Testa brauciens

Testa brauciens: Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu ilgtermiņa tests
2,4 litru benzīna dzinējs, LTZ aprīkojums
Secinājumi un ieteikumi

Chevrolet Malibu ir modelis, kas amerikāņu auto pircējiem pazīstams jau vairāk nekā 30 gadus, taču šis, astotās paaudzes Malibu ir pirmais, kas oficiāli nonācis līdz Eiropas tirgum. Pēdējā mēneša laikā tas bija viens no galvenajiem pārvietošanās līdzekļiem Whatcar.lv autoparkā, un ir pienācis laiks izdarīt secinājumus.

Dizains, aprīkojums   

Malibu dizains ir itin pievilcīgs, pat sportisks, tomēr, neraugoties uz to, ceļu satiksmes plūsmā tas ir tikpat kā nepamanāms. Izmēģinot šo auto mēneša garumā, uz vienas rokas pirkstiem varējām saskaitīt reizes, kad uz to kāds atskatījās. Iespējams, lielāku efektu radītu melna vai balta virsbūves krāsa, komplektā ar grafīta vai melnas krāsas riteņu diskiem.

Malibu netrūkst vietas, lai četri pieauguši cilvēki justos ērti pat garākos braucienos, arī bagāžnieka tilpums ir iespaidīgs. Turklāt Chevrolet ir pamanījušies neskopoties ar aprīkojumu. Bagātīgākajā, LTZ aprīkojumā iegūstat klimata kontroli, elektriski regulējamus sēdekļus priekšā, ksenona lukturus, elektriski regulējamus logus un pielokāmus spoguļus, Bluetooth savietojamību mobilajam tālrunim, MyLink izklaides un navigācijas sistēmu, salona ādas apdari un visai mūsdienīgu drošības aprīkojumu.















Malibu interjera apdares risinājumi neatpaliek no Kia Optima vai Hyundai i40

Turpinot par interjeru - plastmasa un tās atvasinājumi ir nevainojami materiāli, ja tos lieto neliekuļojot, bet ar apdomu - par to liecina kaut vai jaunā Volkswagen Beetle vai Up interjers. Neraugoties uz to, daži autoražotāji visādi cenšas apslēpt faktu, ka interjeru apdarē izmantota ādas vai kāda cita augstvērtīga materiāla imitācija.

Malibu interjera noformējums ir kompromiss – lai arī daži materiāli ir jūtami lēti, tie vismaz nekrīt acīs tik ļoti, kā viltus koks vai „bambuss” dažos citos mūsdienu ražojumos. Jebkurā gadījumā, lai saprastu, ko patiesībā ir gribējuši panākt Malibu dizaineri, tā interjeru vislabāk ir novērtēt, braucot naktī, mirdzot vien paneļa apgaismojumam un ļaujot vaļu iztēlei.  

Taču dienasgaismā ir diezgan labi redzams, kāpēc tas ir lētāks, nekā, piemēram, VW Passat.  Savukārt, ja salīdzina ar Hyundai i40 vai Kia Optima, Malibu nebūt neatpaliek.

Dzinējs, gaita un vadāmība

Šobrīd esam Latvijā izmēģinājuši tikai 2,4 litru benzīna dzinēju un, lai gan tas šķiet ikdienai adekvāts, tas nepadara Malibu par auto, ko varētu no sirds ieteikt labākajam draugam.















2,4 litru benzīna dzinējs ir visai rijīgs, dīzeļdzinējs būtu krietni prātīgāka izvēle

Vispirms, tas ir diezgan rijīgs – uz šosejas vienmērīgā ātrumā jums diez vai izdosies vidējo patēriņu dabūt zem nepilniem 9 litriem uz 100 km, bet pilsētā... tas atkarīgs no satiksmes blīvuma, taču ar ne mazāk kā 12 litriem uz 100 km ir jārēķinās.  Mūsu labākais vidējā patēriņa rezultāts testa brauciena laikā bija 10,8 litri uz 100 km.

Ja vienīgais kritērijs, pēc kā vērtēt auto, būtu gaitas komforts, tad Malibu varētu pretendēt uz diezgan augstu vietu savā klasē. Taču vienlaikus tas absolūti neiedvesmo izpildīt ko tādu, ko kaut daļēji varētu saukt par azartisku braukšanu.

Stūre ir diezgan neinformatīva, bet sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba nešķiet atbilstoša mūsdienu prasībām šajā klasē. Pārnesumu maiņa ir gausa, turklāt nepalīdz arī iespēja manuāli slēgt pārnesumus – to gan nav iespējams izdarīt ar svirām aiz stūres, vai ar pašu pārnesumslēgu, kā daudziem citiem auto.  

Chevrolet ir izgudrojuši veidu, kā šo opciju padarīt īpaši nepievilcīgu, ievietojot slēdzi ar + un – zīmēm pārnesumslēga kloķī, kas nebūt nemudina to izmantot.















Malibu nav neglīts auto, taču pelēcīga krāsa padara to nepamanāmu satiksmes plūsmā

Spriedums

Modifikācija ar dīzeļdzinēju būs prātīgāks pirkums, ņemot vērā degvielas ekonomijas atšķirības un niecīgo cenas starpību. Mēs ieteiktu bagātīgāko, LTZ aprīkojuma komplektāciju, taču rekomendējam pacīnīties par lielu atlaidi - jo, pērkot auto ar Chevrolet logo, daļa zaudējumu būs saistīti ar straujo tālākpārdošanas vērtības kritumu.

Bez šaubām, Malibu ir vismaz testa brauciena vērts, ja nepieciešams liels auto, bet nav lielas naudas. Tomēr par šo summu mazlietotu auto tirgū var atrast krietni labāku alternatīvu starp jau pārbaudītiem un tautā populārākiem modeļiem.

Lasi detalizētu Chevrolet Malibu testu, salīdzini cenas, tehniskos datus

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!