Citroen Berlingo: pirmie iespaidi
Izmēģinam jauno Citroen Berlingo
100 ZS dīzeļdzinējs, manuālā pārnesumkārba
Berlingo cena no 13 900 eiro

Kāds tas ir?
Berlingo motori ir tādi paši kā Peugeot Rifter un Opel Combo
Life - 1,2 litru tilpuma 110 ZS Puretech benzīna motors, kā arī 1,5
litru Blue HDi dīzeļdzinējs ar 75, 100 un 130 ZS. Visiem motoriem
standartaprīkojumā ir sešpakāpju manuālā transmisija, taču jaudīgākais
dīzeļdzinējs ir pieejamas arī ar jauno astoņpakāpju “automātu”.
Pagaidām esam izmēģinājuši tikai modifikāciju ar 100 ZS dīzeļdzinēju un manuālo transmisiju, kas demonstrē vidēji labu dinamiku un salīdzinoši pieņemamu jaudu, lai pārvadātu, piemēram, kaitošanas ekipējumu un pāris draugus ar viņu bagāžu.
Berlingo gaitas komforts šķiet nedaudz labāks, nekā Peugeot
Rifter, it īpaši tas ir jūtams, šķērsojot "gulošos policistus" - Citroen ar šo izaicinājumu tiek galā veiksmīgāk. Arī vadāmības ziņā pirmie iespaidi ir
pozitīvi - stūres reakcija ir pārsteidzoši asa, ņemot vērā Berlingo
saknes komerctransporta segmentā. Trokšņu izolācija ir apmēram vienā līmenī ar Rifter - ceļa trokšņi ir labi apslāpēti, tāpat kā pretvēja
šalkoņa, kas parasti varētu rasties modeļiem ar šāda tipa virsbūvi.
Kopumā kvalitātes ziņā Berlingo izskatās liels solis uz priekšu, salīdzinot ar līdzšinējo modeli. Apdares materiāli salonā ir augstvērtīgāki, taču joprojām prioritāte ir izturībai, nevis biznesa klases līmeņa elegancei. Ģimenes auto pircējiem vajadzētu pievērst uzmanību faktam, ka Berlingo ir pieejams ar bagātīgu drošības aprīkojuma klāstu. Komplektā ir gan joslu maiņas brīdinājuma sistēma, gan ārkārtas bremzēšanas sistēma, kā arī brīdinājums par pārāk mazu distanci ar priekšā braucošo auto.
Berlingo interjera arhitektūra ir teju identiska kā Rifter - kopīgs ir navigācijas un
infosistēmas, arī pogu un slēdžu izvietojums ir
praktiski tāds pats - atšķirības atrodamas vien uz multifunkcionālā
stūres rata. Ērtu sēdpozīciju varēs atrast ikviens, par spīti tam, ka
sēdekļiem nav elektriskās regulēšanas opcija. Mūsu testa auto bija head
up displejs, kas atvieglo aktuālākās informācijas - braukšanas ātruma
nolasīšanu kustības laikā.
Ja tu apsver Berlingo vai cita līdzīga auto iegādi, tad ir skaidrs, ka ietilpība un praktiskums tev ir īpaši svarīgas pozīcijas. Berlingo neliks vilties - vietas pasažieriem ir daudz, aizmugurē ir trīs individuālas sēdvietas, kuras var nolocīt pēc nepieciešamības taču nevar bīdīt uz priekšu vai atpakaļ. Taču īsti nepieciešamības pēc tā nav - bagāžas nodalījums ir vienkārši masīvs - 775 litri, bet nolokot sēdekļu atzveltnes, to var palielināt līdz 1414 litriem.
Vai to ir vērts pirkt?
Berlingo ir Citroen mēģinājums apvienot minivena
praktiskumu ar krosovera dizaina iezīmēm - protams, ja tev nepieciešams
tikai praktiskums, tad tu var izvēlēties, piemēram Ford Tourneo Connect
vai Peugeot Partner, taču Berlingo ir kaut kas vairāk, nekā abi minētie
modeļi. Berlingo bāzes modifikācija ir Live, bet dārgākā -
Shine. Mūsuprāt, Feel aprīkojuma komplekts ir pilnīgi pietiekams, taču,
ja ir vēlēšanās, to var papildināt ar dažādām ekstrām no
papildaprīkojuma saraksta.
Cenu ziņā Berlingo apmēram vienā līmenī ar Rifter un Combo Life. Katrā ziņā, tas būs lētāks, nekā tradicionālie miniveni. Ikdienas lietošanas izmaksām nevajadzētu būt augstām - sākot no apdrošināšanas līdz pat degvielas patēriņam Berlingo neizskatās pēc auto, kas varētu iedragāt tava konta bilanci.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...