BMW X4: testa brauciens
Izmēģinām BMW X4 xDrive30d
Porsche Macan konkurents?
Cena, sākot no 44 300 eiro

BMW X4 ir mazais brālis plaši pazīstamajam X6 un šī iemesla
dēļ diezgan droši var prognozēt, ka viedokļi par šo modeli būs tikpat
pretrunīgi kā par izmēros lielāko radagabalu.
Ja atceramies - arī X6 ar savu netipisko dizainu sākotnēji skeptiķiem šķita diezgan aizdomīgs un bezjēdzīgs, salīdzinot ar X5, uz kura bāzes tas veidots. Tomēr drīz vien tas kļuva par bestselleru. Vai tāds pats liktenis sagaida arī X4, kas veidots uz X3 bāzes?
Dinamika, gaita un vadāmība
Mēs izmēģinājām xDrive30d, kas ir patiešām dinamisks auto – līdz 100 km/h tas paātrinās mazāk nekā 6 sekundēs, turklāt tā jauda pieejama plašā apgriezienu diapazonā. Sportiskuma sajūtu palīdz nostiprināt nevainojamā astoņpakāpju automātiskā transmisija, kas nekļūdīgi un nemanāmi izvēlas situācijai atbilstošāko pārnesumu. To var darīt arī manuāli, izmantojot pārnesumslēgus aiz stūres, kas ir X4 standarta aprīkojumā.
Arī par vadāmību nevar sūdzēties – jau X3 ir ļoti pateicīgs auto dinamiskas braukšanas
piekritējiem, taču X4 ar savu pazemināto stāju un mazliet uzlaboto balstiekārtu
ir vēl labāks. Mūsu testa auto bija adaptīvā balstiekārta, ko iespējams
brauciena laikā pielāgot braukšanas stilam, izvēloties “komforta”, “normālo”,
“sporta” vai “sporta +” režīmu. Atšķirības starp tiem nav tik izteiktas kā
Porsche Macan, taču mēs šo papildaprīkojuma opciju noteikti rekomendējam.

BMW 3 litru tilpuma dīzeļdzinējiem ir raksturīgs sulīgs baritons un tas labi dzirdams arī X4, it īpaši paātrinājumā. Viedokļi par to, vai tam vajadzētu būt labāk apslāpētam, ir atšķirīgi – mūsuprāt tam nav ne vainas, bet daži prasīgāki pircēji var nepiekrist.
Interjers, praktiskums
Priekšā sēdošie nejutīs praktiski nekādu atšķirību,
salīdzinot ar nesen atjaunināto X3 – tas nozīmē, ka apdares materiālu un
montāžas kvalitāte ir identiska. Lai arī viss ir premium līmenim atbilstošs,
daži prasīgāki pircēji tomēr varētu vēlēties, lai X4 noformējums jau standarta izpildījumā
būtu mazliet īpašāks, nekā X3. Par laimi, aprīkojuma saraksts ir plašāks, nekā hierarhijā
mazliet zemākajam modelim.

Par vietas trūkumu priekšā sēdošie nevarēs sūdzēties, arī aizmugurē ir vieta diviem cilvēkiem. Sēdpozīcija ir augsta un ļauj labi pārredzēt priekšā uz ceļa notiekošo. Iebildumi varētu būt pret atpakaļskata pārredzamību, taču, tāpat kā X6 – stils prasa upurus un šajā gadījumā – atpakaļskata kameru, kā arī aklās zonas brīdinājuma sistēmu, ko X4 pircējiem noteikti vajadzētu iekļaut auto iegādes budžetā.
Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 500 litri, par 50 litriem
mazāk, nekā X3. Jāņem vērā, ka reālajā dzīvē
šī atšķirība šķitīs lielāka, jo telpas pielietojamību ietekmē X4 dizains – ieslīpais,
hečbeka parauga bagāžas nodalījuma vāks. Neraugoties uz to, vietas iepirkumu maisiem un
sporta somām pilnībā pietiks. Nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes, kravas
nodalījuma tilpumu var palielināt līdz 1400 litriem.

Vai to ir vērts pirkt?
Jā, jo BMW X4 noteikti nav sliktākais paraugs šajā segmentā.
Tam ir aizraujoša vadāmība, kā lielākajai daļai BMW modeļu, arī interjera
kvalitāte un aprīkojuma iespējas ir atbilstošas premium līmeņa apvidus auto
labākajiem paraugiem.
Tomēr, ja prioritāte ir sportiska braukšana, tad Porsche
Macan būs labāka izvēle, savukārt, ja galvenais ir praktiskums, tad vislabākā
izvēle būs X3.
BMW X4 atliek rekomendēt vien tiem, kam vissvarīgākais ir imidžs
un stils – un šajā ziņā tas noteikti būs iespaidīgs pirkums.
Lasi detalizētu BMW X4 testu, salīdzini modifikāciju cenas ar konkurentiem
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...