Izmēģināts: Fiat 500X
Whatcar.lv testa brauciens
Jaunais Fiat 500X
Cena, sākot no 16 990 eiro

Fiat 500X ir šībrīža interesantākais auto itāļu autoražotāja modeļu paletē - kompakts krosovers, kas radīts, iedvesmojoties no ikoniskā Fiat 500 mazauto. Veiksmīgi mantotās retro stila iezīmes to atšķir no tādiem konkurentiem kā Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur un Opel Mokka.
Modeļa pamatā ir tā pati platforma, uz kuras būvēts Jeep Renegade, tiesa gan Jeep konstrukcija mazliet vairāk piemērota bezceļa apstākļiem. Fiat gadījumā pircēju lielākā daļa, visticamāk, izvēlēsies priekšpiedziņas versiju, lai gan – tiem, kam tas šķiet nepieciešams - tas ir pieejams arī ar pilnpiedziņu.
Motoru klāstā Latvijas pircējam interesantākie agregāti ir 140 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotors un 120 ZS 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas pieejami priekšpiedziņas Fiat 500X, kā arī 140 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs, kas pieejams modifikācijām ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Interjers, praktiskums
Ja tev patīk, kā Fiat 500X izskatās no ārpuses, tev patiks
arī interjers. Ja runa ir par dizainu, itāļiem nav ko pārmest – pat ar
salīdzinoši vienkāršiem materiāliem salona arhitektūra izskatās eleganti, taču,
ja budžets atļauj izvēlēties ādas apdari salonam un citas ekstras, Fiat klients
tiek atalgots ar patiešām patīkamu vietu, kur būt, veicot tuvākus vai tālākus
braucienus.
Vadītāja sēdpozīcija ir zemāka, nekā radniecīgajā Renegade, ko
pratīs novērtēt sportiska braukšanas stila piekritēji. Neraugoties uz to,
sēdpozīcija ir pietiekami augsta, lai nodrošinātu labu ceļa pārredzamību un
drošības sajūtu, kas ir būtisks faktors lielai daļai krosoveru pircēju.

Labi jutīsies arī aizmugurē sēdošie, pateicoties salīdzinoši plašai salona ietilpībai, tiesa gan, otrajā sēdekļu rindā ērtāk nenoliedzami būs divatā, nevis trijatā. 350 litru bagāžas nodalījuma ietilpība ir apmēram tāda pati kā vairākiem konkurentiem. Aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt, veidojot līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu.
Dinamika, gaitas īpašības
1.6 litru tilpuma dīzeļdzinējs ļauj 0-100 km/h sprintu veikt
nedaudz vairāk kā 10 sekundēs, turklāt Fiat apsolītais vidējais patēriņš šim
motoram ir mazāks par 5 litriem uz 100 km. Salīdzinot ar līdzšinējiem MultiJet dīzeļdzinējiem,
tas ir manāmi elastīgāks, par ko jāpateicas arī precīzajai transmisijai. Tiesa
gan – tas nav no klusākajiem, it īpaši paātrinājumā. Četrcilindru 140 ZS
benzīna turbomotors nav tik ekonomisks, taču mūsuprāt tā ir labākā izvēle
privātpersonām – šī 500X modifikācija ir lētāka, klusāka un nedaudz
dinamiskāka.

Gaitas komforts kopumā ir labs – ne sliktāks, kā Škoda Yeti - taču, salīdzinot modifikācijas ar 17 un 18 collu diskiem, ikviens secinās, ka izmēram ir nozīme. Ja ikdienas maršruts ved pa slikti asfaltētiem ceļiem, mēs iesakām izvēlēties mazākā izmēra diskus. Vadāmība ir diezgan precīza - asākos pagriezienos 500X turas pārliecinoši, virsbūves sasvere ir niecīga un stabilitātes kontroles sistēma pārāk intensīvi neiejaucas.
Vai to ir vērts pirkt?
Mūsuprāt Fiat 500 mazauto šajā krosoverā radis krietni
veiksmīgāku iemiesojumu nekā iepriekš klajā laistajā 500L MPV. To augsti novērtēs tie, kam vienlīdz svarīgs
ir stils, praktiskums un braukšanas prieks.
Protams, neviens nav perfekts un
arī Fiat 500X gadījumā atradīsies vieta uzlabojumiem, taču tam nevajadzētu būt
šķērslim veikt testa braucienu. Mēs noteikti rekomendējam modifikāciju ar benzīna
motoru un priekšpiedziņu, kas maksā no 18 990 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...