Pirmie iespaidi: BMW 6.sērijas Gran Coupe
Izmēģinam BMW 640d Gran Coupe
313 ZS dīzeļdzinējs ar 630 Nm
Testa auto cena - 120 tūkstoši eiro
BMW 6.sērijas Gran Coupe ir vēsturisks auto – tā ir Minhenē
bāzētā autoražotāja pirmā „četrdurvju kupeja”, lai vai cik jocīgs nebūtu šis
apzīmējums.
Tomēr BMW bija kaut kādā veidā jāatbild uz Audi A7 Sportback un Mercedes-Benz CLS mesto izaicinājumu, lai gan patiesībā nebūtu pārsteigums, ja Gran Coupe savā pusē pārvilinātu arī daļu no tiem, kas apsver Porsche Panamera iegādi.
BMW šobrīd izceļas ar visrūpīgāk nostrādātajiem interjeriem un 6.sērijas Gran Coupe tam ir vēl viens pierādījums. Arī novērtējot to no ārpuses, ir viegli ignorēt faktu, ka Gran Coupe nav Porsche logo – tas šķiet pietiekami izteiksmīgs, lai kļūtu par normālu izvēli ikvienam, kas vēlas tikt pamanīts – un var to atļauties.
Uz ceļa
Mēs izmēģinājām modifikāciju ar sešcilindru biturbo dīzeļdzinēju, jeb 640d, kas pelna ne mazāk uzmanības, kā Gran Coupe pievilcīgā āriene. Papriecājoties par pārliecinošo uzrāvienu, spēcīgo jaudu jebkurā ātrumā, kā arī izplūdes sistēmas sulīgo baritonu, diezgan ātri kļūst skaidrs, ka šī modifikācija ir pareizākā izvēle.
3,0 litru benzīna turbodzinējs un 4,4 litru V8 agregāts noteikti arī atradīs savus pircējus, taču, salīdzinot cenas un tehniskos datus, 313 ZS un 630 Nm griezes moments ir cipari, kas liek svaru kausam svērties 640d virzienā. Jaudas padeve ir nevainojami lineāra, bez kompromisiem, pateicoties jaunākajām augstspiediena degvielas iesmidzināšanas un turbopūtes tehnoloģijām.
Piespiežot gāzes pedāli līdz grīdai, Gran Coupe līdz 100 km/h katapultējas 5,4 sekundēs. Ne mirkli nerodas šaubas, ka jaudas kaut kādā brīdī varētu pietrūkt, turklāt priecē arī vidējais degvielas patēriņš – zem 10 litriem uz 100 km.
Kā jau šādas klases auto pieklājas, pretvēja šalkoņa un ceļa trokšņi ir labi apslāpēti – retu reizi salonā ienāk atbalsis no vēja brāzmām, taču, iespējams tāpēc, ka dzinējs vienmērīgā ātrumā ir ļoti kluss.
Tikpat iespaidīga ir piecmetrīgā auto stabilitāte asfalta virāžās, virsbūves sasvere nav daudz lielāka, kā Coupe. Tieši tāpat kā Coupe, gaitas komfortu ar Dynamic Drive opcijas palīdzību ir iespējams pielāgot ceļa apstākļiem vai noskaņojumam, izvēloties starp Comfort, Sport vai Sport Plus.
Interjers
Piecas zvaigznes, ne mazāk. Protams, nevar noliegt, ka
interjera arhitektūra un slēdži būs pazīstami tiem, kam ir pieredze ar BMW hierarhijā zemāk
stāvošiem modeļiem, taču Gran Coupe tik
un tā spēj radīt luksusa auto cienīgu auru, pateicoties nevainojamai interjera apdares
materiālu un to montāžas kvalitātei.
No praktiskuma viedokļa, Gran Coupe nenoliedzami ir labāka izvēle, nekā Coupe, lai arī aizmugurē ērti jutīsies vien tie, kuru augums nav lielāks par 1,8 metriem. Jāņem arī vērā, ka aizmugurē ir tikai divas sēdvietas – trešo pasažieri tur ietilpināt būs pagrūti.
Aizmugures sēdekļu atzveltnes iespējams nolocīt, paplašinot kravas nodalījuma ietilpību, ja rodas tāda nepieciešamība.
Spriedums
Bāzes cena par 640i ir 84 520 eiro, mūsu testētā 640d
bāzes cena ir 88 650 eiro, taču daudzās papildaprīkojuma opcijas šo skaitli pacēla līdz 120
tūkstošiem eiro. Ar to jārēķinās.
Tīri objektīvi spriežot, līdzīgi aprīkots 5.sērijas sedans būs
praktiskāks, tam būs jūtami zemāka cena un gandrīz tikpat laba uzvedība uz ceļa.
Taču Gran Coupe piedāvā individualitāti, sapni par bezrūpīgu dzīvi komfortā un
greznībā, par ko, mūsuprāt, tiešām ir vērts piemaksāt.
Tev patiks: sportiskāks, nekā 7.sērijas BMW
Tev nepatiks: rēķināt, cik bieži tev patiesībā ir nepieciešamas četras durvis
Lasi izvērstu BMW 6.sērijas Gran Coupe testu šeit
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...