Renault Talisman: pirmie iespaidi
Whatcar.lv testa brauciens ar jauno Renault Talisman
Piedāvājumā benzīna un dīzeļa motori
Cena, sākot no 22 840 eiro

Prezentējot jaunus modeļus, daudzu autoražotāju relīzēs izskan
salīdzinājumi ar vispāratzītiem premium vai luksusa auto segmenta pārstāvjiem.
Tā dara arī Renault, kas laiku pa laikam laiž klajā kaut ko tuvu biznesa klases
līmenim.
Pēdējais no šādiem paraugiem bija Vel Satis, kas demisionēja
2009.gadā, taču šogad Renault modeļu paletē atkal ir parādījušies auto, kas “tuvojas
premium segmentam”. Par tādiem var uzskatīt Espace dārgākās modifikācijas, kā
arī jauno Renault Talisman, kura nolūks ir mest izaicinājumu tādiem auto kā,
piemēram Volkswagen Passat un Ford Mondeo.
Mēs devāmies uz Itāliju, lai to izmēģinātu Toskānas kalnu ceļu virāžās un automaģistrālēs.
Kāds tas ir?
Talisman ir globāls modelis, kas vienlaicīgi aizvieto gan Eiropā nepopulāro Latitude, gan Laguna, kas savā 20 gadu pastāvēšanas gaitā kļuvis daudz labāk pazīstams. Pēdējās paaudzes modelis ir teju ekskluzīvs, jo to pārsvarā izmanto ceļu policisti, nevis privātpersonas.
Talisman, kura izmēri ir apmēram tādi paši, kā jaunākajam
Volkswagen Passat, ir iespēja šo tendenci mainīt – tā izskats ir daudz
iespaidīgāks, ko vēl vairāk akcentē LED optika priekšējos lukturos. Talisman
piemīt neapstrīdama individualitāte, lai arī vienlaikus ir skaidri saskatāmas
iezīmes no citiem jaunākajiem Renault modeļiem – Kadjar, Espace un – jaunā Megane.
Mūsuprāt, Talisman ir veiksmīgākais Renault jaunā dizaina iemiesojums.

Renault mūs informēja, ka sedanam sekos universālis, taču uz Talisman kupeju ir lieki cerēt, spriežot kaut vai pēc Laguna Coupe necilajiem pārdošanas rezultātiem.
Šobrīd pircējiem tiek piedāvāti trīs turbodīzeļi, to vidū
1,5 litru tilpuma 110 ZS motors, kā arī 1,6 litru tilpuma turbodīzelis ar 130
vai 160 ZS. Mazākā tilpuma motors pieejams tikai ar sešpakāpju manuālo
transmisiju, bet 130 ZS 1,6 litru tilpuma dīzelim pieejama gan manuālā, gan divsajūgu
automātiskā transmisija.
Jaudīgākais 160 ZS motors pieejams tikai ar divsajūgu
pārnesumkārbu. Benzīna motoru piekritējiem tiek piedāvāts 1,6 litru turbomotors
ar 150 vai 200 ZS – un tikai ar automātiskajām pārnesumkārbām. Neatkarīgi no
degvielas tipa un jaudas, pilnpiedziņas opcija netiks piedāvāta – visiem
Talisman ir priekšpiedziņa.
Interjers, praktiskums
Tāpat kā jaunajā Espace, arī Talisman interjers pārsteidz ar
kvalitāti, kāda nav redzēta nevienā no Renault modeļiem. Te laikam jāpateicas
Renault sadarbībai ar Mercedes-Benz, jo tieši vācu autoražotāja pārstāvji aicināti
uzmanīt kvalitātes jautājumus Renault rūpnīcā, lai nodrošinātu, ka ikviena
Talisman kvalitāte ir tikpat laba, kā tā izskats. Tomēr viņu pilnvarās
acīmredzot neietilpst apdares materiālu izvēle – nedaudz mīkstāks priekšējais
panelis kopējo iespaidu darītu daudz labāku.

Jāņem vērā, ka Talisman ir lielāks, nekā Laguna un salonā to var just – telpa gan galvai, gan kājām ir plašāka, arī bagāžas nodalījuma ietilpība neliks vilties. Paneļa centrā ir 8,7 collu, planšetdatora cienīgs skārienjutīgs monitors ar Renault R-Link 2 infosistēmu. Lielais ekrāns atmaksājas brīdī, kad jāmaina raidstacija vai jāparakņājas telefona adrešu grāmatā – to var izdarīt, nepazaudējot vizuālo saikni ar navigācijas karti.
Dinamika, gaita un vadāmība
200 ZS benzīna motors demonstrē vienmērīgu un salīdzinoši labu
dinamiku (7,6 sekundes līdz 100 km/h), turklāt neliek par sevi manīt ar skaļu
troksni. Te jāpateicas sadarbībā ar Bose veidotajai audiosistēmai, kas bloķē
nevēlamos trokšņus un (Sport režīmā) sintētiski akcentē motora troksni, radot
ilūziju, ka zem motora pārsega ir teju ne V6 agregāts.
Izmēģinājām arī 1,6 litru
tilpuma turbodīzeli, kas, šķiet būs krietni populārāka izvēle uzņēmumu
autoparkos. Tas nav tik dinamisks un kluss, taču tas ir ekonomiskāks. Renault
mūs informēja, ka tiek gatavots arī jaudīgāks dīzeļdzinējs, taču šobrīd
informācija par to netika sniegta. Skaidrs ir viens – Talisman ar hibrīddzinēju
nebūs pieejams.

Sešpakāpju divsajūgu transmisija maina pārnesumus ātri un nemanāmi, un šajā ziņā ne par matu neatpaliek no Volkswagen DSG pārnesumkārbas. Lai arī tiek piedāvāti vairāki braukšanas režīmi - Sport, Eco, Comfort, Normal un Custom, mūsu secinājums ir – Talisman brauci pilnībā apmierinoši jau standarta – Normal režīmā.
Papildaprīkojumā pieejamā 4Control četru riteņu stūres sistēma mazliet pagriež aizmugurējos riteņus, lai atvieglotu manevrēšanu stāvvietās un samazinātu apgriešanās rādiusu. Lielākā ātrumā šāds “triks” uzlabo vadāmību ārkārtas situācijās. Ja vien stūre būtu vēl mazliet informatīvāka un ne tik viegla, braukšana ar Talisman būtu tikpat baudāma, kā ar Passat vai Mondeo.
Spriedums
Talisman interjers ir labāks nekā Mondeo, taču braukšanas
sajūtu ziņā tas atpaliek gan no Mondeo, gan Passat. Arī motoru jaudas ziņā
Passat, kas pieejams arī ar pilnpiedziņu, var piedāvāt vairāk kā Talisman. Tomēr franču autoražotāja jaunākais modelis ir pārliecinošs konkurents arī tādiem auto kā Mazda 6 vai Peugeot 508. Atšķirības starp
visiem šiem auto ir niansēs un Renault gadījumā tas ir imidžs, pie kura
stiprināšanas vēl jāpiestrādā. To sakot - nevar teikt, ka Volkswagen imidžs šobrīd ir tas spožākais, ņemot vērā "dīzeļgeitas" skandālu ar visām no tā izrietošajām sekām.

Lielākā daļa Talisman pircēju būs uzņēmumu autoparki, kas novērtēs šī modeļa komfortu un cenas/vērtības proporciju kā arī ekonomiskos motorus. Renault Talisman cena sākas no 22 840 eiro par bāzes versiju LIFE ar 110 ZS dīzeļmotoru, kas vidēji tērē zem 4 litriem degvielas uz 100 km.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...