Testa brauciens

Subaru Impreza: pirmie iespaidi

Jaunais Subaru Impreza hečbeks
1,6 litru 114 ZS benzīna motors
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Ieraugot jauno Subaru Impreza, pārsteiguma momenta nav – tas izskatās tieši tā, kā pirms pāris gadiem klajā laistais Subaru XV krosovers.

Toreiz mēs to raksturojām kā krosoveru cilvēkiem, kam nepatīk krosoveri, jo XV faktiski ir hečbeks ar paaugstinātu klīrensu. Kā izrādījās pie tuvākas apskates - Subaru Impreza hečbeks.

Interjers, komforts, praktiskums

Arī salonā nekādu būtisku atšķirību nav – viss jau šķiet redzēts iepriekš. Tiem, kas jau iepazinuši Subaru ražojumus, viss šeit ir skaidrs – izturīgi, praktiski apdares materiāli, nevainojama montāžas kvalitāte, askētisks, pat drusku pašaurs salons.

Redzot šādu interjeru, varētu rasties iespaids, ka laiks ir apstājies un aiz loga ir 2003. gads. Vienīgi MP3 logo uz audiosistēmas un elektroniskajā displejā redzamā atpakaļskata kamera kalpo kā saikne ar šībrīža realitāti.

Katrā ziņā, ir skaidrs, ka interjers un aprīkojums nav tas, kas pārdos Impreza. Tāpat kā līdz šim tā būs Subaru simetriskā pilnpiedziņa, kas visām modifikācijām ir standarta aprīkojumā, ļaujot ar drošāku sirdi mesties sniega vai dubļu radītajos izaicinājumos.

Dinamika, gaita un vadāmība

Šajā testa braucienā mēs izmēģinājām to Impreza modifikāciju, kas Latvijā varētu būt pieprasītākā  - 1,6 litru benzīna motors savienojumā ar CVT automātisko transmisiju.  

Tas ir kluss, kamēr no Impreza netiek prasīts straujš paātrinājums. Asāk piespiežot gāzes pedāli motors vispirms reaģē ar skaņu un tikai pāris sekundes pēc tam tā transformējas reālā kustībā. Tā gan nav liela problēma, īpaši, ja braukšana notiek pārsvarā pa pilsētu.

Nedz motora jauda, nedz griezes moments nav nekas tāds, ar ko palielīties draugu pulkā, tāpēc apdzīšanas manevri uz šosejas būs jāplāno laicīgi.

Impreza gaitas un vadāmības īpašības daudz neatpaliek no XV – saķere ar ceļu ir laba, asākos līkumos virsbūves sasvere praktiski nav jūtama. Gaitas komforts nav slikts, ja nu vienīgi mazliet uz cieto pusi. Par vadāmību īpašu sūdzību nav, vienīgi stūres reakcija varēja būt mazliet informatīvāka.

Vai to ir vērts pirkt?

Impreza cenas sākas no 18 483 eiro par modifikāciju ar 1,6 litru benzīna motoru un manuālo pārnesumkārbu, bet dārgākais variants maksā 24 tūkstošus eiro.  

Ja uz to raugās kā uz vienu no daudzajiem piedāvājumiem mazo ģimenes auto klasē, tad var atrast ne mazumu iemeslu, kādēļ Impreza nav jāpērk.  Piemēram, VW Golf ar 1,2 TSI motoru un automātisko pārnesumkārbu arī maksā nedaudz virs 18 tūkstošiem eiro.

Tomēr Subaru lielākais pluss ir pilnpiedziņa un, ja neskaita kādu no Suzuki modeļiem, šajā ziņā Impreza faktiski nav konkurentu par šo cenu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Subaru Solterra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja meklējat elektrisku SUV, kas spēj pārvarēt bezceļus, Solterra vajadzētu jūsu saraksta pirmajā vietā, taču daudzi konkurenti būs lētāki un ar vienu uzlādi varēs aizbraukt tālāk. Tā pievilcību ierobežo lētāka vientilta piedziņas versijas trūkums.