Testa brauciens: Lexus GS
Izmēģinam jauno Lexus GS pa Vācijas un Austrijas ceļiem
Lexus GS250, Lexus GS450h, F Sport
Cena, sākot no 46 941 eiro

Ceturtās paaudzes Lexus GS, tāpat kā priekšteči, ir tiešs konkurents tādiem vācu biznesa klases sedaniem kā Mercedes-Benz E-Klase vai BMW 5.sērija, un šoreiz tas ir tuvāk šim ideālam, kā vēl nekad agrāk.
Jaunais GS radīts ar domu apmierināt arī azartisku braucēju vēlmes, vienlaikus neaizmirstot par tām vērtībām, kas līdz šim bijušas raksturīgas šim Toyota luksusa zīmolam – dāsns komforta aprīkojums un nevainojama trokšņu izolācija.
Vismaz tā apgalvo Lexus, un, lai to pārbaudītu, devāmies izmēģināt jauno GS ienaidnieka teritorijā – uz Bavārijas autobāņiem un Austrijas Alpu ceļu līkločiem.
Kāds tas ir?
Atšķirībā no konkurentiem, Lexus GS nav pieejams ar dīzeļdzinējiem. Tā vietā pircēji var izvēlēties GS250 ar 2,5 litru V6 benzīna motoru, vai arī GS450h, kurā 3,5 litru V6 apvienots ar elektromotoru.
Interjera komforts joprojām ir Lexus trumpis – mēs izmēģinājām trīs jaunā GS modifikācijas un visām aprīkojums bija luksusa auto cienīgs – ventilējami sēdekļi, augstvērtīga ādas apdare, kā arī tik liels infodisplejs, ka uz tā nebūtu kauns skatīties Eiropas futbola čempionāta finālspēli - īpaši ar Lexus piedāvāto Mark&Levinson audiosistēmu.
Līdzīgi kā BMW 5.sērijai, arī jaunā GS gaita un vadāmība lielā mērā ir atkarīga no modifikācijas. Lexus piedāvā dažādus stūres un balstiekārtas režīmus un katrs no tiem piešķir automašīnai mazliet atšķirīgu raksturu.
Bāzes versijas GS250 ir standarta balstiekārta, bet papildaprīkojumā var izvēlēties adaptīvo piekari, kas ļauj izvēlēties sportiskākus braukšanas režīmus. „F Sport” pakotne to papildina vēl ar aizmugurējo riteņu stūres sistēmu jeb „Lexus Dynamic Handling”, kas ļauj precīzāk izbraukt asākas virāžas.
Pat Sport+ režīmā Lexus GS gaita nešķiet cieta, bet šeit jāatgādina, ka testa brauciens noritēja pa nevainojami gludiem ceļiem, par kādiem Latvijā varam tikai sapņot. Vienlaikus gan jāatzīst, ka virsbūves sasvere ir pārāk liela, lai sauktu GS par sportisku auto.
Vēl viena nagla GS sportiskuma zārkā ir bāzes modifikācijas 2,5 litru V6 dzinējs. Smagnējo auto tas kustina ar jūtamu piepūli, ir salīdzinoši rijīgs un derēs vien tiem, kam nekur nav jāsteidzas.
Prātīgāka izvēle ir GS450h, kas ne tikai ieskrienas līdz 100 km/h 5,9 sekundēs, bet arī demonstrē ievērības cienīgu degvielas ekonomiju – oficiāli norādīti 5,9 litri uz 100 km.
Tas nav tālu no patiesības – mūsu testa braucienā vidējais patēriņš bija 7,7 litri uz 100 km, taču jāpiebilst, ka mēs nevilcinājāmies izmantot priekšrocības, ko sniedz atsevišķi Vācijas autobāņu posmi, kuros nav ātruma ierobežojumu.
Interjers
Lexus GS salons ir elegents un ļoti kvalitatīvi nostrādāts, taču labo iespaidu mazliet sabojā visnotaļ sarežģītais infodisplejs. Tas ir liels un labi pārredzams, taču orientēšanās daudzajās izvēlnēs prasa lielāku uzmanību, nekā dažos citos šīs klases auto.
Par sēdpozīciju sūdzību nav – sēdekļi ir ērti, tos, tāpat kā stūri, var elektroniski pieregulēt atbilstoši ķermeņa izmēru prasībām. Aizmugurē sēžot, daži varbūt varētu vēlēties mazliet slīpāku atzveltni, taču arī ar esošo nav grūti sadzīvot. Bagāžnieka tilpums GS250 modifikācijai šķiet pietiekams, taču jābrīdina, ka hibrīddzinēja bateriju dēļ GS450h modifikācijai tas ir mazāks.
Spriedums
GS250 modifikāciju var ieteikt vien gadījumā, ja tev
šausmīgi nepieciešams tieši Lexus, bet nav vēlmes tērēt vairāk naudas GS450h
iegādei, jo tieši modifikācija ar hibrīddzinēju ir mūsu favorīts. Tieši šī, ekonomiskā un jaudīgā modifikācija nopietni
apdraud BMW 530d pozīcijas, īpaši, ja piever acis uz gaitas īpašībām, bet ņem vērā aprīkojumu, kas jau ir iekļauts
Lexus GS450h cenā, kas sākas ar nepilniem 60 tūkstošiem eiro.
Tev patiks: dzinēja skaņa, salonā rotaļlietu vairāk nekā veikalā "Bērnu pasaule"
Tev nepatiks: GS250 dinamika - ja gribi braukt straujāk, jāpiemaksā par GS450h
Lasi detalizētu Lexus GS testu, salīdzini cenas, modifikācijas, tehniskos datus
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...