modeļiem īsteno bijušais Audi dizainers Peters Šreijers.  

Partneruzņēmumam Hyundai ir iemesls satraukties, jo var pastrīdēties, kura no abām kompānijām ražo pievilcīgākus auto. Jaunais Kia Picanto nenoliedzami tāds ir, krasi kontrastējot ar pirmās paaudzes modeli, kas pie Eiropas pircējiem nonāca 2004. gada pavasarī.

Vēlāk sekoja divi feislifti- 2007. un 2010. gadā (otro gan Eiropā nopērkamie modeļi nepieredzēja). Šobrīd dīleri Latvijā piedāvā astoņas Kia Picanto modifikācijas. Mēs devāmies testa braucienā ar bagātīgāk aprīkoto TX, kam zem motora pārsega ir 85 ZS 1,2 litru benzīndzinējs, kas savienots ar piecpakāpju manuālo transmisiju.

Dinamika, gaita, vadāmība

Šādā komplektācijā auto pašmasa ir mazāka par tonnu, tādēļ dzinējam pietiek spēka Picanto paātrināt no 0 līdz 100 km/h 11.4 sekundēs, kas ir pilnīgi pieņemams rādītājs šajā klasē. Pilsētas satiksmē tas ir pietiekami ātrs, lai vajadzības gadījumā mainītu joslas, cīnoties par savu vietu sastrēgumos.

Tomēr jāatzīst, ka piekto pārnesumu izmantot sanāks reti, lai arī degvielas taupības nolūkos to prasītos darīt. Zem 1500 apgriezieniem dzinējs zaudē jebkādu dinamiku un šķiet, ka tūlīt noslāps. Oficiāli Picanto pilsētā tērē ap 6 litriem uz 100 km, tādēļ jārēķinās, ka, neizmantojot piekto pārnesumu, patēriņš būs lielāks.  

15 collu diski šim auto šķiet pilnībā pietiekami – gaita ir komfortabla un patīkama gan uz bruģa, gan ielāpiem klātajiem Latvijas ceļiem. Lielākā ātrumā Picanto ir stabils, taču pagriezienos saķere ar ceļu varēja būt labāka. Azartisku braukšanu bremzē arī fakts, ka stūre nav diez ko informatīva.

Komforts, praktiskums

Picanto ir mazākais no Kia saimes, taču tiek piedāvāts piecdurvju versijā, kas izmantošanu padara daudz ērtāku. Ja aizmugures sēdekļos būtu jāsēžas, atbīdot priekšējos - auto noteikti šķistu šaurāks un mazāks. Protams, arī ar piecām durvīm auto aizmugures sēdvietas nebūs piemērotas ražena auguma cilvēkiem, taču par šauru to nekādi nevar saukt.

Arī pilnībā atbīdot priekšas sēdekļus uz aizmuguri, otrajā rindā vēl arvien pietiks vieta bērniem līdz 9- 12 gadu vecumam. Turklāt - veseliem trim. Tas gan nenozīmē, ka piecu cilvēku ģimene ar Picanto varētu doties garākā izbraukumā, jo pastāv risks, ka aizmugures sēdvietu pasažieri pusceļā sāks protestēt. Arī bagāžas nodalījums ir pašaurs un pietiks tikai 3- 4 lielākiem iepirkumu maisiem. Picanto misija tomēr ir būt par pilsētas auto.

Spriedums

Apmēram par to pašu naudu var iegādāties Ford Fiesta, kas ir daudz patīkamāks braukšanas baudas ziņā, vai arī VW Polo, kam būs stabilāka tālākpārdošanas vērtība. Taču Kia Picanto ir savi plusi, kuru vidū jāmin labs 1,2 litru dzinējs, kvalitatīvs interjers, pieņemams aprīkojums un septiņu gadu garantija. 

Jums patiks: pievilcīgs dizains, laba trokšņu izolācija
Jums nepatiks:  stūre varēja būt informatīvāka


Lasi detalizētu Kia Picanto testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stinger

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Kia Stinger ir stilīgs korejiešu autoražotāja modelis ar aizmugures piedziņu, kas vēlas konkurēt ar Audi A5 Sportback un BMW 4. sēriju. Sagaidāms, ka trūkumus interjera apdares kvalitātē un zīmola pievilcībā kompensēs konkurētspējīga cena.