Atjauninātais Ford Kuga: pirmie iespaidi
Ford Kuga ieguvis jaunu izskatu
Plašāks aprīkojums un Sync 3 sistēma
Cena, sākot no 20 500 eiro

Arvien vairāk cilvēku hečbeku un klasisku ģimenes auto vietā izvēlas krosoverus un kompaktus apvidus auto, tāpēc nav pārsteigums, ka šis, visstraujāk augošais tirgus segments ir diezgan piesātināts. Klajā nākot tādiem SUV kā jaunākās paaudzes VW Tiguan, Peugeot 3008 un Seat Ateca, arī Ford ir nostiprinājuši savu modeļu paleti ar atjaunināto Ford Kuga.
Galvenais akcents likts uz auto izskatu – masīvā radiatora reste un priekšējie lukturi izskatās kā no izmēros lielākā Ford Edge, arī aizmugures lukturiem ir cita forma, bet interjera arhitektūra ir vienkāršota, samazinot pogu un slēdžu skaitu uz priekšējā paneļa, kas kļuvis iespējams līdz ar jaunākās, Sync 3 informācijas un izklaides sistēmas ieviešanu.
Nekādu mehāniska rakstura izmaiņu gan nav, ja neskaita ekonomiskā 1,5 litru dīzeļdzinēja ieviešanu. Tas pieejams tikai priekšpiedziņas Kuga versijām, mēs šajā testa braucienā izmēģinājām Kuga ar 180 ZS 2,0 litru dīzeļdzinēju, pilnpiedziņu un automātisko transmisiju.
Kāds tas ir?
Jau pirmās paaudzes Kuga bija starp labākajiem paraugiem
klasē, ja vērtē pēc līdzsvara starp gaitas komfortu un vadāmību. Otrās paaudzes
Kuga veiksmīgi turpina šo tradīciju – informatīvā stūre ļauj pagriezienos precīzi
notēmēt auto vajadzīgajā trajektorijā, saķere ar ceļu ir nevainojama, virsbūves
sasvere praktiski nav jūtama.
Kuga
varbūt nebūs pirmā izvēle azartiskas braukšanas piekritējiem, taču šajā jomā
tas noteikti spēj noturēt pozīcijas, ja salīdzina ar VW Tiguan vai Seat Ateca. Tiesa gan, 180 ZS dīzeļmotora un sešpakāpju automātiskās
pārnesumkārbas tandēms vairāk ir orientēts uz ekonomisku un mierīgu, nevis
sportisku braukšanu.

Interjerā Ford pārstāvji vērš uzmanību uz ražotāja jaunāko informācijas un izklaides sistēmu – Sync 3. Tās skārienjutīgā ekrāna izmērs ir 8 collas, un, lai vēl vairāk atvieglotu dzīvi viedtālruņu lietotājiem, tajā integrēts Apple Car Play un Android Auto.
Viesiem Kuga ir elektroniskā stāvbremze, kas ļāvis atbrīvot
vietu viduskonsolē sīklietu nodalījumiem, arī pogu un slēdžu ir mazāk. Viss
pārējais ir tāds pats, kā līdz šim – un tā
ir laba ziņa, jo aizmugures sēdekļu atzveltnes var regulēt pēc nepieciešamības,
vietas viscaur salonā netrūkst, bet bagāžas nodalījuma izmērs ir pietiekami
liels pat prasīgas ģimenes vajadzībām.
Turklāt,
runājot par bagāžas nodalījumu – to tagad var atvērt vienkārši pavicinot kāju
zem aizmugures bufera, tātad – nenosmērējot rokas. Šī ekstra gan ir papildaprīkojuma sarakstā,
bet patīkami, ka tā ir pieejama.

Vai to ir vērts pirkt?
Līdzīgi kā daudziem konkurentiem, arī Kuga cenas sākas pie 20 tūkstošu eiro sliekšņa par visskopāk komplektēto modifikāciju un beidzas virs 35 tūkstošiem eiro par tādu auto, kādu izmēģinājām šajā testa braucienā. Ar ekstrām aizrauties nevajadzētu, tomēr jāņem vērā, ka automātiskā transmisija pieejama tikai pilnpiedziņas versijām.
Mūsuprāt, vidējā – Business aprīkojuma komplektācija ar 2,0 litru 150 ZS motoru, PowerShift automātisko transmisiju un pilnpiedziņu ir optimālākais variants – šādas modifikācijas cena būs nedaudz virs 32 tūkstošiem eiro. Protams, par šo cenu var skatīties arī tādus veiksmīgus jaunpienācējus kā Seat Ateca, VW Tiguan vai Peugeot 3008, kā arī Toyota RAV4 Hybrid, taču arī Kuga tik un tā būs pieklājīga izvēle SUV segmentā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...