Iemēģināts: Kia Picanto
Whatcar.lv izmēģina jauno Kia Picanto
Pārdošanā - tagad
Cenas no 9490 EUR

Šis mazauto ir momentāni atpazīstams kā "jaunais Kia", pateicoties vizuālajai koncepcijai, ko attiecībā uz visiem jaunajiem dienvidkorejiešu ražotāja modeļiem īsteno bijušais Audi dizainers Peters Šreijers.
Partneruzņēmumam Hyundai ir iemesls satraukties, jo var pastrīdēties, kura no abām kompānijām ražo pievilcīgākus auto. Jaunais Kia Picanto nenoliedzami tāds ir, krasi kontrastējot ar pirmās paaudzes modeli, kas pie Eiropas pircējiem nonāca 2004. gada pavasarī.
Vēlāk sekoja divi feislifti- 2007. un 2010. gadā
(otro gan Eiropā nopērkamie modeļi nepieredzēja). Šobrīd dīleri Latvijā piedāvā
astoņas Kia Picanto modifikācijas. Mēs devāmies testa braucienā ar bagātīgāk
aprīkoto TX, kam zem motora pārsega ir 85 ZS 1,2 litru benzīndzinējs, kas
savienots ar piecpakāpju manuālo transmisiju.
Dinamika, gaita, vadāmība
Šādā komplektācijā auto pašmasa ir mazāka par tonnu, tādēļ dzinējam pietiek
spēka Picanto paātrināt no 0 līdz 100
km/h 11.4 sekundēs, kas ir pilnīgi pieņemams rādītājs šajā klasē. Pilsētas
satiksmē tas ir pietiekami ātrs, lai vajadzības gadījumā mainītu joslas,
cīnoties par savu vietu sastrēgumos.
Tomēr jāatzīst, ka piekto pārnesumu izmantot sanāks reti, lai arī degvielas taupības nolūkos to prasītos darīt. Zem 1500 apgriezieniem dzinējs zaudē jebkādu dinamiku un šķiet, ka tūlīt noslāps. Oficiāli Picanto pilsētā tērē ap 6 litriem uz 100 km, tādēļ jārēķinās, ka, neizmantojot piekto pārnesumu, patēriņš būs lielāks.
15 collu diski šim auto šķiet pilnībā pietiekami – gaita ir komfortabla un patīkama gan uz bruģa, gan ielāpiem klātajiem Latvijas ceļiem. Lielākā ātrumā Picanto ir stabils, taču pagriezienos saķere ar ceļu varēja būt labāka. Azartisku braukšanu bremzē arī fakts, ka stūre nav diez ko informatīva.
Komforts, praktiskums
Picanto ir mazākais no Kia saimes, taču tiek piedāvāts piecdurvju versijā, kas
izmantošanu padara daudz ērtāku. Ja aizmugures sēdekļos būtu jāsēžas, atbīdot
priekšējos - auto noteikti šķistu šaurāks
un mazāks. Protams, arī ar piecām durvīm auto aizmugures sēdvietas nebūs
piemērotas ražena auguma cilvēkiem, taču par šauru to nekādi nevar saukt.
Arī pilnībā atbīdot priekšas sēdekļus uz aizmuguri, otrajā
rindā vēl arvien pietiks vieta bērniem līdz 9- 12 gadu vecumam. Turklāt -
veseliem trim. Tas gan nenozīmē, ka piecu cilvēku ģimene ar Picanto varētu
doties garākā izbraukumā, jo pastāv risks, ka aizmugures sēdvietu pasažieri
pusceļā sāks protestēt. Arī bagāžas nodalījums
ir pašaurs un pietiks tikai 3- 4 lielākiem iepirkumu maisiem. Picanto misija
tomēr ir būt par pilsētas auto.
Spriedums
Apmēram par to pašu naudu var iegādāties Ford Fiesta, kas ir
daudz patīkamāks braukšanas baudas ziņā, vai arī VW Polo, kam būs stabilāka
tālākpārdošanas vērtība. Taču Kia
Picanto ir savi plusi, kuru vidū jāmin labs 1,2 litru dzinējs, kvalitatīvs
interjers, pieņemams aprīkojums un septiņu gadu garantija.
Jums patiks: pievilcīgs
dizains, laba trokšņu izolācija
Jums nepatiks: stūre varēja būt
informatīvāka
Lasi detalizētu Kia Picanto testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...