Testa brauciens

Chevrolet Trax: pirmie iespaidi

Izmēģinam Chevrolet Trax
Opel Mokka dvīņubrālis
Cena, sākot no 15 266 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Chevrolet Trax ir vēl viens kompakts krosovers, kas radīts, lai konkurētu ar tādiem modeļiem, kā Škoda Yeti vai Nissan Juke.

Faktiski tas ir tāds pats, kā Opel Mokka, tāpēc nav pārsteigums, ka arī dzinēju klāsts ir identisks – 1,6 litru benzīna motors, 1,4 litru benzīna turbomotors un 1,7 litru turbodīzelis.

Tāpat kā Mokka, arī Trax pieejams ar pilnpiedziņu vai priekšpiedziņu, arī cenas ir līdzīgas.  

Kāds tas ir?

Var minēt trīs reizes, taču pareizā atbilde ir viena – no mazauto izmēra transportlīdzekļa ar paaugstinātu klīrensu nevajadzētu gaidīt brīnumus gaitas komforta un vadāmības jomā.

Tiesa gan, pat ņemot vērā šo patiesību, Trax sniegums šajā jomā ir vērtējams vien kā viduvējs. Balstiekārta ne pārāk labi absorbē ceļa negludumus, asfalta ielāpi ir jūtami salonā, nemaz nerunājot par lielākām bedrēm.

Pacietās gaitas pluss ir salīdzinoši laba virsbūves svārstību kontrole pagriezienos, arī stūres reakcija ir lēnāka nekā Mokka, tādējādi lielākā ātrumā Trax vadīšana nav tik nervoza. Stūre gan nepavisam nav informatīva un neprovocē uz azartisku braukšanu  līkumaina ceļa virāžās.

Testa braucienā Ungārijā izmēģinājām 1,4 litru benzīna turbodzinēju, kas pie augstākiem apgriezieniem ir diezgan paskaļš, turklāt nav tik elastīgs zemos apgriezienos, kā 1,4 TSI dzinējs Škoda Yeti.
















Daudzi Trax pircēji, šķiet, izvēlēsies 1,7 litru dīzeļdzinēju, kas dinamikas ziņā nav slikta izvēle, taču jārēķinās, ka tas būs skaļš visu laiku. Toties tā vidējais degvielas patēriņš šo mīnusu kompensēs ar uzviju - ražotājs norādījis 4,5 litrus/100 km, reālajā dzīvē tas nav daudz lielāks. 

Chevrolet Trax trokšņu izolācija nav tik laba kā Opel Mokka, tāpēc kaut kādas skaņas salonā ienāks vienmēr, neatkarīgi no dzinēja.

Interjers, praktiskums

Priekšā sēdošajiem vietas netrūks, arī aizmugurē pat liela auguma cilvēki divatā var sēdēt diezgan ērti.  Tomēr bagāžas nodalījums ir nedaudz mazāks, kā Škoda Yeti.
















Apdares materiālu kvalitāte atpaliek no Opel Mokka standartiem, taču tie šķiet izturīgi.  Pluss ir arī fakts, ka aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt līdzeni ar grīdu.

Mūsuprāt, laba izvēle no aprīkojuma opcijām ir MyLink infosistēma, kas atbrīvo viduskonsoli no pogu un slēdžu kokteiļa. Savienojot to ar viedtālruni, var atskaņot līdzpaņemtos audio failus, izmantot īpašu navigācijas aplikāciju, un, protams – zvanīt vai saņemt zvanus.

Pastāv arī opcija izmantot balss komandu palīdzību, taču reti kurā auto mums tas līdz šim izdevies. Katrā ziņā, arī Chevrolet Trax nebija to vidū.  

Vai tas būtu jāpērk?

Chevrolet Trax ir pievilcīgs izskats, taču daudzās jomās tas atpaliek no kompakto krosoveru segmenta līderiem. Nissan Qashqai, Škoda Yeti ir ietilpīgāki auto ar labākām gaitas un vadāmības īpašībām. 

Šobrīd nav viegli spriest, kam būs labāka tālākpārdošanas vērtība – Chevrolet Trax, vai Opel Mokka, taču tradicionāli Chevrolet Latvijā ir bijis mazāk pieprasīts. Kā zināms, Camaro un Corvette ir pavisam cits stāsts.

Lasi detalizētu Chevrolet Trax testu, salīdzini cenas, tehniskos datus


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!