Jaunais Opel Vivaro: pirmie iespaidi
Izmēģinām jauno Opel Vivaro
Pieejams arī pasažieru versijā Vivaro Combi
Cena, sākot no 21 325 eiro

Jaunais Opel Vivaro, līdzīgi kā priekštecis, ir tipisks
globalizācijas paraugs – tas ir ražots Lielbritānijā, taču tā dizains tapis
Francijā, Renault-Nissan alianses paspārnē. Te jāatgādina, ka kopš 2000. gadu
vidus pircējiem tiek piedāvāti teju identiski auto ar dažādiem nosaukumiem – Opel
Vivaro, Renault Trafic un Nissan Primastar.
Tāpat kā Renault Trafic, arī Vivaro konkurentu loks ir visai plašs – to vidū ir Ford Transit Custom un Volkswagen Transporter, kā arī Fiat Scudo un Peugeot Expert. Tomēr Vivaro stiprā puse ir lojāla pircēju datubāze jau vairāk nekā 10 gadu garumā un mums pagaidām nav iemeslu šaubīties, ka arī jaunais modelis viņus nepievils.
Kāds tas ir?
Vivaro modeļu klāsts ietver divas riteņu garenbāzes un divus
jumta augstumus, kā arī Vivaro Combi pasažieru versiju un double-cab
modifikāciju ar divām sēdvietu rindām. Neatkarīgi no virsbūves tipa, auto
nekļūdīgi atpazīstams, kā “jaunais Vivaro” – tam ir iespaidīga izmēra radiatora
reste un priekšējie lukturi ar LED elementiem.
Interjera kvalitāte ir jūtami
augstāka, nekā līdzšinējās paaudzes modelim, taču vēl svarīgāks faktors
potenciālajiem pircējiem būs palielinātā ietilpība – jaunais Vivaro ir garāks,
nekā tā priekštecis. Augstums un platums gan nav būtiski mainījies.

Motoru klāstā ir jauni 1,6 litru tilpuma CDTI dīzeļdzinēji,
no kuriem jaudīgākie ir aprīkoti ar divām turbīnām. Saskaņā ar oficiālajiem
degvielas patēriņa rādītājiem, 120 ZS BiTurbo motors ar ecoFLEX start/stop
sistēmu vidēji tērē vien 5,9 litrus degvielas uz 100 km. Taču, mūsuprāt, jaunā
Vivaro lielākais pluss ir gaitas komforts un trokšņu izolācija.
Vivaro ir
nevainojams transportlīdzeklis garām distancēm – lai arī brīžiem ir dzirdami
balstiekārtas trokšņi, pasažieri jaunajā Vivaro jutīsies labāk, nekā
līdzšinējās paaudzes modelī. Faktiski, balstiekārtas trokšņi ir dzirdami vien
tāpēc, ka pārējie trokšņi – motora, ceļa un pretvēja radītie – ir tik labi
izolēti. Bez augstajiem standartiem trokšņu izolācijā, Vivaro nodrošina arī
vienmērīgu gaitu, kas šķietami ignorē Latvijas nelīdzeno ceļu segumu.
Vadītāja sēdpozīcija ir ļoti ērta, piedāvājot ne vien izcilu priekšā esošā ceļa pārredzamību, bet arī iespēju pielāgoties teju ikviena šofera miesasbūvei – gan stūri, gan sēdekli var pieregulēt plašā diapazonā. Spidometrs un citas mērierīces nepārprotami atgādina par Vivaro saikni ar Renault, taču mums par to sūdzību nav. Vietas salonā netrūkst – mūsu izmēģinātajā Vivaro Combi pasažieriem bija ērti gan otrajā, gan trešajā sēdvietu rindā.

Auto bija aprīkots ar 1,6 litru tilpuma 140 ZS BiTurbo
dīzeļmotoru. Tā griezes moments ir 340 Nm (20 Nm vairāk nekā 120 ZS versijai),
kas pieejams jau pie 1750 apgriezieniem. Tas ir ļoti elastīgs agregāts, kas
ļauj braukt diezgan dinamiski, ko augstu novērtēs pasta kompāniju piegādes auto
šoferi, kā arī tie, kam ikdienā jāpārvadā smagākas kravas.
Turklāt tas ir arī salīdzinoši ekonomisks – šos rādītājus var vēl vairāk uzlabot, nospiežot “Eco” pogu uz priekšējā paneļa. Ekorežīms ierobežo motora jaudas parametrus un padara lēnāku akseleratora pedāļa reakciju, kā arī nedaudz samazina gaisa kondicioniera efektivitāti, tāpēc ir grūti iedomāties, ka uzņēmumu šoferi šādu funkciju varētu aktivizēt brīvprātīgi.
Uzņēmumu autoparku menedžeri gan Vivaro vērtēs pēc kravas
telpas izmēriem – tie ir iespaidīgi, sākot no 5,2m3 L1H1 versijā līdz pat 8,6m3
L2H2 versijā. Ja neskaita drošības spilvenus, visiem Vivaro ir stabilitātes
kontrole ar pretizslīdes kontroles sistēmu, elektronika palīdzēs noteikt arī,
vai automašīnai ir piekabe un automātiski pielāgosies šādai situācijai.
Mēs gan ieteiktu aprīkojumā noteikti izvēlēties atpakaļskata kameru vai vismaz distances sensorus, lai pasaudzētu masīvo mikroautobusu un tā kravu no sadursmes ar grūti pamanāmu šķērsli.
Spriedums
Pirmie iespaidi ar Vivaro liek secināt, ka Opel mērķis –
apvienot komerctransporta funkcionalitāti ar vieglā auto komfortu - ir izdevies ar uzviju. Tiem, kas izšķirsies
par Vivaro iegādi, pirkumu, visticamāk, nenāksies nožēlot.
Vairāk nekā 10 gadus
ilgā vēsture bijusi labvēlīga pret Vivaro, nekādi būtiski uzticamības trūkumi
nav dzirdēti, tāpēc mums nav pamats domāt, ka jaunākās paaudzes modelis varētu
sagādāt problēmas. Tomēr pagaidām nepārbaudīts ir jaunais 1,6 litru tilpuma
dīzeļdzinējs, tāpēc mēs ieteiktu izmēģināt dažādas Vivaro modifikācijas, lai
saprastu, kurš no tiem jums ir piemērotāks – ar vienu vai divām turbīnām.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...