Testa brauciens

Izmēģināts: BMW M135i

Izmēģinam BMW M135i
Jaudīgākais trīsdurvju 1.sērijas BMW
Cena, sākot no 42 000 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais 1.sērijas BMW hečbeks klajā nāca jau pērn, taču šovasar prezentēts šī modeļa trīsdurvju variants. Vizuāli tas ir identisks piecdurvju hečbekam, ja neskaita aizmugures durvju un logu dizainu.

Dīvaini, bet BMW šīs versijas klajā laišanu nolēma atzīmēt, uzaicinot mūs izmēģināt pašu jaudīgāko modifikāciju 1.sērijas klāstā – 320 zirgspēku M135i.

Dinamika, gaita, vadāmība

BMW gan taisnojas, ka šis nav tīrasiņu M sērijas auto, taču jau pirmie pāris kilometri pie M135i stūres liek secināt, ka savā ziņā tas ir krietni tuvāk M ideālam, nekā jebkurš no muskuļotajiem BMW smagsvariem, kas šobrīd atrodami zem M zīmes.

Zem M135i motora pārsega atrodas 3,0 litru turbodzinējs, kas ļauj šim svarā necilajam auto līdz 100 km/h ieskrieties 4,9 sekundēs (ar manuālo pārnesumkārbu – 5,1 sekundē). Jaudas padeve, iespējams, to pašu kompakto izmēru dēļ šķiet teju ne apstulbinoša – straujš braukšanas tempa kāpums jūtams ikreiz, kad nospiests gāzes pedālis, pat pie 180 km/h liela ātruma.

Balstiekārta ir fantastiska un auto turas uz ceļa, kā pielīmēts. Saķere ar ceļu ir labāka, nekā varētu iedomāties, tāpēc pat Sport+ režīmā (daļēji atslēgta stabilitātes kontroles sistēma) vajadzīgi diezgan smagi zābaki, lai liktu M135i aizmugurei izslīdēt.    

Gaita varbūt ir diezgan pacieta, taču uz gludajām Bavārijas paraugšosejām šis fakts neradīja nekādas problēmas. Mums šķita, ka M135i ir pilnīgi baudāms arī adaptīvās M Sport balstiekārtas Comfort režīmā, kas nedaudz mīkstina gaitu un atvieglo stūres reakciju. Lai arī šis režīms automātiski izdara korekcijas arī astoņpakāpju pārnesumkārbas darbībā (pielāgojot to rāmākai braukšanai), to var apiet, slēdzot pārnesumus manuāli. 
















Interjers

Jau standarta 1.sērijas BMW interjers ir galvastiesu pārāks par šī modeļa iepriekšējās paaudzes interpretāciju, taču M135i ir salikti visi iespējamie ķeksīši šīs markas fanu čeklistē: M Sport stūre, melnie griesti un sporta sēdekļi ar ādas un zamšādai līdzīga materiāla apdari sānu polsterējumiem, kas neļauj slīdēt ārā no sēdvietas asākos pagriezienos.
















Iekāpšana aizmugures sēdvietā nav tik ērta kā piecdurvju versijā, taču jāņem vērā, ka tiem, kas izvēlēsies šo modifikāciju, aizmugurē sēdošo problēmas nebūs prioritāte.

Vai tas būtu jāpērk?

Ja nav pretenzijas pret dizainu - nekavējoties. M135i braukšanas ziņā ir viens no pašiem aizraujošākajiem auto, kādus mums pēdējo gadu laikā ir nācies izmēģināt. Izplūdes sistēmas un dzinēja akustiskais pavadījums vien ir ko vērts, turklāt 42 tūkstošu eiro bāzes cena nebūt nešķiet kritiska, ja sāk rēķināt, ko vēl tikpat dinamisku par šo cenu iespējams nopirkt.


Lasi detalizētu 1.sērijas BMW testu, salīdzini cenas, tehniskos datus...


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.